به گزارش ایسنا، همراه اول در پاسخ به مطلب مندرج در سرويس‌ فقه و حقوق ايسنا، در تاريخ 28 تيرماه جاري با عنوان «چه كسي مسوول پيامك‌هاي تبليغاتي غيراخلاقي است» توضيحاتي ارائه كرد.

1- تا زماني كه مشترك تقاضاي عدم ارسال پيام‌هاي تبليغاتي را نكند، تبليغات از مصاديق مزاحمت تلفني تلقي نمي‌گردد. ارسال پيامك يكي از راه‌هاي موثر در تبليغات و اطلاع‌رساني بوده و بسياري از شركت‌ها، نهادها و سازمان‌هاي دولتي و... از ارسال پيامك جهت تبليغات استفاده مي‌كنند.

همراه اول به منظور رفاه مشتركين، اين امكان را براي مشتركين فراهم آورده است كه فقط با يك تماس تلفني به صورت رايگان به شماره 09990 درخواست خود را مبني بر عدم ارسال پيامك تبليغاتي به همراه اول اعلام دارند.

2- شركت‌هاي طرف قرار‌داد شركت ارتباطات سيار ايران موظف به كسب مجوز قبل از هرگونه تبليغ از طريق پيامك در حوزه‌ي خدمات پزشكي، خوراكي، آشاميدني، آرايشي و بهداشتي، مكمل‌هاي غذايي و ديگر امور پزشكي به استناد بند «ب» ماده‌ي 3 قانون سازمان نظارت پزشكي مصوب 1383 مجلس شوراي اسلامي و ماده‌ي 14 آيين‌نامه‌ي مربوطه از سازمان نظام پزشكي جمهوري اسلامي ايران مي‌باشند. چنانچه مواردي از عدم رعايت قوانين مستند اعلام گردد، موضوع مورد پيگيري قرار خواهد گرفت.

3- در بسياري از موارد استفاده‌كننده‌ي تلفن همراه از مالك آن متفاوت است و بسيارند اشخاصي كه از تلفن همراه استفاده مي‌كنند كه به نام ايشان ثبت نگرديده است. به عنوان مثال اكثر والدين تلفن همراهي را كه در اختيار فرزند خود قرار مي‌دهند، به نام خود ثبت مي‌كنند. اين موضوع هدف‌گيري درست مشتركين را با دشواري‌هايي روبه‌رو مي‌سازد.