مقایسه تندر90 با 206 صندوق دار sd1600
کمپانی :
سازندگان این دو خودرو هر دو از خوش نام ترین خودروسازان اروپای غربی در فرانسه بوده و نمی توان برتری برای یکی از این دو بر دیگری قائل شد . حضور رنو در مسابقات فورمول ۱ و پژو در مسابقات wrc ، هم گروه شدن پژو با سیتروئن و حضور در مسابقات ۲۴ ساعته لمان که از قدیمی ترین و معتبرترین مسابقات اتومبیل رانی gt در دنیاست از جمله نکات حائز اهمیت برای یک خودروساز می باشد .
طراحی بدنه :
قطعا ًطراحی ۲۰۶ با توجه به طراحی در اروپای غربی و آنچه بظاهر می بینیم کاملا ًمتمایز و برتر از رنو لگان یا همان تندر ۹۰ با طراحی در رومانی می باشد . اما با تغییری که در مدل sd نسبت به پژو ۲۰۶ هاچ بک داده شده ۲۰۶ از کنار و عقب دیگر از زیبائی هاچ بک بر خوردار نمی باشد اما مقایسه را از این جا به بعد به سلیقه شما می سپاریم .
طراحی داخلی :
۲۰۶ با بهره وری از مدرن ترین روش های طراحی ، داخلی بسیار جذاب تر نسبت به تندر ۹۰ دارد .
ایمنی :
پژو ۲۰۶ با ۴ ستاره ایمنی از حیث ایمنی در سطحی بالاتر از تندر ۹۰ با ۳ ستاره می باشد .
ارگونومی :
ارگونومی در ۲۰۶ در سطحی بالاتر از تندر ۹۰ بوده و از ۱۰ امتیاز ، پژو ۲۰۶ ، ۹ و تندر ۹۰ ، ۸ را به خود اختصاص می دهد .
موتور :
با توجه به برابری در مکانیسم و حجم این دو موتور ، با تفاوت برتری ۵ اسب بخار در ۲۰۶
و ۶ نیوتن متر در تندر ۹۰ و در نهایت با یک امتیاز بالاتر ، تندر ۹۰ را دارای موتوری با توان اندکی بیشتر کرده است .
گیربکس :
گیربکس ۵ سرعته با سنکرونیزه بالا در هر دو خودرو برابری می کند .
ساسپنشن :
برابری تقریبی سیستم تعلیق در بخش جلوی این دو خودرو با برتری تندر ۹۰ و در بخش عقب با برتری جزئی پژو ۲۰۶ در مجموع ساسپنشنی در یک سطح در این دو خودرو ارائه می دهد که تفاوت کاربردی آن بخاطر اختلاف در فواصل محور ها ، توزیع وزن و ارتفاع این دو خودرو می باشد .
ترمز :
ترمز ۲۰۶ در چرخ های عقب با بکارگیری دیسک بر ترمز تندر ۹۰ که از نوع کاسه ایست برتری دارد ، وجود abs در هر دو ترمز و ebd در تندر ۹۰ این خودرو را در شرایط بکارگیری ebd از پژو ۲۰۶ مطمئن تر میسازد .
سیستم های پایداری :
هر دو فاقد سیستم پایداری می باشند .
آپشن :
هر دو خودرو دارای تیپ های مختلف با آپشن های متفاوت می باشند .
تست درایو :
برابری این دو خودرو در تمام شرایط همچون شتاب گیری ، سرعت نهائی ، ترمز ، گیربکس و حساسیت فرمان انتخاب بین این دو را کمی مشکل می کند اما کاملا ًدر سواری احساس می شود که تندر ۹۰ خودروئی استاندارد تر و دست نخورده است و تغییراتی که در طراحی ۲۰۶ اس دی نسبت به هاج بک به وجود آمده کمی شرایط این خودرو را تغییر داده و نکات مثبت و منفی به وجود آورده با توجه به تفاوت فواصل محورها در تندر ۹۰ پایداری بیشتری نسبت به ۲۰۶ در آن احساس می شود و در نتیجه هندلینگی بهتر ، پژو ۲۰۶ نیز با ارگونومی بالاتر توان کنترلی بیشتر و استرس کمتر را به راننده القا می کند و خودرو بیشتر تحت کنترل راننده است . تندر ۹۰ را نمی توان خودروی زیبائی دانست و از این حیث ۲۰۶ اس دی با وجود زیبا نبودن قسمت عقب آن تنها بخاطر چهره بهتر کمی دل نشین ترست ، در نهایت با کمی دل چر کینی بنده تندر ۹۰ را انتخاب می کنم و سعی می کنم خیلی از بیرون خودروی خودرا نبینم و بیشتر به کیفیت و کاربرد آن توجه کنم
علاقه مندی ها (بوک مارک ها)