نمایش نتایج: از شماره 1 تا 3 , از مجموع 3

موضوع: اطلاعاتی درباره کونگ فو توآ

  1. #1
    سرپرست
    شعار بلد نیستم
    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    محل سکونت
    ایران زمین
    نوشته ها
    25,693
    تشکر تشکر کرده 
    20,666
    تشکر تشکر شده 
    10,290
    تشکر شده در
    4,519 پست
    حالت من : Motarez
    قدرت امتیاز دهی
    4891
    Array

    پیش فرض اطلاعاتی درباره کونگ فو توآ

    همراه.
    به جوينده راه در توآي سنتي همراه گفته مي شود.در اين مرحله لباس همراه کاملا مشکي است.آرم مشت بر سمت چپ پيراهن همراه و آرم بزرگ جهان تن و روان در پشت پيراهن قرار دارد.شامبند همراه سفيد است که نشانه پاکي وآمادگي و ورود به معبد انشا براي خود سازي است.معبد به معناي جايگاه کرنش است؛کرنش در مقابل فکر و انشاء به معناي رشد است.پس معبد انشاء تن و روان به معناي ارتقاء دادن فکر به تن و روان است.
    سير راهدان يا سير سبز.
    همراه پس از گذراندن خط چهار و مئفقيت در آزمونهاي مربوطهبه درجه سير راهدان و يا شال سير سبز نائل مي آيد.(يک نوار سبز به قطر يک سانتيمتر در طول شال سفيد و وسط آن نصب مي شود)و بالاي شانه و يقه کت همراه به رنگ سرخ در مي آيد.در اين مرحله حفظ کردن سوگند همراه و قرائت از طرف همراه ضروري است.
    راهدان سبز خط سفيد.
    همراه پس از گذراندن خط هفت و قبولي در آزمون مربوطه به اخذ سال سبز خط سفيد نائل مي آيدو رنگ بالاي شانه قرمز کت او به رنگ سرخ کامل در مي آيد.در اين مرحله فقط موارد آزمون تست تکنيکي و تست آمادگي جسماني مد نظر است.
    شال سبز کامل يا راهدان.
    در اين مرحله راهدان در آزمون مبارزه يک به هفت شرکت مي کندکه در صورت موفقيت درجه فوق به او اعطا مي گردد.شال سبز به معناي رويش؛روييدن در فضاي فيزيکي نيروهاي تن و روان ؛ سبز از سبزي؛ و سبزي به معناي رويش نه در اين مرحله جسم آن چنان پرورده مي شودکه پايگاه تفکر مي گردد.
    پس از اخذ اين درجه راهدان موظف است براي شروع آموزش در کلاسهاي مربيگري فدراسيون و سبک شرکت نمايد.
    از مرحله مبتدي تا خط چهار ؛آرم بزرگ جهان تن و روان در پشت پيراهن و آرم مشت بر سمت چپ پيراهن قرار دارد و از مرحله خط چهار تا راهداني آرم بزرگ جهان تن و روان در پشت پيراهن آرم مشت بر روي بازوي سمت چپ و آرم سيمرغ در روي سمت چپ سينه پيراهن همراه قرار دارد و از نظر راهدان واقعي کونگ فو توآي سنتي پرواز سيمرغ انديشه هاست.
    شال سبز قهوه اي يا سير قهوه اي يا سير راهبان.
    در اين مرحله راهدان پس از گذراندن چهار خط:
    1-خط قهوه اي(آناتوآي قهوه اي)
    2-خط دو قهوه اي(سلاح ساي)
    3-خط سه قهوه اي(سلاح رکيما)
    4-خط چهار قهوه اي( مبارزه سلاح ساي با سلاح رکيما)
    و موفقيت در آزمونها و استازهاي مربوطه به اخذ درجه سير راهباني و يا شال سير قهوه اي و يا شال سبز خط قهوه اي نائل مي گردد.
    شال قهوهاي يا سيران راهبان
