در این آموزش شما روش استفاده از Spline (موضوعات دوبعدی )برای ایجاد موضوع های سه بعدی را فرا می گیرید.
طرح نهایی : toor

پس از اجرای برنامه۳d max به مسیر زیر بروید :
Command panel/Create/Shapes
سپس یک NGon به شعاع ۶۰ ایجاد کنید
13dmax


به منوی Tools بروید و گزینه Array را انتخاب کنید و تنظیمات آن را مطابق شکل زیر تغییر دهید
23dmax thumb


حالا تمام NGon ها را انتخاب کنید و به منوی Tools بروید و گزینه Array را انتخاب کنید و تنظیمات آن را مطابق شکل زیر تغییر دهید
33dmax thumb


اگر تا اینجا درست پبش امده باشید باید چنین شکلی داشته باشید
43dmax

دوباره همه NGon ها را انتخاب کنید و به منوی Tools بروید و گزینه Array را انتخاب کنید و تنظیمات آن را مطابق شکل زیر تغییر دهید
53dmax thumb


پس از انتخاب همه NGon ها کلید Ctrl+V را فشار دهید سپس در پنجره باز شده Ok را بزنید
63dmax



حالا Ngon ها را روی محور X ها جابجا کنید وکنار Ngon های قبلی قرار دهید .
73dmax thumb

یکی از NGonها را انتخاب کنید سپس راست کلیک کرده و از منوی Convert to گزینه Convert to Editable Spline را انتخاب کنید

به پنل Modify بروید و در کرکره Geometry دکمه Attach Mult را بزنید.
93dmax

در پنجره باز شده پس از زدن دکمه All دکمه َAttach را بزنید.
103dmax


حالا به کرکره Rendreing بروید و گزینه Enable in Rendreing و Enable in Viewport را فعال کنید .
حال شما می توانید رندر کنید و نتیجه را مشاهده کنید ( کلید F9 را بزنید )