مرکز تحقیقاتی Cint با پشتیبانی نوکیا، مطالعاتی در مورد عادات مردم برای عکسبرداری و اشتراک گذاشتن آنها در کشورهای مختلف انجام داده تا به عوامل انتخاب گوشی هوشمند برای عکسبرداری مردم پی ببرد.
به گزارش اخبار خارجی موبنا، از آنجا که تلفنهای همراه در همه جا و همیشه در دسترس هستند، امروزه بسیاری از مردم به جای دوربین دیجیتال استاندارد، از گوشی هوشمند برای عکسبرداری استفاده میکنند.
مرکز تحقیقاتیCint با همکاری نوکیا، این تحقیقات را در 8 کشور چین، فیلیپین، امریکا، سوئد، سنگاپور، هند، ایتالیا و سوئیس انجام داده است. بیش از 8 هزار نفر در این تحقیقات شرکت کردند که 49 درصد آنها مرد و 51 درصد زن هستند.
آمار جهانی نشان میدهد که بیشر سوژههای عکاسی، بچهها و دوستان هستند که هر یک 44 درصد از کل سوژهها را شامل میشوند و 41 درصد دیگر از سوژهها طبیعت است. اما چرا مردم به جای دوربین از تلفن همراهشان استفاده میکنند؟ 70 درصد مردم این گونه پاسخ دادهاند که با تلفن همراه در حال حرکت، سوژهها را سریعتر شکار میکنند.
کاملا واضح است که مردم علاوه بر عکسبرداری برای خوشنودی خود، دوست دارند آنها را با دیگران به اشتراک گذارند. 33 درصد از مردم نه تنها میخواهند سوژههای جالبی که شکار کردهاند به دیگران نشان دهند، بلکه میخواهند برای خلاقیتشان در عکاسی مورد تحسین دیگران قرار گیرند. هر چه نظرات بیشتر باشد، آنها بیشتر خوشحال میشوند.
نکته جالب دیگر این است که عادات تصویربرداری و به اشتراکگذاری عکس از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. در حالی که بیشتر کاربران آسیایی در عکسبرداری و به اشتراک گذاشتن آن بسیار فعال هستند، در مورد کاربران اروپایی داستان فرق میکند. برای مثال، سوییسیها و سوئدیها در مورد اشتراکگذاری آنلاین تصاویر خیلی فعال نیستند.
صرف نظر از کشور، نتایج نشان میدهد گروههای جوانتر مردم در مورد به اشتراکگذاری عکس فعالتر هستند. مثلا 30 درصد از سوییسیهایی که 15 تا 25 سال سن دارند، تصاویر خود را در شبکههای اجتماعی به اشتراک میگذارند.
به نظر میرسد چینیها با 85 درصد، بزرگترین ملت از نظر تعداد کاربرانی باشند که تصاویرشان را با دوربین تلفن همراهشان ثبت میکنند. اما همین کاربران از نظر به اشتراک گذاشتن آنلاین، در رتبه سوم قرار دارند. کابران فیلیپینی با 68 درصد، بالاترین رتبه را در اشتراکگذاری آنلاین دارند.
اروپاییها بیشتر دوست دارند تصاویرشان را در کامپیوتر ذخیره کنند تا اینکه آنها را شبکههای اجتماعی بارگذاری کرده و در معرض نمایش عموم قرار دهند.
بر اساس گزارش نوکیا، کسانی که برای عکسبرداری گوشی هوشمند را انتخاب میکنند آن را وسیلهای برای شکار صحنهها در لحظه میدانند. در حالی که این کار با دوربین عکاسی جداگانه ممکن نیست مگر اینکه مدام دوربینی را با خود حمل کنند که احتمالا بیشتر اوقات نیازی به آن ندارند.
علاقه مندی ها (بوک مارک ها)