    در اين مرحله راهدان ژس از گذراندن خط 5 قهوهاي توتايما (سيستم هنرهاي فردي)و خط 6 قهوه اي مبارزات يك به 35 به سه صورت(كلاسيك؛ تونلي؛آزاد) موفق با اخذ درجه فوق مي گردد در مبارزات توآي سنتي به سر ظربه زده نمي شود چرا كه سر منبع انرژي و پايگاه تفكر انساني است و ظربه زدن به سر باعث قطع و اختلال در امواج مغز ميگردد
    كه اين امر باعث بروز امراض جسمي و روحي در همراه مي شود و به همين علت همراه قادر
    به گذراندن جايگاههاي علمي و فكري توآي سنتي نمي شودو حتي از ادامه تمرينات فيزيكي هم مسلما باز خواهد ماند.
    شا ل قهوه اي كامل راهبان.
    سيران راهبان پس از گذراندن 2 خط ديگر يعني خط 7 تكنيك هاي "من توما" و خط 8 تكنيك هاي " ذات ما" ( آشناي با اصول پنج سيستم حركتي و حياتي در جنبندگان) و
    قبولي در اين دو مرحله موفق به اخذ شالبند قهوه اي كامل و لقب راهبان مي گردد.گره سمت راست شال راهبان از يك گره به دو گره ارتقاء مي يابدو رنگ پيراهن يا كت در اين مرحلهبه رنگ سفيد تغير مي كند.
    شال قهوه اي به معناي سوختن در وراء نيروهاي فيزيكي و رويارويي در ميدانهاي مبارزه ؛رنگ خطوط در شال سبز به قهوه اي؛ به رنگ قهوه اي است.راهبان پس از موفقيت در آزمون سلاحها مي تواند علاوه بر نصب خطوط مربوطه به سينه شكل سلاح ها را نيز زير
    آرم سمت چپ پيراهن خود نصب كند.ولي آرم و نشان لباس راهبان همان آرم و نشان مرحله قبل يعني راهدان است.
    شال مشكي جهانبان.
    در اين مرحله راهبان به ابداع و ابتكار 3000 تكنيك تركيب و عكس العمل سازي به همراه خواص موجي و دوران به دوران در قالب يك يا چند خط مبادرت كرده و پس از دفاع از پايان نامه خود در حضور هيات علمي (استادان دانشگاه) كه تحت نظر كميته تحقيقات و پژوهش سبك فعاليت مي كنند به تاييد آنان به لقب جهانبان و در يافت شال مشكي نائل مي گردد.شال مشكي يعني عبور از مرز تاريكيها و ابداع و تكامل تكنيكهاي كونگ فو توآ. در مرحله شال مشكي جهانبان آرم بزرگ جهان تن و روان در پشت پيراهن
    سيمرغ به بازوي چپ پيراهن وآرم شاهين سرخ بر روي سينه چپ پيراهن نصب مي شود.
    جهانبان پس از نائل آمدن به درجه شال مشكي و تجربه فضاي مايگاهي مي تواند از لباس مشكي نيز استفاده كند؛ اما نصب خطوط و آرمها بايد تحت مقررات اجرا شود.
    شال مشكي به شال سرخ جهانبان به راهبر.
    آموزش تكنيكها و ابداعات تكنيكي و فيزيكي در اين مرحله به اتمام رسيده اما جهانبان در امر آموزش و تمرينات فيزيكي همچنان در صحنه حضور فعال دارد.طبق اساس نامه كونگ فو توآي سنتي فضاي بين شال مشكي به شال سرخ ؛ فضاي مايگاهي فكري و علمي و گذراندن هفت مايگاه تن و روان است. مايگاه اول كه تن مي باشد و شامل پانزده خط و سه هزار تكنيك ابداعي است.نشاته هاي مايگاه دوم تا هفتم به صورت نصب شش خط عمودي
    بر بالاي خطوط افقي است.و اين بدان معني است كه حركت تن افقي و محدود مي باشد و از مقام پايين تري بر خوردار است و حركت مايگاهي به صورت عمودي و دائما روبه صعود و تعالي است كه بر بالاي مايگاه تن كه شامل پانزده خط مي باشد به صورت خيلي كوچك
    نصب مي گردد. خطوط عمودي چو در مسير شال مشكي به شال سرخ ميباشد به رنگ سرخ تعبيه مي گردد

