سرویس اطلاع از تماس‌های ناموفق به‌زودی راه‌اندازی می‌شود
مدیر کل امور مشترکان همراه اول گفت: به‌شدت در حال کار برای راه‌اندازی سرویس رایگان پیک تماس (اطلاع‌ از تماس‌های ناموفق) برای سال نو هستیم، تا مشترکان برای نوروز از تماس‌های ناموفق خود اطلاع داشته باشند.

علی حمیدی با اشاره به برنامه راه‌اندازی سرویس اطلاع از تماس‌های ناموفق در آینده نزدیک از سوی همراه اول، اظهار داشت: این سرویس را پیک تماس نام‌گذاری کرده ایم.

وی افزود: با توجه به اینکه شبکه شهر اراک بدون نیاز به ایجاد تغییرات در سیستم قابلیت فعال‌سازی این سرویس را داشت، در وهله نخست سرویس پیک تماس در اراک فعال شد و پس از اجرای موفق پایلوت سرویس در این شهر، تصمیم به سراسری کردن سرویس گرفتیم.

مدیر کل مشترکان شرکت ارتباطات سیار ایران در خصوص زمان راه‌اندازی سراسری و عمومی شدن این سرویس، افزود: رئیس پروژه سرویس پیک تماس قول چند روزدیگر را داده است اما تا سرویس راه‌اندازی نشود و زمان قطعی راه‌اندازی را اعلام نمی‌کنیم.

وی افزود: هم اکنون سرویس پیک تماس برای تعداد محدودی سیم کارت در تهران به صورت پایلوت در حال اجرا است.

حمیدی توضیح داد: برای اینکه مشکلات شبکه شناسایی و شبکه برای ارایه این سرویس آماده شود، ضروری است که سرویس را برای تعدادی سیم‌کارت فعال کنیم و پس از فعال‌سازی و برطرف کردن باگ‌های سرویس، زمینه لازم برای فعال سازی برای تمامی مشترکان مهیا خواهد شد.

مدیر کل مشترکین همراه اول تصریح کرد: البته سرویس پیک تماس به گونه‌ای است که محدودیت تعدادی ندارد که مجبور باشیم آن را تنها برای تعداد مشخصی مشترک فعال کنیم.

وی ادامه داد: این سرویس برای تمامی مشترکان قابل فعال‌سازی است و تمام مشترکان می‌توانند از آن استفاده کنند.

حمیدی در خصوص اینکه آیا سرویس به صورت استان به استان یا سراسری و یکپارچه در تمام کشور راه اندازی خواهد شد، تأکید کرد: بر اساس اطلاعاتی که از بخش فنی شرکت گرفته‌ایم، آنها این سرویس را مختص به استانی نکرده‌اند و گفته‌اند برای تمام مشترکان فعال خواهد شد.

حمیدی تصریح کرد: این سرویس معمولا در مناطقی که ترافیک شبکه بالا است بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد؛ برای مثال محدوده بازار در شب عید علی رغم تمام تقویت‌هایی که می شود، ترافیک بسیار بالایی دارد.

وی ادامه داد: چنانچه مشترکی در محدوده پر ترافیک باشد، یا شارژ گوشی مشترک خالی شده باشد و با وی تماس گرفته شود و این تماس موفق نباشد، به محض اینکه مشترک از محدوده دارای محدودیت خارج شود یا گوشی خود را روشن نماید، پیامکی حاوی شماره تماس گیرنده، زمان و تاریخ تماس برای مشترک مقصد ارسال می‌شود.

حمیدی افزود: همچنین پیامی نیز به تماس گیرنده ارسال می‌شود که به وی اطلاع دهد تماسی از شما به سمت مشترک مورد نظر ناموفق بوده است، در نخستین فرصت و پس از رفع محدودیت مشترک،بوسیله پیامک به وی نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی تأکید کرد: وظیفه‌ای که به عهده اپراتور به عنوان برقرار کننده تماس است، چه در ارتباط صوتی (مکالمه) و چه در ارتباط نوشتاری (پیامک)، این است که به انواع روش‌ها اگر مشترکی درخواست ارتباط با مشترک دیگری را داشته باشد و از طریق مکالمه و پیامک نتواند با وی ارتباط برقرار کند، از طریق این سرویس، ارتباط برقرار شود.

مدیر کل مشترکین همراه اول در خصوص استفاده این سرویس در زمان بی‌صدا بودن گوشی، خاطر نشان کرد: زمانی که مشترک به هر دلیلی به تماس خود پاسخ ندهد مانند مواقع تنظیم گوشی در حالت بی‌صدا، روی گوشی پیام missed call ظاهر می‌شود و نمایش این پیام به معنی مطلع بودن مقصد تماس از مبدأ تماس است، بنابراین زمانی که مقصد تماس از تماس مطلع است، اطلاع‌رسانی با سرویس پیک تماس ضرورتی ندارد و کار بیهوده‌ای است.

حمیدی در خصوص تعرفه سرویس پیک تماس تصریح کرد: سرویس پیک تماس همراه اول کاملا رایگان است.

مدیر کل مشترکان همراه اول در پاسخ به این سؤال که آیا راه‌اندازی سرویس پیک تماس به عید نوروز خواهد رسید، گفت: امیدواریم ان شاء‌الله راه‌اندازی شود.

وی تأکید کرد: به شدت روی این پروژه در حال کار هستیم و اینکه نمی‌خواهیم زمان دقیقی را اعلام کنیم برای این است که بدقول نشویم.