صفحه 182 از 208 نخستنخست ... 82132172178179180181182183184185186192 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1,811 تا 1,820 , از مجموع 2079

موضوع: صحيفه نور

  1. #1811
    afsanah82
    مهمان

    پیش فرض

    
    previos page menu page next page
    

    صحيفه نور ج 20 صفحه 196

    تاريخ: 14/1/67

    بيانات امام خمينى در ديدار با مسؤولين وزارت پست و تلگراف به مناسبت نيمه شعبان

    بعضى‏ها انتظار فرج را به اين مى‏دانند كه در مسجد بنشينند و دعا كنند

    بسم الله الرحمن الرحيم‏

    اين عيد سعيد انشاءالله بر همه مسلمين جهان، مستضعفان عالم و خصوصاً ملت ما مبارك باد. آنچه كه امروز مى‏خواهم به عرضتان برسانم برداشت‏هايى كه از انتظار فرج برداشته شده است، بعضى‏اش را من عرض مى‏كنم. بعضى‏ها انتظار فرج را به اين مى‏دانند كه در مسجد، در حسينيه، در منزل بنشينند و دعا كنند و فرج امام زمان سلام‏الله عليه را از خدا بخواهند. اينها مردم صالحى هستند كه يك همچو اعتقادى دارند بلكه بعضى از آنها را كه من سابقاً مى‏شناختم بسيار مرد صالحى بود، يك اسبى هم خريده بود، يك شمشيرى هم داشت و منتظر حضرت صاحب سلام‏الله عليه بود. اينها به تكاليف شرعى خودشان هم عمل مى‏كردند و نهى از منكر هم مى‏كردند و امر به معروف هم مى‏كردند لكن همين، ديگر غير از اين كارى /را/ ازشان نمى‏آمد و فكر اين مهم كه يك كارى بكنند نبودند. يك دسته ديگرى بودند كه انتظار فرج را مى‏گفتند اين است كه ما كار نداشته باشيم به اين كه در جهان چه مى‏گذرد، بر ملت‏ها چه مى‏گذرد، بر ملت ما چه مى‏گذرد، به اين چيزها ما كار نداشته باشيم. ما تكليف‏هاى خودمان را عمل مى‏كنيم، براى جلوگيرى از اين امور هم خود حضرت بيايند انشاءالله درست مى‏كنند. ديگر ما تكليفى نداريم، تكليف ما همين است كه دعا كنيم ايشان بيايند و كارى به كار آنچه در دنيا مى‏گذرد يا در مملكت خودمان مى‏گذرد نداشته باشيم. اينها هم يك دسته‏اى، مردمى بودند كه صالح بودند.

    آيا خلاف قرآن نيست كه ما ديگر معصيت كنيم تا حضرت صاحب بيايد؟

    يك دسته‏اى مى‏گفتند كه خوب! بايد عالم پرمعصيت بشود تا حضرت بيايد. ما بايد نهى از منكر نكنيم، امر به معروف هم نكنيم تا مردم هر كارى مى‏خواهند بكنند، گناه‏ها زياد بشود كه فرج نزديك بشود.

    يك دسته‏اى از اين بالاتر بودند مى‏گفتند بايد دامن زد به گناه‏ها، دعوت كرد مردم را به گناه تا دنيا پر از جور و ظلم بشود و حضرت سلام‏الله عليه تشريف بياورند. اين هم يك دسته‏اى بودند كه البته در بين اين دسته منحرف‏هايى هم بودند، اشخاص ساده‏لوح هم بودند، منحرف‏هايى هم بودند كه براى‏

    صحيفه نور ج 20 صفحه 197

    مقاصدى به اين دامن مى‏زدند.

