به گفته مدير کل نظارت بر سرويس‌هاي فن‌آوري اطلاعات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، بيش‌ترين شكايات كاربران در رابطه با اينترنت پرسرعت است.


عليرضا اصغريان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: مردم بايد درباره پارامتر‌ها و شاخص خريد اينترنت، نرخ اشتراك، ظرفيت خط، سرعت دانلود و مواردي از اين قبيل دقت كنند.
وي افزود: كم‌فروشي در حوزه اينترنت اين است كه اپراتوري كه از مشترك مبلغي را براي ارائه سرويسي دريافت كرده و قرار بوده كه اين سرويس را سه روزه ارايه بدهد، مثلا 10 روزه اين كار را انجام دهد و يا سرويس كم‌تر از آن ميزاي كه تعهد دارد، ارائه كند.
اصغريان هم‌چنين با بيان اين كه سازمان تنظيم مقررات ارتباطات تعهدات دارندگان پروانه سرويس‌هاي فن‌آوري اطلاعات را در دو حالت برخط و از راه نزديک مورد نظارت و بررسي قرار مي‌دهد گفت: سيستم نظارت آنلاين سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي با دسترسي مستقيم به شبکه اپراتورهاي فن‌آوري اطلاعات به‌طور مداوم شبکه اپراتورهاي فن‌آوري اطلاعات را کنترل مي‌کند.
وي ابراز كرد: بررسي وضعيت شبکه اپراتورهاي فن‌آوري اطلاعات بايد از راه نزديک و در محل صورت پذيرد كه اين امر باعث ايجاد تعامل ميان ارائه‌دهندگان خدمات و اطلاع از مشکلات و شرايط واقعي آن‌ها مي‌شود.