معضل دستشویی رفتن در سینما درست هنگامی پیش میآید که فیلم به جاهای حساسش رسیده است. هر چهقدر هم مسافت بین سالن سینما تا دستشویی را تند بروید و به این ترتیب حتی رکورد یوسین بولت، دوندهی قهرمان جهان را هم بشکنید، دست آخر به محض اینکه دوباره روی صندلیتان بنشینید، اولین سؤال این خواهد بود: در این مدت چه اتفاقی افتاد؟
مشابه این تصویر برای خیلی از تماشاگران سینما آشناست؛ فرقی هم نمیکند در کدام سینما، چه فیلمی یا به طور کل در کدام کشور.به تازگی در آمریکا وبسایتی به راه افتاده است که به کاربران میگوید لحظهی مناسب برای دستشویی رفتن وسط هر فیلمی چه موقع است! و یک نکتهی مهمتر اینکه تا چه اندازه میتوانید برای این کار وقت صرف کنید. البته علاوه بر اینها، در زیر نمودار زمانیای که برای دستشویی رفتن مربوط به هر فیلم ترسیم شده، شرح کوتاهی از اینکه در این مدت چه اتفاقی افتاده، آمده است.
برای مثال در فیلم جدید برد پیت به نام "Inglourious Basterds" که مدت نمایش آن ۲ ساعت و ۳۳ دقیقه است، تماشاگران در مجموع میتوانند ۴ بار به دستشویی بروند. اولین راند، در دقیقهی سی و هشتم فیلم شروع میشود و تا ۴ دقیقه میتواند طول بکشد. برای راحتی کار میتوان بر روی نماد چاپگری که در کنار صفحه آمده، کلیلک کرد و نسخهی چاپی نمودار و شرح فیلم را همراه داشت تا در دستشویی هم بیکار نماند.
شخص اصلی پشت پرده
طراح این وبسایت و مسئول تمام نمودارهای آن مردی ۴۲ ساله به نام "دن فلوریو"، ساکن اورلاندو است. انگیزهی اصلی وی برای طراحی چنین وبسایتی به تجربهی شخصی وی باز میگردد.
او در سال ۲۰۰۵، به هنگام تماشای فیلم"کینگ کنگ" در سینما، دن مجبور میشود در تمام مدت تماشای این فیلم سه ساعته از رفتن به دستشویی صرفنظر کند، زیرا این امکان وجود داشت که با از دست دادن هر لحظه، جریان فیلم نیز از دستش برود.
پس از پشت سر گذاشتن این تجربه، دن تصمیم میگیرد به تنهایی چنین وبسایتی را طراحی کند و همسر و مادرش نیز جزو دستیاران اصلی وی به شمار میروند. به محض اکران یک فیلم جدید در سینما، دن بایستی دست به کار شود و به تماشای فیلم برود و همزمان یادداشتبرداری کند.
طیبعی است که هرچقدر فیلمی جذابتر و پرهیجانتر باشد، یافتن لحظهی مناسبی برای دستشویی رفتن در میان آن سختتر میشود. برای مثال طبق توصیههای دن، اگر کسی مایل به دیدن جدیدترین انمیشین تماشایی کمپانی دیزنی، "بالا" (Up) است، قبل از شروع به فکر دستشویی باشد، زیرا در طول نمایش به سختی میتوان فرصتی را پیدا کرد که بتوان چند لحظهای را با خیال راحت در خارج از سالن گذراند.
به گفتهی دن فلوریو، روزانه بین سه تا شش هزار کاربر از سایت وی دیدن میکنند. در عین حال میتوان خدمات این سایت را تنها با پرداخت یک دلار بر روی گوشیهای آیفون (iPhone) دریافت کرد. دن تخمین میزند که در ماه اوت در مجموع ۸۰۰ دلار درآمد داشته است. البته دانستن این دقایق ارزشمند نه تنها برای دستشویی رفتن، که برای خریدن نوشیدنی نیز مهم است.
دن در نظر دارد تا خدمات سایتش را برای کشورهای دیگر نیز عرضه کند. درعین حال کاربران نیز میتوانند پیشنهادات خود را اعم از دقایق مناسب برای سایت ارسال کنند. به این ترتیب با برنامهریزی دقایق، تماشاگران میتوانند بهدور از هر نگرانی و با خیال راحت در حین تماشای فیلم تا اندازهای که دوست دارند، نوشیدنی بنوشند.
علاقه مندی ها (بوک مارک ها)