نام این دوره : آموزش Adobe Flash CS ۳ - قسمت اول
آموزش توسط : علیرضا خالقی نیک (forum.designator.ir)
مباحث آموزش : بررسی محیط اصلی نرم افزار ، Document properties ، Publish setting ، ابزارهای ترسیم سمت چپ ، نکاتی بسیار مهم برای بالا بردن دقت ترسیم و اصلاح اشکال ، تفاوت Paste و Paste in place ، معرفی Duplicate
قسمت اول :
بعد از نصب نرم افزار فلش آن را اجرا می کنیم و با پنجره زیر مواجه می شویم:
برای ديدن تصویر در اندازه واقعی بر روی آن كليك كنيد. اندازه واقعی: 497 * 647
![1254811279 4 007f0271dd 1254811279 4 007f0271dd](http://forum.designator.ir/imgup/4/1254811279_4_007f0271dd.jpg)
روی گزینه ای که در تصویر مشخص شده کلیک کنید
حال وارد محیط اصلی نرم افزار شدیم چیزی شبیه به تصویر زیر:
برای ديدن تصویر در اندازه واقعی بر روی آن كليك كنيد. اندازه واقعی: 578 * 956
![1254811540 4 32e7e1fc46 1254811540 4 32e7e1fc46](http://forum.designator.ir/imgup/4/1254811540_4_32e7e1fc46.jpg)
همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید برخی از قسمت ها به صورت مختصر معرفی شده اند ، حال به سراغ معرفی جزئی تر اجزا می رویم.
روی stag راست کلیک کرده و گزینه ی Document properties را انتخاب کنید پنجره ی زیر ظاهر می شود.
Dimensions : اندازه stag را مشخص می کند.
Frame rate : تعداد فریمی که در ثانیه اجرا می شود را نشان می دهد – مثلا اگر این مقدار را بر روی عدد ۳۰ قرار دهید معنی آن این خواهد بود که در مدت یک ثانیه ۳۰ فریم از این فیلم پخش می شود – هرچه میزان fps(مخفف Frame per second) بیشتر باشد انیمیشن شما راحت تر و روان تر اجرا خواهد شد ولی توصیه ما به شما این است که این مقدار را روی ۳۰ قرار دهید. البته چشم انسان ۱۶ فریم در ثانیه با بالا را پیوسته می بیند ولی در این حالت پدیده چشمک زدن خود نمایی میکند.
- از منوی فایل گزینه ی Publish setting را انتخاب کنید ، پنجره ای ظاهر می شود که مخصوص خروجی گرفتن از انیمیشن ساخته شده می باشد که دارای سه تب می باشد که در تصاویر زیر توضیح داده شده شده اند :
حال که خروجی گرفتن از کارمان را یاد گرفته ایم می پردازیم به مبحث ترسیم اشکال در فلش و همچنین نحوه ترسیم دقیق تر اشکال.
همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید برخی از ابزارهای ترسیم سمت چپ توضیح مختصر داده شده اند :
ابزار ترسیم در فلش همانند اکثر نرم افزار هاست و پیچیدگی خاصی ندارد ، دقت کنید دلیل اینکه ما همه موارد از هر قسمت را توضیح نمی دهیم این است که بتوانیم این مجموعه آموزشی را در یک تعداد صفحات معقول به پایان برسانیم ، ما سعی مان بر این است که مهم ترین و کلیدی ترین موارد را حتما توضیح دهیم.
به تصویر زیر نگاه کنید :
از این گزینه جهت ترسیم اشکالی مثل مربع ، مستطیل ، دایره و چند ضلعی استفاده می شود
نکاتی بسیار مهم برای بالا بردن دقت ترسیم و اصلاح اشکال :
در هنگام ترسیم اشکال با نگه داشتن کلید
Shift دقت ترسیم بالا می رود.
در هنگام ترسیم اشکال با نگه داشتن کلید
Alt نقطه آغاز رسم میشود همان نقطه مرکزی شکل .
در اصلاح کردن اشکال هم همین قضایا صادق است برای مثل در هنگام اصلاح اندازه تصویر با ابزار Free Transform Tools اگر کلید Shift را به صورت همزمان نگه دارید طول و عرض تصویر متناسب با هم کم یا زیاد می شوند.
حال وقت آن رسیده که به سراغ دو گزینه پر کاربرد در منوی Edit برویم :
Paste in place : یعنی شی ء مورد نظر را بیاور و در همان مختصاتی که قبلا از آن کپی شده قرار بده (این گزینه در روش انیمیشن سازی Frame to frame کاربرد زیادی دارد ، ضمنا بهتر است کلید میانبر این عمل را که Ctrl+Shift+V میباشد را به خاطر بسپارید)
Duplicate : از آبجکت انتخاب شده کپی برداری می کند (با تمام خصوصیات آن آبجکت – کلید میانبر Ctrl+D)
علاقه مندی ها (بوک مارک ها)