فارس: مدیرعامل شرکت هواپیمایی کیش با بیان اینکه پس از اجرای قانون هدفمندی یارانهها، رقابتی سالم بین ایرلاینها شکل میگیرد، گفت: در این شرایط قیمتهای بلیت توسط هر ایرلاین به صورت آزاد و بر اساس میزان خدمات تعیین میشود.
سعید بهاری در خصوص اظهارات معاون برنامهریزی وزارت راه و ترابری مبنی بر عدم افزایش قیمت بلیت هواپیما پس از اجرای قانون هدفمندسازی یارانهها، اظهار داشت: زمانی که قانون هدفمندسازی یارانهها و آزادسازی قیمت سوخت اجرا شود، مسلما قیمت بلیت هواپیما نیز افزایش مییابد.
وی ضمن اشاره به اینکه با وجود افزایش ۳۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما، کماکان نرخ کنونی با نرخ مصوب فاصله دارد، تصریح کرد: البته باید به این موضوع هم باید اشاره کرد که زمانی که یارانههای سوخت هدفمند میشود، ممکن است ایرلاینهایی هم باشند که بتوانند با قیمت قبلی اقدام به برقراری پرواز کنند و حتی قیمت یک ساعت پرواز آنها هم از قیمت مصوب پایینتر باشد.
مدیرعامل کیشایر تأکید کرد: پس از اجرای قانون آزادسازی قیمتها، رقابتی سالم بین شرکتهای هواپیمایی شکل میگیرد و هر ایرلاین بسته به میزان خدماتی که ارایه میدهد قیمتی خاص را دریافت میکند و این مورد به مردم حق انتخاب میدهد که در ازاء پرداخت هر مبلغی، خدماتی خاص را دریافت کنند.
بهاری با اشاره به اینکه هنوز مشخص نیست که آیا پس از اجرای قانون هدفمندسازی یارانهها، سوخت یارانهای به ایرلاینها اختصاص مییابد یا خیر، گفت: میزان افزیش قیمت بلیت هواپیما متناسب با میزان افزایش قیمت سوخت خواهد بود؛ البته قیمتهای بلیت پس از اجرای این قانون به صورت آزاد و بر اساس میزان خدمات است یعنی اینگونه نخواهد بود که نرخ مصوبی را برای تمامی هواپیماها در نظر بگیرند بلکه بر اساس میزان خدمات، نرخها متغیر است.
مدیرعامل کیشایر تصریح کرد: در حال حاضر قیمت یک ساعت پرواز در ایران برای تمامی هواپیماها یکسان است و شرکتهای هواپیمایی مجبور هستند بر اساس میزان دریافت خود، خدمات محدودی را به مسافران ارایه دهند در صورتی که با افزایش قیمتهای بلیت، ایرلاینها قادر خواهند بود خدمات بهتر و متنوعتری را به مسافران ارایه دهند.
مدیرعامل شرکت هواپیمایی کیش ادامه داد: البته نمیتوان به طور یقین اعلام کرد که قیمت بلیت هواپیما در تمامی مسیرها پس از اجرای قانون هدفمندسازی یارانهها افزایش مییابد زیرا ممکن است پس از اجرای این قانون در راستای جذب مسافر در برخی مسیرهای خاص، قیمت در برخی مسیرها کاهش یابد.
بهاری تاکید کرد: پس از آزادسازی قیمتها و اجرای قانون مذکور، فضای حمل و نقل هوایی جدید میشود و تک نرخی بودن از بین میرود؛ ممکن است در مسیری خاص نرخ بلیت بسیار افزایش پیدا کند و در مسیری دیگر قیمت بلیت کاهش پیدا کند.
مدیرعامل شرکت هواپیمایی کیش ضمن اشاره به اینکه تنها ۳ درصد مسافران کشور از حمل و نقل هوایی استفاده میکنند، گفت: مردم خود بر اساس یارانهای که دریافت میکنند، برحسب درآمدها و بر اساس تمایل برای دریافت میزان خدمات، اقدام به انتخاب پرواز میکنند.
وی ضمن بیان اینکه تمامی مدیران شرکتهای هواپیمایی موافق آزادسازی قیمت خدمات هوایی هستند، تصریح کرد: ۳۰ درصد افزایش قیمت بلیت که طی دو ماه گذشته رخ داد، تنها موجب کاهش زیان برخی ایرلاینها شده است؛ نرخ فعلی با نرخ مصوب کماکان فاصله دارد.
* ۱۶ فروند هواپیما در ناوگان کیشایر فعال است
مدیرعامل کیشایر تصریح کرد: به غیر از دو فروند بوئینگ md که چندی پیش به ناوگان این ایرلاین افزوده شد، در آینده نزدیک نیز هواپیماهایی به ناوگان این شرکت هواپیمایی افزوده میشود که مدل، نوع و تعداد هواپیماهای مذکور، زمانی که به کشور وارد شد، اعلام میشود.
بهاری ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر شش فروند بوئینگ md ملکی و سه فروند بوئینگ md اجارهای در ناوگان این ایرلاین فعال هستند، تصریح کرد: همچنین دو فروند توپولف ۱۵۴ و پنج فروند فوکر ۵۰ در ناوگان این ایرلاین وجود دارد.
مدیرعامل شرکت هواپیمایی کیش خاطرنشان کرد: مجموعأ ۱۶ فروند هواپیما در ناوگان هوایی کیشایر فعال است.
علاقه مندی ها (بوک مارک ها)