مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: برای کاهش قیمت اینترنت باید تمامی محتواهای این شبکه در داخل کشور تولید و این اطلاعات از طریق اینترانت رد و بدل شود.
محمود خسروی در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص نرخ پهنای باند اینترنت و ناتوانی مالی خانوار ایرانی در استفاده از اینترنت در شرایط موجود گفت: زمانی پهنای باند اینترنت ارزان خواهد شد که تمامی میزبانی ها و محتواهای این شبکه را در داخل کشور تولید کنیم و در داخل کشور هم این اطلاعات رد و بدل شود.
وی با تاکید بر اینکه دیگر کشورها نیز 90 درصد اطلاعاتشان را در داخل کشورشان تولید و رد و بدل می کنند، ادامه داد: اکثر کشورها تنها 10 تا 20 درصد از محتوای شبکه اینترنت خارجی استفاده می کنند و به همین دلیل نرخ استفاده در این کشورها پایین تر از ایران است.
خسروی با بیان اینکه ما اینترانت را به یک دهم قیمت اینترنت ارایه می دهیم، گفت: اما روی اینترانت هیچ محتوایی وجود ندارد و به همین دلیل کاربران مجبور به استفاده از اینترنت برای دریافت خدمات هستند.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: باید روی اینترانت کشور محتوا و اطلاعات قرار گیرد و یا شبکه اینترنت کشور محتوای داخلی داشته باشد و میزبانی ها در داخل انجام شود تا کاربران مجبور نباشند برای تبادل اطلاعات از یک سازمان به سازمان دیگر هزینه خروج اطلاعات از کشور و ورود دوباره آن را پرداخت کنند.
خسروی با تاکید بر اینکه ایجاد محتوا روی شبکه اینترانت هزینه های دسترسی کاربران را به شدت کاهش می دهد، گفت: تنها راهکاری که می توان از طریق آن اینترنت را در سبد خانوار جای داد همین مساله است.
وی با اشاره به ارایه تخفیف 20 درصدی به شرکت های اینترنتی برای دریافت پهنای باند و کاهش 6 درصدی قیمت اینترنت برای کاربران اضافه کرد: حتی اگر پهنای باند رایگان نیز به شرکت های اینترنتی توزیع شود تنها حدود 30 درصد در قیمت ارایه اینترنت به کاربر نهایی تاثیرگذار خواهد بود به همین دلیل مشکل نرخ اینترنت تنها با ارایه محتوا در داخل کشور مرتفع می شود.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت انحصار توزیع و تامین پهنای باند توسط این شرکت را دلیلی بر گرانی نرخ فعلی پهنای باند ندانست و گفت: این تبلیغی است که برخی شرکت ها علیه شرکت ارتباطات زیرساخت دارند و به هیچ وجه منطقی نیست.
علاقه مندی ها (بوک مارک ها)