اگه با مایا 6 کار کرده باشید میبینید که Fur در برابر Hair حرف زیادی برای گفتن نداره.
با توجه به ویژگی Hair که خیلی کار انیماتور رو آسون کرده کاربرد Fur محدود میشه.
البته این نظر من هست. شاید هنوز Hair در برابر Fur کمبود داشته باشه.
برای ساخت و ویرایش مو چندین تنظیم اساسی هست که با کمی دستکاری به نتیجه دلخواه می رسید.
اول یک Nurbs Plane بسازید. ابعادش زیاد فرق نمیکنه اونقدر بزرگش کنید که Grid رو بپوشونه. اگر منوی Fur رو از مجموعه Rendering نمیبینید به Window>Setting Preferences>Plug-in Manager برید و جلوی Fur.mll در قسمت Loaded یک " √" بزنید.
حالا Plane رو انتخاب و به Fur>Attach Fur Description>New بروید.
سپس Fur رو انتخاب کنید و به Fur>Fur Description (more) > Create Unattached رفته و بعد به Fur > Fur Description (more) > Duplicate > FurDescriptionName بروید.
یه بار هم به Fur > Switch Feedback To > FurDescriptionName برید.
حالا به متریال مو میرسیم. مو رو انتخاب و به Tab "FurDescription1" برید.
گزینه Density برای میزان پر بودن مو هست. Global Scale هم برای قطر و اندازهء مو هست.
میرسیم به رنگ:
Base/Tip Color به ترتیب رنگ پایه و نوک مو ها هستند.
Base/Tip Ambient Color به ترتیب برای روشنایی پایه و نوک موها هستند.
Specular Color برای میزان بازتاب نور هست.
Specular Sharpness برای میزان تندی بازتاب هست.
این هم بقیه تنظیمات:
طول مو
Length
میزان بی مویی
Baldness
انحراف
Inclination
انحراف قطبی
Polarity
کدورت پایه و سر مو
Base/Tip Opacity
فرخوردن پایه و سر مو
Base/Tip Curl
عرض پایه و سر مو
Base/Tip Width
به هم ریختگی
Scraggle
کثرت به هم ریختگی
Scraggle frequency
تاثیر پذیری در به هم ریختگی
Scraggle Correlation
گیره مو (گل سر!)
Clumping
جاذبه پذیری
Attraction
علاقه مندی ها (بوک مارک ها)