وی همچنین ادامه می دهد وقتی یک زن در سن چهل سالگی اشتغال تمام وقت دارد دیگر فرصت نمی کند که شیوه پوشش خود را انتخاب کند ، لذا به انتخاب های دختران خود اعتماد می کنند ، اما این تقلید فقط در نوع پوشش نیست ، بلکه زنان در سن چهل سالگی هویت خود را نیز از دختران خود کسب می کنند . این در حالی است که دختران نیز از اینکه مادران شبیه آنان باشند زیاد خوشحال نیستند .
عموما تصور بر این است که دختران شیوه پوشش مادران خود را تقلید می کنند ، این در حالی است که نتایج تحقیقاتی که اخیرا در آمریکا انجام شده ، نشان می دهد که این مادران هستند که از شیوه پوشش دختران خود را تقلید می کنند .
به گزارش تابناک ، ایندپندنت گزارش داده است که نتیجه پژوهشی که بر روی 343 مادر و دختر با سن های 44 و 16 سال انجام شده نشان داده است که مادران عموما نگاه دختران خود را در باره نوع پوشش و حتی مسائل دیگر به راحتی می پذیرند . این در حالی است که دختران به ندرت نظرات مادران خود را در این زمینه می پذیرند .
نتیجه این پژوهش که در نشریه رفتار مصرف کننده ها منتشر شده است در واقع تایید کننده نظریه اجتماعی شدن وارونه یا معکوس است . دکتر آیالا رویو در این باره گفته است که من در انگلستان هم مشاهده کرده ام که زنان و مادران نیز همین کار را انجام می دهند و مادران هنگام بیرون رفتن به نگاه های دختران نوجوان خود اعتماد می کنند و به آن توجه می کنند .
وی همچنین ادامه می دهد وقتی یک زن در سن چهل سالگی اشتغال تمام وقت دارد دیگر فرصت نمی کند که شیوه پوشش خود را انتخاب کند ، لذا به انتخاب های دختران خود اعتماد می کنند ، اما این تقلید فقط در نوع پوشش نیست ، بلکه زنان در سن چهل سالگی هویت خود را نیز از دختران خود کسب می کنند . این در حالی است که دختران نیز از اینکه مادران شبیه آنان باشند زیاد خوشحال نیستند .
انتشار این خبر در حالی است که اجتماعی شدن معکوس فرایندی است که نه تنها در اروپا و دیگر کشور ها بلکه در کشوری همچون ایران نیز به تدریج این فرایند در حال غلبه پیدا کردن در زندگی شهروندان ایرانی است ، به گونه ای که به دلیل سلطه تکنولوژیک و همچنین سرعت ارتباطات مادران ایرانی هم نگاه شان را در اختیار نگاه دخترانشان قرار داده اند و همانگونه که این پژوهش نشان داده است این تاثیر فقط در شیوه پوشش نیست ، بلکه هویت زنان میانسال ایرانی به شدت تحت تاثیر دختران جوانان و نوجوان قرار گرفته است به گونه ای که زنان ایرانی نیز در این سن به شدت دنبال این هستند که هویت خود را از دختران جوان خود گرفته اند.
علاقه مندی ها (بوک مارک ها)