    يك دسته ديگرى بودند كه مى‏گفتند كه هر حكومتى اگر در زمان غيبت محقق بشود، اين حكومت باطل است و بر خلاف اسلام است. آنها مغرور بودند، آنهايى كه بازيگر نبودند مغرور بودند به بعض رواياتى كه وارد شده است بر اين امر كه هر علمى بلند بشود قبل از ظهور حضرت، آن علم، علم باطل است. آنها خيال كرده بودند كه نه، هر حكومتى باشد، در صورتى كه آن روايات كه هر كس علم بلند كند علم مهدى، به عنوان مهدويت بلند كند. حالا ما فرض مى‏كنيم كه يك همچو رواياتى باشد، آيا معنايش اين نيست كه ما تكليفمان ديگر ساقط است. يعنى خلاف ضرورت اسلام، خلاف قرآن نيست اين معنا كه ما ديگر معصيت بكنيم /تا پيغمبر بيايد/ تا حضرت صاحب بيايد! حضرت صاحب كه تشريف مى‏آورند براى چى مى‏آيند؟ براى اين كه گسترش بدهند عدالت را، براى اين كه حكومت را تقويت كنند، براى اين كه فساد را از بين ببرند. ما بر خلاف آيات شريفه قرآن دست از نهى از منكر برداريم، دست از امر به معروف برداريم و توسعه بدهيم گناهان را براى اين كه حضرت بيايند، حضرت بيايند چه مى‏كنند؟ حضرت مى‏آيند مى‏خواهند همين كارها را بكنند. الان ديگر ما هيچ تكليفى نداريم؟ ديگر بشر تكليفى ندارد بلكه تكليفش اين است كه دعوت كند مردم را به فساد! به حسب رأى اين جمعيت كه بعضى‏شان بازيگرند و بعضى‏شان نادان، اين است كه ما بايد بنشينيم دعا كنيم به صدام، هر كسى نفرين به صدام كند خلاف امر كرده است، براى اين كه حضرت ديرآيند! و هر كسى دعا كند به صدام /اين/ براى اين كه اين فساد زياد مى‏كند، ما بايد دعاگوى آمريكا باشيم و دعاگوى شوروى باشيم و دعاگوى اذنابشان از قبيل صدام باشيم و امثال اينها تا اين كه اينها عالم را پر كنند از جور و ظلم و حضرت تشريف بياورند! بعد حضرت تشريف بياورند چه كنند؟ حضرت بيايند كه ظلم و جور را بردارند، همان كارى كه ما مى‏كنيم و ما دعا مى‏كنيم كه ظلم و جور باشد، حضرت مى‏خواهد همين را برش دارند. ما اگر دستمان مى‏رسيد قدرت داشتيم بايد برويم تمام ظلم و جورها را از عالم برداريم، تكليف شرعى ماست منتها ما نمى‏توانيم. اينى كه هست اين است كه حضرت عالم را پر مى‏كند از عدالت، نه شما دست برداريد از اين تكليفتان، نه اين كه شما ديگر تلكيف نداريد.

    آنى كه مى‏گويد حكومت نباشد معنايش اين است كه هرج و مرج بشود

    ما تكليف داريم كه، اينى كه مى‏گويد حكومت لازم نيست معنايش اين است كه هرج و مرج باشد. اگر يك سال حكومت در يك مملكتى نباشد، نظام در يك مملكتى نباشد، آن طور فساد پر مى‏كند مملكت را كه آن طرفش پيدا نيست. آنى كه مى‏گويد حكومت نباشد معنايش اين است كه هرج و مرج بشود، همه هم را بكشند، همه به هم ظلم بكنند براى اين كه حضرت بيايد. حضرت بيايد چه كند؟ براى اين كه رفع كند اين را. اين يك آدم عاقل، يك آدم اگر سفيه نباشد، اگر مغرض نباشد، اگر دست سياستى اين كار را نكرده باشد كه بازى بدهد ماهارا كه ما كار به آنها نداشته باشيم، آنها بيايند هر كارى بخواهند انجام بدهند، اين بايد خيلى آدم نفهمى باشد.

    صحيفه نور ج 20 صفحه 198

    اما مسأله اين است كه دست سياست در كار بوده. همان طورى كه تزريق كرده بودند به ملت‏ها، به مسلمين، به ديگر اقشار جمعيت‏هاى دنيا كه سياست كار شماها نيست برويد سراغ كار خودتان و آن چيزى كه مربوط به سياست است بدهيد به دست امپراطورها. خوب! آنها از خدا مى‏خواستند كه مردم غافل بشوند و سياست را بدهند دست حكومت و به دست ظلمه، دست آمريكا، دست شوروى، دست امثال اينها و آنهايى كه اذناب اينها هستند و اينها همه چيز ما را ببرند، همه چيز مسلمان‏ها را ببرند، همه چيز مستضعفان را ببرند و ما بنشينيم بگوييم كه نبايد حكومت باشد! اين يك حرف ابلهانه است منتها چون دست سياست در كار بوده، اين اشخاص كافر را، اينها را بازى دادند و گفتند شما كار به سياست نداشته باشيد، حكومت مال ما، شما هم برويد در مسجدهايتان بايستيد نماز بخوانيد چكار داريد به اين كارها.