    در دنیا هیچ بن بستی نیست.یا راهی خواهم یافت،یا راهی خواهم ساخت



  2. #2
    سرپرست
    شعار بلد نیستم
    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    محل سکونت
    ایران زمین
    نوشته ها
    25,693
    تشکر تشکر کرده 
    20,666
    تشکر تشکر شده 
    10,290
    تشکر شده در
    4,519 پست
    حالت من : Motarez
    قدرت امتیاز دهی
    4891
    Array

    پیش فرض

    شرح این قصه مگر شمع برآرد به زبان
    ورنه پروانه ندارد به سخن پروائی


    هنرهای رزمی با توجه به ویژگی های فیزیکی بدن و فرهنگ و آداب خاص هر منطقه ای شکل گرفته اند، هنر رزمی شکل گرفته در کشور عزیزمان ایران ، با توجه به خاصیت بدنی ایرانی ها کونگ فو توآ می باشد; که ورزشی کاملاً ایرانی و برخواسته از ذهن آگاه و متفکر یک ایرانی بوده است. به طوری که نظمی خاص و دقیق در اجرای تکنیکها در خطوط دیده می شود و کلیه تکنیکها براساس اصول علمی پایه ریزی شده است و آزمونهای اخلاقی با توجه به فرهنگ و عرف جامعه به عنوان مکملی در کنار آموخته های تن قرار دارد،این در حالیست که ایرانیان که همواره در هرکاری سرآغاز تمدن بوده اند; در هنرهای رزمی و رزم نیز دستی داشته اند که از زمانهای قدیم به شکل فن جنگاوری و هنررزم باستان در این مرز و بوم مرسوم بوده و در آن فنونی از جمله کشتی سنتی و استفاده از ابزارهای جنگی مانند تیر و کمان ، کباده ، میل و نیزه و شمشیر ودیگر سلاحهای سرد متداول بوده ودر زمان حال نیز می توان سنبلی ازاین ابزارها را در زورخانه ها و ورزشهای سنتی و پهلوانی ایران زمین مشاهده کرد .این در صورتی است که هنر رزمی ایرانیان پس از گذشت سالیان متوالی در سه دهه قبل بصورت " هنر رزمی توآ " که معنی واقعی و فلسفی آن انشاء (به دست آوردن و کسب کردن ) تن و روان است ، شکل گیری یافته است . اما از آنجای که معرفی این هنر بزرگ به علاقه مندان همزمان با تبلیغات وسیع هنر کونگ فو چینی" ووشو" توسط فیلم های بروسلی و هنگ کنگی بوده است این سیستم ایرانی به غلط با نام کونگ فو توآ ترویج و گسترش یافت .که البته اغلب اساتید و پیشکسوتان این رشته ،این موضوع را سیاستی برای گسترش و پذیرش هر چه بهتر این هنر رزمی در میان مردم می دانند وبه همین دلیل کونگ فو که لفظی چینی است به عنوان نامی برای ورزشی کاملاً ایرانی تبدیل گردیده است. و کونگ فو چینی در ایران با نام ووشو ترویج و گسترش یافت .اما در حقیقت این سیستم رزمی (توآ) هنری است کاملاً مستقل و غنی، که ریشه در عهد ایران باستان دارد و جدا از هنر رزمی کونگ فو چینی می باشد و می توان این تفاوت را به سهولت در شکل درجات فنی ، روش اجرای تکنیک ، روش بستن شالبند که برگرفته شده از شالبند سبز دوران ایران باستان است که زرتشتیان بازدن سه گرنه به نشانه کردار نیک ، پندار نیک و گفتار نیک به کمر می بستند و فرم لباس ، اسامی تکنیک ها ،قوانین مسابقات ، آزمونهای اخلاقی و .... مشاهده کرد .
