عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت در خصوص ضرورت واردات خودروهای کم مصرف اظهار داشت: بر اساس سیاست های اتخاذ شده از جمله تعیین تعرفه گمرکی بالا جهت واردات خودرو،واردات خودرو خصوصا خودروهای کم مصرف از سایر کشورها محدود شده است.
اصغر رمضانی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو،تعرفه بالای گمرکی جهت واردات خودرو از سایر کشورها را موجب کاهش قدرت خرید متقاضیان این دسته از خودروها در کشور اعلام کرد و افزود: در این راستا لازم است اقداماتی جهت کاهش تعرفه گمرکی واردات خودرو در دستور کار مراکز ذیربط قرار گیرد به گونه ای که این امر موجبات ضرر و زیان را برای شرکت های خودروساز داخلی فراهم ننماید
.

وی تصریح کرد:انجام سیاست های تدریجی کاهش تعرفه واردات خودرو پیش از این در دستور کار مراکز مربوطه قرار گرفته بود اما با مخالفت شرکت های خودروساز داخلی روبرو شد که نتیجه آن تثبیت 90 درصدی تعرفه واردات خودرو می باشد.
وی ابراز داشت:تعرفه واردات خودرو می بایست با شیبی ملایم کاهش یابد چراکه این امر علاوه بر اینکه شرکت های خودروساز داخلی را متحمل ضررو زیان نمی کند، موجب افزایش واردات خودروها خصوصا خودروهای کم مصرف نیز می شود.
این کارشناس صنعت خودرو در ادامه بیان داشت: افزایش واردات خودروهای کم مصرف می تواند شرایط رقابتی مناسب را برای شرکت های خودروساز داخلی فراهم آورد و در نهایت باعث ارتقای تکنولوژی تولید خودروهای داخلی گردد.تحقق این امر به نوبه خود علاوه بر اینکه منافعی را نسیب مصرف کننده این دسته از خودروها می کند،برای اقتصاد کشور نیز از حیث کاهش مصرف سوخت می توان بسیار موثر واقع گردد.
وی در پایان ارتقای کیفی بنزین تولیدی کشور را همراستا با افزایش واردات خودروهای کم مصرف جهت کاهش مصرف سوخت در کشور موثر دانست و خاطرنشان کرد: هم اکنون سیستم بسیاری از خودروهای وارداتی با سوخت فعلی مورد عرضه در کشور به دلیل اکتان پایین سوخت کشورمان ،سازگاری ندارند