این مقاله در مورد 20ا ارائه خواهد شد که ترجمه شده از قسمتی از یک مقاله نوشته شده توسط Maki است. البته قسمتهایی از این مقاله غیر ضروری حذف شده اند.
Alexa.com یکی از سایت های فرعی Amazon.com است و وب سایتی است که اطلاعاتی را درباره درجه میزان بازدید ( ترافیک ) وب سایت ها ارائه می کند. رتبه الکسا با توجه به تعداد افرادی که بوسیله نوار ابزار الکسا ( Alexa Toolbar ) یک وب سایت را مشاهده می کنند اندازه گیری می شود.
در این مقاله ، من اهمیت رتبه الکسا را بررسی خواهم کرد. نهایتا 20 راه و استراتژی وسیع رو ارائه کرده ام که شما میتوانید بوسیله آن ها رتبه الکسای خود را بطور چشمگیری بهبود بخشید.
رتبه Alexa چیست ؟
در واقع ، رتبه الکسا یک سیستم درجه بندی است که بر روی تعداد بازدیدکنندگان یک وب سایت که نوارابزار الکسا را نصب کرده اند پایه گذاری شده است.
توضیح الکسا را دراین باره بخوانید :
رتبه ترافیک پایه گذاری شده بر مجموع بازدید 3 ماه از بازدیدکنندگانی است که نوار ابزار الکسا را نصب کرده اند و یه اندازه گیری ترکیب شده از تعداد بازدید صفحات از هر بازدیدکننده و تعداد بازدیدکنندگان است. به عنوان مرحله اول ، محاسبات روزانه الکسا بروی تعداد بازدیدکنندگان و تعداد بازدید از صفحات برای همه سایت های روی اینترنت است.
چرا شما دوست دارید رتبه الکسای خود را بهبود ببخشید ؟
مدیران وب سایت ها ، تبلیغ کنندگان و شبکه های آگهی از رتبه الکسای شما به عنوان یک پیمانه برای مشخص کردن ارزش یک لینک بر روی وب سایت شما استفاده می کنند.اگر شما بخواهید سایت خود را بفروشید یا یک لینک روی سایت خود قرار دهید برای بهبود رتبه الکسای خود تلاش بیشتری خواهید کرد. زیرا این بهانه ای برای افزایش قیمت خواهد شد !
ReviewMe ، Text Link Ads و Sponsored Reviews تنها 3 راه برای بهبود رتبه شما هستند.
چگونه با الکسا شروع کنم ؟
دو راه ساده برای استفاده از الکسا وجود دارد. اگر شما از اینترنت اکسپلورر ( Internet Explorer ) استفاده می کنید نوار ابزار الکسا را دریافت کرده و نصب کنید. اگر از فایر فاکس استفاده می کنید نوار زیر را دریافت کنید که رتبه الکسا ، رتبه گوگل و دیگر موارد مفید از یک وب سایت را نمایش می دهد.
Internet Explorer : http://www.alexa.com/site/download
FireFox : http://www.quirk.biz/searchstatus
به شما شدیدا پیشنهاد می کنم که از نوار ابزار فایرفاکس بجای نوار الکسا در اینترنت اکسپلورر استفاده نماییدکه نوار ابزار اینترنت اکسپلورر کمتر مفید واقع خواهد شد.
20 راه برای افزایش رتبه Alexa
1. نواز ابزار الکسا را نصب کنید و وب سایت خود را به عنوان صفحه خانگی ( Home Page ) قرار دهید.
2. یک ابزار رتبه الکسا در سایت خود قرار دهید ( Alexa rank widget ). این باعث خواهد شد تا اگر بازدیدکنندگان نوار ابزار الکسا رانصب نکرده باشند اما روی آن کلیک کنند برای سیستم الکسا نقش نوارابزار را اجرا خواهد نمود.
3. دیگران را تشویق کنید تا از نوار ابزار الکسا استفاده کنند.
4. اگر در یک شرکت یا کافی نت کار می کنید نوار ابزار الکسا را روی همه مرورگر ها نصب کنید و سایت خود را به عنوان صفحه خانگی
قرار دهید.
5. به دوستان خود بگویید تا در مورد سایت شما در سایت الکسا نظر دهند.
6. ( مترجم : به نظر من وحشتناک ترین آن این است ). در مورد الکسا در سایت خود بنویسید.مدیران سایت ها و بلاگرها دوست دارند رتبه الکسای خود را بهبود بخشند.بنابراین با جستجو در اینترنت شما را خواهند یافت و بر روی لینک شما کلیک خواهند کرد .