    اينهايى كه مى‏گويند كه هر علمى بلند بشود /و هر حكومتى/ خيال كردند كه هر حكومتى باشد اين بر خلاف انتظار فرج است، اينها نمى‏فهمند چى دارند مى‏گويند. اينها تزريق كردند بهشان كه اين حرف‏ها را بزنند، نمى‏دانند دارند چى چى مى‏گويند. حكومت نبودن يعنى اين كه همه مردم به جان هم بريزند، بكشند هم را، بزنند هم را، از بين ببرند، بر خلاف نص آيات الهى رفتار بكنند. ما اگر فرض مى‏كرديم دويست تا روايت هم در اين باب داشتند، همه را به ديوار مى‏زديم براى اين كه خلاف آيات قرآن است. اگر هر روايتى بيايد كه نهى از منكر را بگويد نبايد كرد، اين را بايد به ديوار زد، اين گونه روايت قابل عمل نيست و اين نفهم‏ها نمى‏دانند دارند چى مى‏گويند، هر حكومتى باشد حكومت چيز است. بلكه شنيدم بعضى از اشخاص گفته‏اند كه خوب با اين وضعى كه هست، الان در ايران هست، ديگر ما نبايد تهذيب اخلاق بكنيم /ديگر/ غلط است اين حرف ها، چيزى نيست ديگر حالا، حتماً بايد استاد اخلاق در يك محيطى باشد كه همه مردم فاسدند! شراب خانه‏ها همه بازند و عرض مى‏كنم كه جاهاى فساد همه بازند! اگر يك جايى باشد كه خوب باشد. آن جا ديگر تهذيب اخلاق لازم نيست! نمى‏شود! باطل است! اينها يك چيزهايى است كه...(5) اگر دست سياست در كار نبود ابلهانه بود، لكن آنها نمى‏فهمند دارند چى مى‏كنند، آنها مى‏خواهند ما را كنار بزنند.

    بايد كار را همچو بكنيم كه مهيا بشود عالم براى آمدن حضرت سلام‏الله عليه‏

    حالا البته اين پر كردن دنيا را از عدالت، اين را ما نمى‏توانيم بكنيم، اگر مى‏توانستيم مى‏كرديم اما چون نمى‏توانيم بكنيم ايشان بايد بيايند. الان عالم پر از ظلم است، شما يك نقطه هستيد در عالم، عالم پر از ظلم است، ما بتوانيم جلوى ظلم را بگيريم، تكليفمان است. /قرآن و/ ضرورت اسلام و قرآن تكليف ما كرده است كه بايد برويم همه كار را بكنيم. اما نمى‏توانيم بكنيم، چون نمى‏توانيم بكنيم بايد او بيايد تا بكند، اما ما بايد فراهم كنيم كار را. فراهم كردن اسباب اين است كه‏

    صحيفه نور ج 20 صفحه 199

    كار را نزديك بكنيم، كار را همچو بكنيم كه مهيا بشود عالم براى آمدن حضرت سلام‏الله عليه. در هر صورت اين مصيبت‏هايى است كه به وارد شده است و سياستهاى خارجى دامن بهش زدند براى چاپيدن اينها و براى از بين بردن عزت مسلمين و باورشان هم آمده است خيلى‏ها، شايد الان هم بسيارى باور بكنند كه نه، حكومت نبايد باشد و زمان حضرت صاحب بايد بيايد حكومت. و هر حكومتى در غير زمان حضرت صاحب باطل است. يعنى هرج و مرج بشود، عالم به هم بخورد تا حضرت بيايد درستش كند! ما درستش مى‏كنيم تا حضرت بيايد.

    انشاءالله خداوند اصلاح كند اينها را و اميدواريم كه خداوند اين روز را بر همه ما، بر همه شما مبارك كند و دست ظالم‏ها را كوتاه كند و قدرت بدهد به ملت‏هاى مظلوم براى سركوب كردن اين ظالم‏ها.