    ظهور و پیدایش کونگ فو توآ درابتدا آنگونه که از اسناد و مدارک و گفته پیشکسوتان و شواهد حاضر عقلانی (مقایسه علائم نصب شده روی لباس کونگ فو با لباسهای نظامیان ) پیداست ;برای اولین بار از ارتش بوده است .بنیانگذار این هنر فردی متعهد و میهن پرست و دارای اخلاق و رفتاری بسیار عالمانه و اندیشمندانه بوده است .ایشان در سال 1349 بعد از آموزشهایی که در کشورهای مختلف از جمله آمریکا ، ژاپن، انگلیس، تایوان، فرانسه، دیده بود آموزش نیروهای مخصوص کلاه سبزها در یگان .ویژه "نوهد" (نیروهای ویژه هوابرد) را شروع کردند. باتوجه به اینکه هنر رزمی کارته که در دهه پنجاه در ایران رواج یافته بود به صورت اختصاری در اختیار نیروهای نظامی و امنیتی بوده است; ایشان نیز به عنوان استاد رزم در رشته کاراته به آموزش رزم می پرداختند . ایشان کارته را نیز با اصطلاحات و احتراماتی کاملاً فارسی آموزش می دانند . یرومه در سال 51 کتابی با نام کاراته ذن کاراته تالیف کردند. همانطور که از اسناد و مدارک پیداست این کتاب اولین انتشار و تالیف در مورد ورزش رزمی بوده است .
    بنیانگذاردرسال 51 آموزش کونگ فو توآ را در قالب لباس و فرم کاراته و نامهای دیگر به عموم مردم شروع کردند .شروع آموزش توآ با استقبال گرمی از سوی جوانان میهن عزیزمان همراه شد و به سرعت گسترش یافت . و پس ازتاسیس دانشکده انشاء تن و روان توسط بنیانگذار ; هنر رزمی کونگ فو توآ با فرم و لباسی مستقل به همگان ارائه شد که البته به علت جریانهای ---------- و وقوع انقلاب بزرگ اسلامی توسط مردم شجاع و دلیرمان در سال 57 دانشکده تن و روان تعطیل و تعلیم کونگ فو توآ دچار وقفه بزرگی شد. و بعد ازآن معابد کونگ فو توآ در سراسر کشور تعطیل و همراهان و علاقمندان این هنر بزرگ ایرانی به صورت غیر رسمی در پارک ها و کوهها و جنگلها به تمرین پرداختند .بعد از گذشت حدود10 سال مسئولین ورزش کشور که از موج خروشان توآ باخبر بودند با استفاده از اساتید و راهدانان این طریقت اجازه فعالیت مجدد توآ را به عنوان زیرمجموعه ای از فدراسیون کاراته صادر کردند ولی متاسفانه چندی بعد با تصمیماتی که از سوی مدیران و دوست نمایان به بهانه مطرح کردن کونگ فو در سطح بین المللی اتخاذ گردید کونگ فو توآ تجزیه و به صورت هفت خط و 10 دان به صورت کنونی ارائه گردید .
    پیشگسوتان این ورزش که سیستم را دارای چارت سازمانی مشخصی نمی دیدند ،بعضا ً خود شروع به ارائه تز تکنیکی و ارائه سبکهای که فقط قسمتی از توآ را در برداشت کردند .که به عنوان سیستم رزمی ایرانی فقط در درون مرزهای ایران نه در سطح بین الملل شروع به فعالیت کردند، که متاسفانه هر ساله شاهد منحل شدن و یا ایجاد مجدد سبکی ایرانی شده ایم، اما با تشکیل فدارسیون مستقل کونگ فودر سال 84 سرنوشت کونگ فو ایرانی که دیگر شامل 10 سبک رزمی مستقل بود وارد جریانهای مختلقی می شود که در این مقاله نمی گنجد .باتحقیقی هرچند کوتاه میتوان دریافت که کونگ فو توآ که در خارج از مرزهای ایران بانام کونگ فو ایرانی(پرشن کونگ فو) در حال ترویج و گسترش است اولاً اغلب به وسیله راهدانانی گسترش یافته است که در دهه های اخیر از ایران خارج شده اند و ثانیاً این هنر رزمی ایرانی در خارج از مرزهای میهن عزیزمان به صورت کونگ فو توآ بر اساس هفت مایگاه و 21 خط تکنیکی به جهانیان عرضه می شود و هیچگونه فدارسیون مستقل و قانونی جهت اداره کردن این فعالیتها در سطح بین المللی وجود ندارد،
    امید به وحدت همه همراهان و راهدانان طریقت دانائی جهت گسترش هنر ملی ایرانیان .