7. کاری کنید تا آدرس سایت شما را در انجمن ها خودنمایی کند.مدیران وب سایت ها معمولا نوار ابزار الکسا را نصب شده دارند و آن ها با کلیک بر لینک شما باعث بهبهود رتبه شما خواهند شد. البته راه خوب دیگه ای هم هست و اون اینکه مطالب خودتون رو در اون انجمن به اشتراک بگذارید.
8.مطالبی بنویسید که به وبمسترها مربوط باشد.این ( همانند مطالب قبل ) چون وبمسترها را شامل می شود و آن ها نیز نوارابزار الکسا را دارند نهایتا باعث بهتر شدن رتبه الکسای شما خواهد شد.
9. ( این امکان حال از کار افتاده است ، اما به احترام شما عزیزان و نویسنده آن را ترجمه خواهم کرد ).از انتقال دهنده های الکسا استفاده کنید.بجای taskhir.com از آدرسی مانند http://redirect.alexa.com/redirect?taskhir.com استفاده کنید.
این آدرس را در نظرات خود در وب لاگها یا در امضای خود در انجمن ها بگذارید .این آدرس باعث محاسبه کردن یک آی پی برای الکسا خواهد شد.
10. در سایت ها یا انجمن های شبکه های اجتماعی آسیایی مطلب بفرستید ( ! ).برخی از مدیران وب سایت ها پیشنهاد می دهند که کاربران سایت های شرق آسیا بزرگترین دارندگان نوارابزار الکسا هستند. خودتان با مراجعه به 500 سایت برتر الکسا این موضوع را قضاوت کنید . من پیشنهاد می دهم اگر وقت یا گنجایش لازم برای این کار را دارید آن را انجام دهید.
11. یک قسمت ابزار وبمسترها در سایتتان بسازید.این یک مغناطیس ( جذب کننده ) برای وبمسترهایی است که معمولا سایت شما را بارها می بینند تا از ابزار سود ببرند. برای مثال ابزار سئو گزینه مناسبی است.
12. یک Dugg یا Stumbled بگیرید. این معمولا تعداد عظیمی از بازدیدکنندگان را به سایت شما می آورد و تاثیر محضی روی رتبه الکسای شما خواهند داشت.
13. از مبارزات هرکلیکی ( PayperClick ) استفاده کنید. خریدن تبلیغات روی جستجوگرها مانند گوگل یا Exact Seek کمک خواهد کرد تا ترافیک را بیشتر کنید. دوچندان مفید است وقتی تبلیغ شما بیشتر مربوط به وبمسترها باشد.
14. یک موضوع الکسا روی سایت خود ایجاد کنید و از آن برای اضافه کردن انواع خبرها و مقالات در مورد الکسا استفاده کنید. این اقدام به عنوان یک منبع ساده قابل دسترس برای وبمسترها یا جستجوگرهای تصادفی در موتورهای جستجو خواهد بود.
15. مطالب پربازدید خود را بهینه سازی کنید. تابحال یک مطلب همواره از موتورهای جستجو بازدید داشته است ؟ یک ابزار پایین مطالب اضافه کنید ، به الکسای خود لینک دهید یا از انتقال دهنده الکسا استفاده کنید.
16. در سایت ها و انجمن ها بنر یا لینک بخرید برای بازدید از سوی وبمسترها.یک نمایش خوب و برجسته تبلیغ ، مدیرانی را به سوی وب سایت شما تحریک می کند که میتوانند باعث ترقی چشمگیر رتبه شما شوند.
17. فرستنده های مطالب را استخدام کنید تا روی سایت شما مطلب بفرستند. در هرصورت امضاها در انجمن های مدیران یا ارتقا خاص مقالات در سایت شما تاثیر زیادی خواهند داشت. شما به سادگی می توانید نویسندگانی برای استخدام در انجمن های وبمسترها بیابید.
18. به مدیران cybercafe ها پول بدهید تا نوارابزار الکسا را نصب کنند و سایت شما را به عنوان صفحه خانگی روی همه رایانه ها قرار دهند. شاید ترتیب دادن این کار مشکلی باشد و واقعا راه حل قابل دوامی نیست.این را قرار دادم چرا که بعضی ها این راه رو پیشنهاد دادند.
19. از MySpace استفاده کنید. این یک راه مشکوک است بنابراین آن را پیشنهاد نمی کنم . از تصاویر مجازی جذاب استفاده کنید یا بنر ها و لینک ها تا دیگران را به آدرس الکسای خود منتقل کنید. این بسیار موثر خواهد بود اگر سایت شما مطالبی مرتبط با MySpace داشته باشد.
20. Alexa Auto-Surf امتحان کنید.شاید اینها برای سایت های تازه کار مفید باشند. من فکر می کنم راحتترین کار برای سایت ها با بدترین رتبه همین است.
علاقه مندی ها (بوک مارک ها)