    والسلام عليكم و رحمةالله

    
    previos page menu page next page
    

  2. #1812
    afsanah82
    مهمان

    پیش فرض

    
    previos page menu page next page
    

    صحيفه نور ج 20 صفحه 201

    تاريخ: 20/1/67

    پاسخ امام خمينى به نامه دكتر ولايتى در مورد انتشار اخبار و اظهارنظرهايى كه اصول سياست خارجى كشور در آنها مراعات نمى‏شود

    بسم الله الرحمن الرحيم‏

    جناب آقاى دكتر ولايتى وزير محترم امور خارجه

    من جناب عالى را مردى متدين و دلسوز انقلاب مى‏دانم و شما و دوستانمان در وزارت امور خارجه بايد تحمل انتقاد را - چه حق و چه ناحق - داشته باشيم. جو باز سياسى ايران انقلابى، بى‏تجربگى بعضى از مسؤولان، سبقت در رساندن سريع هر موضوعى به جامعه گرچه به ضرر مردم باشد، نه تنها كار وزارت امور خارجه را مشكل مى‏كند، كه در بعضى اوقات روى سياست‏هاى داخلى هم اثر نامطلوب مى‏گذارد. اين جانب به شما و تمامى خادمين به اسلام و ايران دعا مى‏كنم. اميدوارم چون گذشته در خدمتتان تنها خدا را منظور داريد. از خداوند متعال توفيق جناب عالى و ساير خدمتگزاران به اسلام را خواستارم.

    والسلام عليكم و رحمةالله‏

    روح‏الله الموسوى الخمينى

    
    previos page menu page next page
    

  3. #1813
    afsanah82
    مهمان

    پیش فرض

    
    previos page menu page next page
    

    صحيفه نور ج 20 صفحه 202

    تاريخ: 22/1/67

    بيانات امام خمينى در ديدار با وزير ارشاد اسلامى و سرپرست سازمان حج و اوقاف و امور خيريه‏

    بسم الله الرحمن الرحيم‏

    امسال انشاءالله يكصد و پنجاه هزار نفر از ايران به حج مى‏روند و حجاج به وظيفه خود كه برائت از مشركين و آمريكا و اسرائيل است عمل مى‏كنند. ممكن نيست حجاج ما به حج بروند و دست به تظاهرات عليه استكبار جهانى نزنند. اصولاً برائت از مشركين از وظايف سياسى حج است و بدون آن، حج ما، حج نيست. آل سعود بدانند اگر غير از اين عمل كنند، در مقابل تمام مسلمين دنيا ايستاده‏اند و اگر صحيح و درست عمل كنند به نفع خودشان است.(6)

    
    previos page menu page next page
    

  4. #1814
    afsanah82
    مهمان

    پیش فرض

    
    previos page menu page next page
    

    صحيفه نور ج 20 صفحه 204

    تاريخ: .../2/67

    فرمان امام خمينى به حجت الاسلام آقاى محمد على انصارى

    بسمه تعالى

    جناب حجت‏الاسلام آقاى حاج شيخ محمد على انصارى دامت افاضاته‏

    جناب عالى كه فردى متدين و آگاه مى‏باشيد، به عنوان نماينده اين جانب با دو نفر از طرف شوراى محترم نگهبان و دو نفر از طرف وزير محترم كشور موظف مى‏باشيد تا به موارد ذيل عمل نموده و كار انتخابات تهران را به پايان برسانيد.

    1 - آقايان بايد تمام تلاش خود را بنمايند تا انتخابات مرحله دوم در روز قدس صورت گيرد و مجلس سوم در وقت مقرر تشكيل گردد.

    2 - هيأت نظارت شوراى محترم نگهبان موظف است كه از ابتدا تعداد صندوق‏هايى را كه از آنها شكايت شده است، مشخص نمايند.

    3 - وزارت كشور موظف است تمامى صندوق هاى مورد شكايت را هم امروز به شوراى محترم نگهبان منتقل گرداند.

    4 - وزارت كشور مى‏تواند افرادى را در موقع شمارش آرا بر سر صندوق‏ها بگمارد تا براى هيچ كس هيچ شبهه‏اى پيش نيايد.