    در دنیا هیچ بن بستی نیست.یا راهی خواهم یافت،یا راهی خواهم ساخت



  3. #3
    سرپرست
    شعار بلد نیستم
    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    محل سکونت
    ایران زمین
    نوشته ها
    25,693
    تشکر تشکر کرده 
    20,666
    تشکر تشکر شده 
    10,290
    تشکر شده در
    4,519 پست
    حالت من : Motarez
    قدرت امتیاز دهی
    4891
    Array

    پیش فرض

    توآ هنر رزم پدران و نیاکان ماست که باخون و شمشیر تاریخ پر افتخارمان را ورق زدند




    اهداف دانشکده انشاء تن و روان
    دانشکده انشاء تن و روان جایگاه تعلیم راهدانان طریقت دانائی و مرکز اداره معابد کونگ فوتوآ می باشد.
    از آنجائی که هدف نهایی این هنر بزرگ و سازنده ، هدایت بشریت به سوی صلح و آرامش و در نهایت ارتقاء به مقام ربوبیت و بندگی خالص خداوند یکتاست، این ورزش بزرگ و فلسفی را طریقت دانایی می نامند . همراهان در این مسیر از ابتداء که با بستن شالبند سفید خود ، پیمانی محکم و راهی بی پایان را شروع می کنند به تدریج که به تقویت قوای جسمانی خویش از طریق تمارین سخت و طاقت فرسا این رشته می پردازند، با فراگیری تعالیم فلسفی و درک هر چه بهتر این آموخته ها به تقویت بعد دیگر این طریقت یعنی "روان " می پردازند .همراهان د رآموزه های خویش مبتنی بر هفت مایگاه " بخش " کونگ فو توآ ، دفاع از آداب ،فرهنگ ، هنر، آئین و رسم پدران خویش را می آموزند و همانگونه که در اتایمی "زمین تعلیم " با همرزمان خویش به نبرد می پردازند در زندگی نیز به نبرد با سختی ها می پردازند و هیچگاه اعتماد به نفس و امید خویش را نمی بازند .و گاهی در زیر ضربات سخت همراهان همرزم خویش ، جهت ساختن عضلاتی مقاوم و بدنی با استقامت فوق العاده بالا به یاد گناهان گذشته خویش افتاده و این ضربات را ریاضتی برای بخشش گناهان هر چند خرد می دانند و پاک و پاکتر از گذشته می شوند .
    پرورش روحیه تحقیق به جای روحیه تقلید کورکورانه در همراهان درسیست که راهدانان به خوبی فرا گرفته اند و به خوبی به همراهان تعلیم می دهند و تفکر و تجزیه و تحلیل مسائل از طریق فکری باز و اندیشه ای خلاق راهی بی پایان در این طریقت است .
    اینگونه همراهان که با تعالیم فلسفی و تمارین سخت بدنی جهت کمک به همنوع خویش و زنده نگهداشتن رسم مردی و مردانگی و مثمر ثمر بودن برای جامعه تربیت می شوند را "پاسداران انسانیت " می نامیم .
    اهداف کلی آموزش کونگ فو توآ فرهنگستانها عبارتست از دستیابی به کلیه اسرار اطوار انسانی و به کار گرفتن کلیه امکانات فیزیو لوژیک، پسیکولوژیک آن در جهت ارتقا ء انسان به مقام خدائی . این راه مبتنی بر یکصد و هفتاد نقاط تلاقی بدن (لکورپس آسترال)و بدن فیزیکی و کنترل جریانهای انرژی (یانگ و ین)و گشودن دریچه ها (چاکراها) نهفته بر نیروهای خفته بدن و دخول از عوالم ترکیبی و عوالم تجریدی و اجرای 73000 تکنیک و ترکیب و عکس العمل سازی و کنترل کلیه عضلات ارادی و غیر ارادی به دست توانائی و خواستاری و رسیدن به مرحله برون فکنی و سیر مستقل روحانی می باشد .
    در این حال، با تفکر در حدیث پیامبر بزرگوار حضرت محمد (ص ) مبنی بر ( هرکس نفس خویش را بشناسد، خدای خویش را شناخته است) با شعار " گر به خود آئی به خدائی رسی " به سوی شناخت هر چه بهتر و بیشتر احوال خویش می نشینیم و می اندیشیم .........

    در دنیا هیچ بن بستی نیست.یا راهی خواهم یافت،یا راهی خواهم ساخت



برچسب ها برای این تاپیک

علاقه مندی ها (بوک مارک ها)

علاقه مندی ها (بوک مارک ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

http://www.worldup.ir/