» پیش نمایش بازی The Elder Scrolls:Skyrim:
پاییز امسال را میتوان از همین امروز در اختیار The Elder Scrolls:Skyrim دانست ، با به تعویق افتادن Diablo III و قسمت دوم Starcraft II, بدون شک بزرگترین بازی اواخر سال 2011 و به جرات بزرگترین بازی سال 2011 همین Skyrim است. سلیقه اکثر گیمرهای ایرانی به گونه ای است که سراغ بازیهای نقش آفرینی نمیروند. اصولا بازیهایی که نیاز به خواندن و تفکر کردن و تصمیم گیری دارند محبوبیت زیادی ندارند و به همین دلیل به سبک هایی مثل نقش آفرینی و ماجراجویی توجه چندانی نمیشود. اما حتی در ایران نیز Oblivion بازی بسیار پر طرفداری بود. حال شاهد پیش نمایش سری دیگری از The Elder Scrolls یعنی Skyrim باشید.
» Bethsda پس از Oblivion
شرکت سازنده بازیهای Elder Scrolls پس از انتشار Oblivion کار را بر روی بازی نقش آفرینی جدیدی آغاز کرد:سری Fallout.خیلی از بازیکنان Fallout 3 را Oblivion یا سلاح گرم نامیدند.که بی انصافی بزرگی است.Fallout 3 یک گام بزرگ در مسیر تکامل بازی های نقش آفرینی Open-World به حساب میاید.قرار است شرکت Bethesda از تجربیات خود در Fallout 3 برای Skyrim استفاده کند,و اولین آنها نیز حذف کردن حذف کردن سیستم ارتقای لول Oblivion و بازگشتن به سیستم معقول تر Fallout 3 است.با اینکه کار بر روی Skyrim از بیش از دو سال پیش آغاز شده بود,اما تنها کریسمس امسال بود که Todd Howard,طراح اصلی بازی,در مراسم Spike Video Game Awards از بازی پرده برداری کرد.البته در آن زمان هیچ گونه تصویری از بازی به نمایش در نیامده و حتی تریلر رسمی بازی نیز بسیار مبهم بود.در پایان این تریلر کوتاه یک متن به زبان باستانی اژدهایان بر روی صفحه نمایان شد و شرکت Bethesda کلید رمز گشایی از این زبان را نیز در اختیار علاقه مندان قرار داد.طولی نکشید که این متن ترجمه شد.
» آنچه که از Skyrim میدانیم
وقایع بازی 200 سال پس از به اتمام رسیدن Oblivion و تماما در سرزمین سرد Skyrim اتفاق میافتد.بازیکن در بحبوحه یک جنگ داخلی قرار خواهد گرفت و نزاع بین دو برادر,اژدهایی باستانی بنام Alduin را بیدار خواهد کرد.برای به اتمام رساندن داستان اصلی بازی,حدودا 20 ساغت زمان نیاز خواهد بود.سقف لول بازی منتشر نشده است,اما قرار است بازی تا لول 50 از یک سیستم ارتقای لول پله ای استفاده کند.به نظر میرسد سیستم به کار رفته شبیه Falout 3 اما با رویکردی تصادفی باشد.10 نژاد در بازی وجود خواهد داشت,بازیکن میتواند علاوه بر صورت کاراکتر,در بدن وی نیز تغییراتی ایجاد کند.پیشینه کاراکتر اما ثابت است.Dragonborne یا اژدهازاده.وی مهارتی فراموش نشده در کبارزه با باس ها دارد و آخرین فرد زنده ای خواهد بود که این مهارت را در سرزمین Skyrim فراگرفته است.مهارت های قابل انتخاب در بازی به 18 عدد رسیده اند,و این بار همانند بازی Fallout 3 پس از ارتقای لول میتوانید Perk انتخاب کنید.مدرسه های جادوگری 5 مورد خواهند بود:Destruction(تخریب),Alteration(دگرگ ونی),Conjuration(احضار),Restoration(شفا ),lllusion(خیال).مبارزات بسیار اکشن تر خواهند بود,کمبوهای مختلف و همچنین Finishing Moves(ضربات تمام کننده) زیبایی در بازی وجود خواهد داشت.