    5 - آرا نسبت به همه كانديداها شمارش شود نه كانديداهاى خاص. مسؤوليت حفظ صندوق‏هاى منتقل شده با شوراى نگهبان است. جناب عالى موظف مى باشيد تا مسائل را به اين جانب گزارش نماييد تا قوه قضاييه يا هر كس كه در راه پيشبرد كارها مانع ايجاد مى‏كنند، قاطعانه برخورد نمايد. خداوند همه را به راه راست هدايت فرمايد و از كيد شيطان نفس نجات دهد. والسلام

    روح‏الله الموسوى الخمينى

    
    previos page menu page next page
    

  5. #1815
    afsanah82
    مهمان

    پیش فرض

    
    previos page menu page next page
    

    صحيفه نور ج 20 صفحه 206

    تاريخ 3/2/67

    پاسخ امام خمينى به نامه حجت الاسلام حاج سيد احمد آقا در مورد گزارش رسيدگى به شكايات صندوقهاى انتخابات نمايندگان مجلس

    بسمه تعالى

    طبق آنچه ذكر شده است، بايد عمل شود و مسامحه جايز نيست. انشاءالله تعالى موفق و مؤيد باشند.

    روح‏الله الموسوى الخمينى

    
    previos page menu page next page
    

  6. #1816
    afsanah82
    مهمان

    پیش فرض

    
    previos page menu page next page
    

    صحيفه نور ج 20 صفحه 207

    تاريخ 12/2/67

    فرمان امام خمينى به اعضاى شوراى نگهبان در مورد انتخابات

    بسمه تعالى

    اعضاى محترم شوراى نگهبان دامت افاضاتهم

    با توجه به گزارشات مختلف و نيز رسيدگى و گزارش نماينده اين جانب در امر انتخابات، صحت آن محرز و آن را اعلام نماييد تا انتخابات در موعد مقرر (روز قدس) انجام گيرد و تصميم نهايى در مورد صندوق‏ها و آرا با رأى اكثريت نمايندگان محترم شوراى نگهبان و وزير محترم كشور و نماينده اين جانب است. و كسانى كه احتياط يا وسوسه در امر انتخابات مى كنند، بهتر است كمال احتياط را براى حفظ حيثيت جمهورى اسلامى و اسلام نمايند.

    والسلام عليكم

    روح‏الله الموسوى الخمينى

    
    previos page menu page next page
    

  7. #1817
    afsanah82
    مهمان

    پیش فرض

    
    previos page menu page next page
    

    صحيفه نور ج 20 صفحه 208

    تاريخ: 17/2/67

    متن حكم امام خمينى به تيمسار سهرابى

    بسم الله الرحمن الرحيم‏

    تيمسار سرتيپ اسماعيل سهرابى

    از زحمات شما در دوران رياست ستاد مشترك ارتش جمهورى اسلامى ايران تشكر و قدردانى مى‏شود. شايسته است كه با توجه به تجارب و معلوماتتان در امور نظامى از وجود جناب عالى در مشاورت نظامى شوراى عالى پشتيبانى جنگ استفاده به عمل آيد.

    روح‏الله الموسوى الخمينى

    
    previos page menu page next page
    

  8. #1818
    afsanah82
    مهمان

    پیش فرض

    
    previos page menu page next page
    

    صحيفه نور ج 20 صفحه 209

    تاريخ: 17/2/67

    انتصاب سرهنگ ستاد على شهبازى به رياست مشترك ارتش جمهورى اسلامى ايران

    بسم الله الرحمن الرحيم‏

    سركار سرهنگ ستاد على شهبازى

    با توجه به شايستگى و تعهد دينى و انقلابى‏اى كه از شما گزارش شده است، به درجه سرتيپى مفتخر و به رياست ستاد مشترك ارتش جمهورى اسلامى ايران منصوب مى‏گرديد.

    توفيق شما را در خدمت به اسلام و نظام جمهورى اسلامى از خداوند متعال مسألت مى‏نمايم.

    روح‏الله الموسوى الخمينى

    
    previos page menu page next page
    

  9. #1819
    afsanah82
    مهمان

    پیش فرض

    
    previos page menu page next page
    

    صحيفه نور ج 20 صفحه 210

    تاريخ: 27/2/67

    بيانات امام خمينى در ديدار با مسؤولين كشورى و لشكرى و مردم حزب الله به مناسبت عيد سعيد فطر

    ضيافت الهى همه‏اش ترك است، ترك شهوات

    بسم الله الرحمن الرحيم‏

    قبلاً من بايد از ملت ايران، بعد از اين كه تبريك عيد را عرض مى‏كنم، تشكر كنم كه در صحنه‏ها خصوصاً در صحنه انتخابات خوب حاضر شدند و در عين حالى كه همه دست‏ها در اين بود كه اين انتخابات به طور شايسته و آرام عمل نشود، بحمدالله عمل شد و خداوند عيد مبارك را بر همه مبارك كند.

