اگر چه ما هم قبلا اعلام کرده بودیم که اپل در آیپد جدید خود از فناوری رتینا استفاده خواهد کرد و این موضوع هم اتفاق افتاد اما در همین حال نامهای فراوانی نیز برای تبلت جدید این شرکت حدس زده شده بود که هیچکدام تحقق نیافت و زمانی که اپل رسما اعلام کرد نام آیپد جدید این شرکت The new ipad است، هزاران نفر از طرفداران اپل حیرتزده شدند. حالا سوال این است که چرا اپل نام نسل جدید آیپد را بدین صورت انتخاب کرد؟
فیلشیلر از مدیران ارشد اپل در مصاحبه با روزنامه والاستریتژورنال در این مورد میگوید:”ما نمیخواهیم که قابل پیشبینی باشیم” و تمامی راز موفقیت اپل در همین جمله نهفته است.
این پاسخ به خوبی نشان میدهد که چرا اپل در حال حاضر رهبری دنیای دیجیتال را در دستان خود دارد و استراتژی بازایابی اپل فقط میخواهد با همین اصل ساده “غیرقابل پیشبینی بودن در ذهن مصرفکننده” به تحکیم خط تولید محصولات خود ادامه دهد.
به خوبی مبرهن است با عرضه یک محصول جدید اپل، شایعات در مورد نسل بعدی آن محصول آرام آرام شکل میگیرد و اپل توانسته است با یک مدیریت خوب شایعات به خوبی محصولات خود را در اغلب موارد تا زمان برگزاری کنفرانس غیر قابل پیشبینی کند.
به عنوان مثال قبل از مراسم معرفی نسل جدید آیپد، کسانی فکر میکردند با iPad 3 روبرو خواهند شد و کسانی نیز فکر میکردند که این محصول باید دارای نام iPad HD باشد و هر دو طرف نیز استدلالهای قابل قبولی داشتند و حتی در آخرین لحظه نیز هیچکس نتوانست حتی نام The new ipad را حدس بزند.
علاقه مندی ها (بوک مارک ها)