با ادامه تجمع معلمان حق التدریس مقابل مجلس شورای اسلامی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای از ارائه نامه به هیئت رئیسه مجلس خبر داد و گفت: به منظور استخدام حق التدریسهای فنی حرفه ای در وزارت علوم نیازمند دریافت مجوزی از سوی مجلس یا معاونت برنامه ریزی و راهبردی رئیس جمهور هستیم. به گزارش خبرنگار مهر، با ادامه تجمع معلمان حق التدریسی آموزشکده های فنی و حرفه ای مقابل مجلس شورای اسلامی که از روز گذشته آغاز شده، سهراب رضایی - رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای از نگارش نامه ای به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خبر داد.
آخرین اقدامات برای رسیدگی به استخدام حق التدریسها

وی درباره آخرین اقداماتی که تاکنون برای رسیدگی به وضعیت حق التدریسهای آموزشکده های فنی و حرفه ای انجام شده، اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه آموزشکده های فنی و حرفه ای به وزارت علوم منتقل شده اند، قانونی برای جذب و استخدام آنان در این وزارتخانه وجود ندارد و همکاری با آنان هرچند به معنای استخدامشان در وزارت علوم نیست، اما می بایست از سوی مجلس و یا معاونت برنامه ریزی راهبردی ریاست جمهوری مجوزی به وزارت علوم داده شود تا این 4 هزار و 500 حق التدریس استخدام شوند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای اضافه کرد: نامه ای به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نوشته شده که البته رونوشت آن نیز در اختیار رئیس کمیسیون آموزش مجلس نیز قرار گرفته است تا هر چه سریعتر به وضعیت معلمان معترض رسیدگی شود.

قانونی برای جذب حق التدریسها در وزارت علوم وجود ندارد

سهراب رضایی با بیان اینکه قانون استخدام حق التدریسهای آموزشکده های فنی و حرفه ای تنها در وزارت آموزش و پرورش اجرا می شود نه در وزارت علوم، اضافه کرد: قانون استخدام حق التدریسها در وزارت علوم وضع نشده که بتوان 4 هزار و 500 حق التدریس را یک جا در این وزارتخانه استخدام کرد.

وی افزود: ضمن اینکه وزارت آموزش و پرورش براساس همان قانون استخدام هنوز هم می تواند آنان را جذب کند اما این کار را انجام نمی دهد.

به گفته رضایی حدود یک هزار و 800 نفر از این حق التدریسها دارای کد پرسنلی و سابقه کاری 7 تا 10 سال هستند.
دو علت تجمع حق التدریسهای فنی و حرفه ای
امیرطاهرخانی - عضو کمیسیون آموزش مجلس، به دو علت مهم تجمع معلمان حق التدریس اشاره کرد و گفت: یک اعتراض حق التدریسیها به برگزاری امتحان استخدامی وزارت آموزش و پرورش است که با استاندارد همراه نبوده و در نوع خود بی سابقه به شمار می آید، ضمن اینکه منابع معرفی شده در امتحان نبوده و دارای ابهاماتی بوده و برخلاف رویه گذشته نمره منفی نیز داشت.
وی درباره علت دیگر تجمع معلمان آموزشکده های فنی و حرفه ای مقابل مجلس، خاطرنشان کرد: وضعیت استخدامی معلمان حق التدریسی این آموزشکده ها در وزارت آموزش و پرورش هنوز مشخص نشده و ناچار به تجمع مقابل مجلس شدند.

نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسش مهر درباره اقدامات وزارت آموزش و پرورش و مجلس به منظور رسیدگی به وضعیت استخدامی این معلمان، اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش می بایست پاسخگوی مشکلات معلمان باشد که البته تاکنون هیچ واکنشی به این تجمع نشان نداده است.

برگزاری جلساتی که نتیجه ای نداشت

طاهرخانی از جلسه وزارت آموزش و پرورش با کمیسیون آموزش مجلس خبر داد و اضافه کرد: در جلسه کمیسیون و آموزش و وزارت آموزش و پرورش هیچ نتیجه ای حاصل شد، اما مجلس و نمایندگان هنوز در حال پیگیری وضعیت حق التدریسیها هستند.

به عقیده عضو کمیسیون آموزش مجلس، برای این حق التدریسها فرقی ندارد در کدام وزارتخانه باشند مهم این است که حقوقشان پرداخت و استخدام شوند.