نگاهي به گراندپري مجارستان

t 4 1375


«مجله ماشین» - با ورود مسابقات قهرماني فرمول يك 2011 به نيمه دوم فصل ، تيم ها و رانندگان براي مسابقه يازدهم از مجموع نوزده مسابقه اين بار در مجارستان گرد هم آمده اند .
به گزارش وب سایت «مجله ماشین» - اگرچه سباستين وتل و تيم ردبول در صدر جدول رانندگان و تيم ها قرار دارند اما فرناندو آلونسو ( راننده تيم فراري و برنده گراندپري بريتانيا ) و لوئيس هميلتون ( راننده تيم مك لارن و برنده گراندپري آلمان ) رقابت شديدي براي كسب عنوان قهرماني انفرادي با وتل آغاز كرده اند.
گراندپري مجارستان كه به پرده آهنين معروف است ، امسال 26امين ميزباني اش را تجربه خواهد كرد . اين گراندپري از همان نخستين سال برگزاري (1986) ، جزو مشهورترين و بهترين رقابت ها بوده است .
پيست مسابقه كه در 25 كيلومتري بوداپست واقع شده تغييرات بسيار اندكي نسبت به اولين روزهايش داشته و به شدت تنگ ، پيچ دار و لغزنده است . اين پيست هميشه مورد توجه سازندگاني بوده كه اتومبيل هايشان از نظر مكانيكي و بخصوص قابليت هاي هاي سر پيچ خوش ساخت بوده اند .
چارلي وايتنينگ ، مدير برگزاري مسابقات :
گراندپري مجارستان يكي از بهترين مسابقات از نقطه نظر اجرائي است . كنترل مسابقه واقعاً عالي است و مارشال هاي مجارستاني بي نظيرند . شرايط جوي در اين پيست فوق العاده است و بجز سال 2006 هميشه مسابقه در هواي گرم برگزار شده است . همچنين حضور گسترده تماشاچيان بودن در اين پيست را لذت بخش مي كند و در كل مي توان گفت مجارستان محل خوبي براي برگزاري مسابقه پيش از تعطيلات تابستاني فرمول يك است .
اطلاعات پيست هانگارورينگ :
طول هر دور : 4381 متر
ركورد طي يك دور : 1:29.071 (مايكل شوماخر ، فراري ، 2004)
اختلاف خط شروع و پايان : 40 متر
تعداد دور هاي كل مسابقه : 70 دور
مسافت كل مسابقه : 630ر306 كيلومتر
محدوديت سرعت در مسير پيت استاپ : 60 km/h حين تمرين ،‌100km/h حين زمان گيري و مسابقه
تغييرات مسير از سال 2010 :
سنگ ريزه هاي حاشيه پيچ هاي 3 ، 8 و 9 براي افزايش امنيت اتومبيل ها با آسفالت جايگزين شده اند .

تهیه خبر: مازیار زاهدی کیا