نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: كاهش گاز گلخانه*اي co2 با كمك فناوري*نانو

  1. #1
    مدير باز نشسته
    تاریخ عضویت
    Jun 2010
    نوشته ها
    7,578
    تشکر تشکر کرده 
    3,069
    تشکر تشکر شده 
    4,117
    تشکر شده در
    2,249 پست
    قدرت امتیاز دهی
    866
    Array

    كاهش گاز گلخانه*اي co2 با كمك فناوري*نانو

    كاهش گاز گلخانه اي co2 با كمك فناوري نانو نتايج يك مطالعه در انگلستان توسط سازمان Defra (سازماني براي امور كشاورزي، غذا و محيط زيست) در زمينه فناوري نانو كه اخيراً منتشر شده است؛ نشان مي دهد كه فناوري نانو مي تواند استفاده از منابع انرژي تجديدناپذير و انتشار گازهاي گلخانه*اي را كاهش دهد.

    در اين مطالعه كاربردهاي فناوري*نانو در زمينه*هايي از قبيل افزودني*هاي سوخت، پيل*هاي خورشيدي (فوتوولتائيك)، اقتصاد هيدروژني و ذخيرة الكتريسيته مورد بررسي قرار گرفته است.

    اين بررسي ها نشان مي دهد كه فناوري نانو مي تواند انتشار گازهاي گلخانه اي را تا بيش از 2% در حال حاضر و بيش 20% تا سال 2050 كاهش دهد.

    افزودني هاي سوخت

    افزودني هاي نانوذره اي نشان داده اند كه مي توانند راندمان سوخت موتورهاي ديزلي را تا تقريباً 5% افزايش دهند، در نتيجه انتشار CO2 در انگلستان 2 تا 3 ميليون تن در سال كاهش مي يابد. اين مي تواند فوراً در نيروگاه هاي ديزلي انگلستان اجرا شود.

    هر چند ابتدا بايد نگراني ها مرتبط با سلامتي ناشي از تماس با نانوذرات آزاد در گازهاي خروجي ديزلي، رفع شود.

    توصيه هايي كه در اين زمينه شده است، شامل تست هاي سميت شناسي جامع و تست هاي عملكرد مستقلِ كمك كننده براي نشان داده سود محيطي آن مي باشند.

    پيل هاي خورشيدي

    قيمت بالاي پيل هاي خورشيدي مانع استفاده از آنها براي توليد انرژي از منابع تجديدپذير مي شود. فناوري نانو مي*تواند باعث كاهش قابل توجه هزينه توليد پيل هاي خورشيدي شود. اگر يك شبكه توليد برق از انرژي خورشيدي، بتواند 1% كل نيازهاي برق را توليد كند،* انتشار گاز گلخانه اي CO2 مثلاً در انگلستان سالانه تقريباً 5/1 تن كاهش مي يابد.

    اقتصاد هيدروژني

    وسايل نقليه مبتني بر سوخت هيدروژني مي*توانند انتشار همة آلاينده*هاي مضر از وسايل نقليه، را حذف كنند.

    يكي از مشكلات اصلي اقتصاد مبتني بر هيدروژن، ذخيره هيدروژن مي باشد كه فناوري نانو مي*تواند كمك زيادي براي رفع اين مشكل بكند، نانوساختارهايي از قبيل نانولوله*هاي كربني، فولرين*ها و غيره، توان بالقوه*اي در ذخيره*سازي هيدروژن دارند.

    همچنين فناوري*نانو در پيل سوختي كه در آن انرژي ناشي از سوخت هيدروژن تبديل به برق مي*شود؛ كاربرد دارد، مثلاً نانوكاتاليست*ها مي*توانند عملكرد آنها را بهبود دهند. اگر هيدروژن به عنوان منبع انرژي استفاده شود، انتشار گاز گلخانه*اي CO2 كه در انگلستان سالانه 132 ميليون تن است، به طور كامل حذف مي شود.

    باطري ها و ابرخازن ها

    پيشرفت هاي اخير در فناوري باطري استفاده از وسايل نقليه الكتريكي را عملي تر كرده است. هنوز مشكل در اين زمينه، زمان شارژ مي باشد. فناوري نانو مي تواند راه حلي براي اين مشكل پيدا كند به طور كه وسايل نقليه بتوانند كمتر از 10 دقيقه شارژ شوند، كه اين زمان با زمان سوخت گيري ماشين هاي كنوني قابل مقايسه است.

    همچنين فناوري نانو مي تواند باعث افزايش ذخيره بار در باطري ها و بهبود عمر آنها شود. استفاده از وسايل نقليه الكتريكي، منجر به كاهش انتشار گاز گلخانه اي Co2 مي شود.

  2. 3 کاربر مقابل از Sara12 عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.


برچسب ها برای این تاپیک

علاقه مندی ها (بوک مارک ها)

علاقه مندی ها (بوک مارک ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

http://www.worldup.ir/