در صورت انتخاب مهارت های مربوط,کاراکتر بازی میتواند دو سلاح را در دست داشته باشد و در مبارزات از هر دو برای ضرب زدن استفاده کند.یکی از مهارت های موجود آهنگری خواهد بود,تا بازیکن بتواند سلاح خود را از فلز داغ بسازد.رفتار NPC ها به واسطه هوش مصنوعی جدید بسیار بهتر شده است.آنها در زمان صحبت با شما حرکت خواهند کرد,قدم خواهند زد و ...... به صورت خلاصه چیزی شبیه Mass Effect.زوایای دوربین نیز ثابت نخواهند بود.NPC ها در قبال انداختن آیتم توسط شما واکنش نشان خواهند داد.برای مثال یک کودک ممکن است سعی کند آیتم هایی را که به زمین انداخته اید به شما برگرداند.یا شاید دو نفر سر حق تصاحب شمشیری که به زمین انداخته اید با یکدیگر شوند.پنچ شهر بسیار بزرگ در بازی وجود خواهد داشت و هزاران کار برای انجام دادن در آنها.اگر صاحب یک مغازه را به قتل برسانید ممکن است شخص دیگری مسئولیت فروش را به عهده گیرد.حتی ممکن است اژدهایی به شهر حمله کند.دشمنانی که تابحال تایید شدند شامل موارد زیر میشود:زامبی ها و اسکلت ها و ترال ها و غولها و روح های یخی و عنکبوت های غول پیکر و اژدهاها و گرگ ها و گوزن های وحشی و ماموت ها و ببرهای قطبی.
» مبارزات در Skyrim,جذاب تر از همیشه
اطلاعات خوبی در مورد سیستم مبارزات بازی منتشر شده است.اگر به یاد داشته باشید در Oblivion زمانی که با یک دشمن بسیار قدرتمند رو به رو میشدید,بهترین راه حل استفاده از تاکتیک حمله و عقب نشینی بود.به این منوال که شما یک ضربه به دشمن وارد میکردید تا اجازه ضد حمله به حریف ندهید.این فرایند را n بار تکرار میکردید تا بالاخره جان دشمن تمام شود...که فرایندی فوق العاده مسخره و البته خسته کننده بود.شرکت Bethesda برای از بین بردن این سبک مبارزه,سرعت حرکت رو به عقب بازیکن کاهش داده است.تعادل و تلوتلو خوردن برای بازیکن و دشمنان در نظر گرفته شده است تا ضربات و حملات خطرناک تری به وجود بیایند.بالا نگه داشتن یک سپر کاری بیهوده است.برای اینکه ضربات را با سپر خود دفع کنید,باید زمان بندی خوبی داشته باشید .اگر بخواهید میتواند با سپر به دشمن حمله ای وارد کنید,که در صورت موفقیت تعادل وی را از بین خواهد برد.این کار را نیز میتوان با دو سلاح انجام داد,اما کاری خطرناک است.همانند The Witcher,در صورت کشتن یک دشمن با استفاده از مهارت بالا در مبارزه,صحنه هایی سینمایی برای ضربه آخر به نمایش در خواهند آمد.سلاح های مختلف مهارت های مختلفی مربوط به خواهند داشت.برای مثال شمشیرها کریتیکال ,طبرها خونریزی و گرزها صرف نظر کردن از Armor حریف دارند.مبارزات از راه دور نیز متفاوت خواهند بود .قدرت تیرها افزایش چشم گیری داشته و در عین حال تعداد آنها بسیار کم شده است.تنها با یک تیر میتوان بعضی از دشمنان را از پای درآورد.اما ممکن است آن یک تیر تنها تیر شما باشد.علاوه بر این,به نظر میرسد مبارزات از راه دور بیشتر مناسب کاراکترهای مخفی کار باشد.
» سالی که نکوست از بهارش پیداست
امسال سال رویایی برای بازیهای نقش آفرینی است.عنوان هایی مانند Deus Ex و The Witcher و Mass Effect روانه بازار میشوند و کار Skyrim را سخت میکنند.من خودم شخصا نمیتوانم بگویم که که از بین این 4تا بازی کدام بهتر است ولی از تریلرهایی که ازSkyrim مشاهده کردم,این بازی را تا حدودی بهتر میبینم.
علاقه مندی ها (بوک مارک ها)