Enco گلادیاتور 700GT


تا قبل از سال 2002، برای مردم آلمان و مخصوصا علاقه مندان نام پرافتخار پورشه، دیدن یک SUV از این خودروساز غیرقابل باور بود اما با معرفی مدل کاین این خودروساز توانست در بخش شاسی بلندهای اسپرت هم جزء برترین‌ها باشد. نام پورشه همیشه باعث شده تا خودرویی با موتور وسط یا عقب همراه با قدرت بالا و هندلینگ خوب در ذهن هر فردی پدیدار شود. اینبار قصد داریم، یکی از بهترین نمونه‌های تیونینگ شده که از موسسه ENCO Exklusive واقع در اشمنیتز و تحت عنوان گلادیاتور خارج شده را برایتان به اختصار بیاوریم.

3633344 500x375
ENCO Gladiator 700 GT Biturbo

در همان نگاه اول ظاهر خشن تر و البته بزرگ تر گلادیاتور نسبت به مدل اصلی کاین نمودار می شود و بیننده با دقت در جزییات مختلف به خوبی متوجه رعایت اصول و همچنین توجه بسیار زیاد متخصصان این موسسه نسبت به تمام اجزای این بخش می شود. در قسمت جلوی خودرو، مهم ترین نکته ای که به چشم می خورد، ورودی‌های هوای بسیار بزرگ آن است که مشخصا نیاز به خنک کنندگی بیشتر را گوشزد می کند. رکاب‌های جانب این گلادیاتور هم کف خودرو را به زمین نزدیک تر کرده اند.

5804227 123x185

ENCO Gladiator 700 GT Biturbo

یکی از جذاب ترین بخش‌های این کاین نمای عقبی آن است، اسپویلر سقفی به همراه دیفیوزر سپر و محل قرار گیری اگزوز سبب شده‌اند تا علاوه بر افزایش پایداری و جلوگیری از انحراف در سرعت‌های بالا، چشم هر بیننده‌ای برای لحظاتی چند خیره شود. تمام این قطعات از فیبرکربن ساخته شده‌اند و پس از قرار گرفتن در در تونل باد مراحل تست را گذرانده‌اند. برای رنگ آمیزی بدنه این مدل هم از دو رنگ مشکی و قرمز تیره و استفاده شده که ظاهری سنگین و جذاب به آن بخشیده،رین‌گهای این گلادیاتور هم از همین طیف بهره برده اند.
10926 250x166
ENCO Gladiator 700 GT Biturbo
برای افزایش قدرت تا حدنهایی، کارهای دقیقی انجام شده که مهم ترین آنها افزودن توربوهایی بزرگ تر به همراه تغییر کلی در سیستم اگزوز و کاتالیزورها بوده است. نتیجه این تغییرات فنی 700 اسب بخار قدرت خالص و 850 نیوتن متر تورک است که سبب می شود این غول 2.5 تنی ظرف مدت تنها 4.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد و آنرا تا بالاتر از 290 کیلومتر هم ادامه دهد.

4029971 250x166

ENCO Gladiator 700 GT Biturbo

در این سرعت‌های بسیار بالا و با این وزن، گلادیاتور حالت یک موشک بازوکا را پیدا می کند و همین امر اهمیت دوچندانی برای سیستم ترمز ایجاد می کند. توانایی نگه داشتن این گلادیاتور در کوتاه ترین مسافت با تغییرات ایجاد شده در بخش سیستم ترمز بسیار بالا است. دیسک‌های جلو از نو با توانایی بالا انتخاب شده‌اند که سایزی برابر 410 میلیتر در 36 میلیمتر دارند و کالیپرهایی با 12 پیستون آنها را متوقف می کنند، محورعقب هم از دیسک‌هایی با سایز 380 میلیمتر در 32 میلیمتر بهره می برد که چهار پیستون هم بر روی کالیپرهایشان قرارداده شده است.


2451807 150x100
8154066 150x100 7052703 150x100


3142389 150x100 3633344 150x100 10926 150x100


2434769 150x100 6878751 150x100 36333441 150x100


5804227 150x100 4029971 150x100 4577978 150x100



مسلما متوجه شده اید که قرار دادن این دیسک‌های بسیار بزرگ نیاز به فضایی مناسب دارند، برای این منظور از رینگ‌های انکو مدل Jura استفاده شده که در هر چهار چرخ سایزی برابر 23 اینچ و پهنای 11 اینچی دارند. لاستیک‌های اسپرت مکس دانلوپ هم با اندازه‌های 23/25/315 علاوه بر پوشش دادن این رینگ‌ها، چسبندگی خوبی را به زمین ممکن کرده‌اند. در کنار تمام این نکات باید به سیستم تعلیق جدید که ارتفاع بدنه را تا 50 میلیمتر کاهش داده نیز اشاره کرد.

2434769 250x166

ENCO Gladiator 700 GT Biturbo

برای فضای داخلی این کاین جذاب، انکو از فیبرکربن قرمز رنگ استفاده کرده که جذابیتی دوچندان به آن می بخشد. صندلی‌ها هم از جنس چرم و آلکانترا هستند که بدنه‌شان از جنس فیبرکربن ساخته شده و از وزن کمتری برخوردارند، این صندلی‌ها متعلق به پورشه 911 جی تی 3 هستند. برای افزودن به ایمنی سرنشینان، انکو رول‌کیج کاملی هم تدارک دیده که در داخل اتاق نصب می شود و هنگام واژگونی مانع آسیب دیدگی جدی افراد می‌شود.