یکی از مزیت بازی های سه بعدی نسبت به دو بعدی برای بازیکنان آن است که فضای بازی را دقیق تر حس می کنند و خود را طبیعی تر در فضای بازی و در ارتباط با دیگر کارکتر ها تجسم می کنند. حالا تصورش را بکنيد که اين واقعیت کمی بیشتر ملموس شود و شما بتوانيد در حين انجام بازی در يک درگیری چاقو بخورید و یا مورد اصابت گلوله قرار بگيريد!
یک گروه تحقیقاتی به نام Kajimoto از دانشگاه ژاپن، يک وسیله طراحی کرده اند که می تواند احساس فرو رفتن يک شی نوک تیز مانند چاقو در بدن یا برخورد یک گلوله را برای فرد شبیه سازی کنند. آنها با کمک گرفتن از مکانيزم یک ویبراتور، این شبیه سازی را انجام می دهند.
در واقعیت چنين است که اگر دو نقطه از سطح پوست در يک لحظه از زمان لمس شود، فرد احساس می کند که فاصله بين این دو نقطه نيز لمس شده است. در این دستگاه نیز همين اتفاق رخ می دهد. با تکنيک ضربه زدن، دو نقطه از سطح پوست به صورت همزمان تحریک می شود. به دنبال آن فرد احساس می کند که شی ای از این دو نقطه عبور کرده است. برای مثال مورد اصابت ضربه چاقو و یا گلوله قرار گرفته است.
این دستگاه در ارتباط با يک لپ تاپ کار می کند. در دموی ساخته شده تنها کافی است که کف دست خود را در تماس با اين دستگاه قرار دهید. اين دستگاه با استفاده از شبکه کنترل بی سيم وای فای، دست را حس می کند. اکنون می توانید کف دست خود را به سمت چپ و يا راست حرکت دهید. در شبیه سازی انجام گرفته توسط اين دستگاه و نرم افزار آن، ناگهان شاهد آن هستید که یک گلوله سیاه از بالای صفحه نمایشگر رها می شود و با تحریک کف دست و پشت کف دست اين احساس را در شما به وجود می آورد که گلوله از کف دست شما عبور کرده است.
شدت و ضعف وضعیت شبيه سازی از صفر تا حداکثر توانش قابل تنظیم است و فرد می تواند برخورد گلوله را با شدت متفاوتی احساس کند. جالب آنجا است که تمامی این اتفاقات تنها در یک دهم ثانیه رخ می دهد.
از اين تکنولوژی می توان در طراحی بازی های مختلف جهت ایجاد درگیری بین کارکترها و بازیکن استفاده کرد و احتمالا در آینده لباس های مخصوصی تولید می شوند که قادر به ایجاد این احساس هستند تا لذت کشته شدن! و زخمی شدن در حین بازی احساس شده و بتوان در فضای مجازی طعم زد و خرد را بیشتر چشید. البته به شرطی که بتوانیم اسم آن را لذت زخمی شدن بگذاریم.
علاقه مندی ها (بوک مارک ها)