فارس: دبیر انجمن خودروسازان در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر چینی بودن "کامیون ملی" گفت: مجمع شرکت سایپادیزل باید با مدیرانی که این اشتباهات را کرده‌اند، برخورد کند.

احمد نعمت‌بخش اظهار داشت: خودروی ملی باید توسط کارشناسان ایرانی طراحی شود، هر چند ممکن است در این مسیر از مشاوران خارجی نیز استفاده شود.

وی ادامه داد: طراحی خودروی ملی باید توسط ایرانی‌ها انجام شده باشد، همانطور که اتاق و طراحی سمند توسط ایرانی‌ها انجام شد و برای تولید این خودرو از قوای محرکه پژو استفاده شده است.

وی با بیان اینکه هیچ تعریف مشخصی از خودروی ملی در اسناد مربوط به این صنعت ارائه نشده است، تصریح کرد: طبق سند چشم‌انداز و تا سال 1404باید ۲ پلت‌فرم توسط ایرانی‌ها و ۳ پلت‌فرم با مشارکت خارجی‌ها در کشور طراحی شود.

نعمت‌بخش ادامه داد: در معرفی کامیون ملی اگر حق خریداران ضایع شده باشد، این مسئله قابل پیگیری است و نباید محصولی غیرمطابق با خودروی معرفی شده به مشتریان ارائه شود.
وی با اشاره به اجباری بودن رعایت 55 استاندارد در صنعت خودروسازی ایران گفت: هر خودرویی که در داخل عرضه می‌شود باید از این استانداردها برخوردار باشد ولی در صورتی که خریداری ثابت کند که اگر خودروی تحویلی آن ملی بود می‌توانست دارای امتیازاتی باشد، این مسئله نیز قابل پیگیری است.

دبیر انجمن خودروسازان تأکید کرد: اعلام اخبار غیر واقعی در مورد محصولات تولیدی به اعتماد مردم لطمه می‌زند و باید از این کار جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه هیچ چیز بهتر از صداقت نیست، گفت: مجمع شرکت‌ها باید با مدیرانی که خلاف واقعیت را مطرح می‌کنند، برخورد کند.
به گزارش فارس، مراسم رونمایی اولین کامیون ملی تولید شده توسط شرکت سایپا دیزل ۱۱ آبان سال گذشته با حضور مدیرعامل سایپا و رئیس کمسیون صنایع مجلس برگزار شد.

علی ملک، مدیر عامل سابق شرکت سایپا دیزل در این مراسم با اشاره به طراحی و ساخت کامیون ملی با نام "کاوه" گفته بود: بیش از 2 سال کار مطالعاتی، تحقیقاتی و اجرایی توسط متخصصین سایپا دیزل برای اجرای این طرح انجام شده است.

وی گفته بود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که بازار کشش خرید کامیون موسوم به ملی را به ارزش 135 میلیون تومان داراست ولی ما ای خودرو را با قیمت 100 میلیون تومان به بازار عرضه خواهیم کرد.