    چيزى كه من مى‏خواهم عرض كنم، راجع به يك فقره از اين خطبه‏اى است كه رسول اكرم در ماه رمضان فرموده‏اند. يك جمله از او اين است كه خداوند شماها را مهمان كرده است، دعوت كرده است شما را به ضيافت، شماها در ماه مبارك مهمان خدا هستيد. مهماندار خداست و مخلوق مهمان او است. البته اين ضيافت نسبت به اولياء كمل الهى به آن نحوى نيست كه ما تخيل كنيم يا دست ما به او برسد. ما بايد حساب كنيم ببينيم كه اين ضيافت چى بوده است و ما چقدر راه يافتيم به اين ضيافت. در عين حالى كه همه عالم تحت رحمت الهى است و هر چه هست رحمت اوست و رحمت او به همه چيز واسعه است لكن باب ضيافت يك باب ديگر است، دعوت به ضيافت يك مسأله ديگرى است. اين ضيافت، همه‏اش ترك است. ترك شهوات از قبيل خوردنى‏ها، نوشيدنى‏ها و جهات ديگرى كه شهوات انسان اقتضا مى كند. خداوند دعوت كرده است ما را به اين كه شما بايد وارد بشويد در اين ميهمانخانه و اين ضيافت هم جز ترك، چيزى نيست. ترك هواها، ترك خودى‏ها، ترك منى‏ها، منيت‏ها، اينها همه در اين ميهمانخانه است و ما بايد حساب كنيم ببينيم كه آيا وارد شديم در اين ميهمانخانه يا اصلاً وارد نشديم، را همان دادند به اين ضيافتخانه يا نه، استفاده كرديم از اين ضيافت الهى يا نه. البته حساب امثال من با كرام‏الكاتبين است اما من به شما آقايان و هر كس كه اين كلمات مى‏رسد و خصوصاً طبقه جوان عرض مى‏كنم كه آيا در اين مهمانخانه رفتيد؟ استفاده كرديد؟ از شهوات خصوصاً شهوات معنوى چشم پوشيديد؟ يا اين كه مثل من هستيد؟

    عيد مال كسى است كه در اين ضيافت راه يافته باشد

    جوان‏ها متوجه باشند كه در جوانى مى‏شود اصلاح كرد انسان خودش را، هر مقدار انسان

    صحيفه نور ج 20 صفحه 211

    سنش زيادتر مى‏شود، اقبالش به دنيا بيشتر مى‏شود. جوان‏ها نزديكترند به ملكوت پيرها هر چه مى‏گذرد، هر چه بر عمرشان مى‏گذرد، هى اضافه مى‏شود يك چيزهايى كه آنها را از خدا دور مى‏كند. شماها در فكر باشيد كه /از اين ضيافت/ اگر از اين ضيافت درست بيرون آمديد آن وقت عيد داريد. عيد مال كسى است كه در اين ضيافت راه يافته باشد، استفاده كرده باشد از اين ضيافت. همان طورى كه شهوات ظاهرى را بايد ترك بكند، از شهوات باطنى كه بالاترين سد راه است براى انسان بايد از اينها جلوگيرى كند. تمام اين مفاسدى كه در عالم حاصل مى‏شود، براى اين است كه در اين ضيافت وارد نشده‏اند يا اگر وارد شده‏اند استفاده نكرده‏اند. خطاب به همه مردم است، همه دعوت شديد به ضيافت‏الله، همه مهمان خدا هستيد و مهمانى به ترك است. اگر ذره‏اى هواى نفس در انسان باشد، اين به مهمانى وارد نشده است يا اگر وارد شده است استفاده نكرده است. تمام اين جار و جنجال‏هايى كه در دنيا مى‏بينيد براى اين است كه استفاده از اين ضيافت نكرده‏اند، در اين مهمانى وارد نشده‏اند، دعوت خدا را قبول نكرده‏اند.

    كوشش كنيد كه اين دعوت را لبيك بگوييد، راه به شما بدهند در اين جا و اگر چنانچه راه يافتيد مسائل حل است. اين كه مسائل ما حل نمى‏شود، براى اين كه در ضيافت خدا وارد نشديم، در ماه رمضان اصلاً وارد نشديم، يك ترك اكل و شربى كرديم لكن آن كه بايد بشود نشده است. اگر چنانچه هواهاى نفسانى بگذارد، انسان به حسب فطرت الهى است، فطرت فطرت‏الله است، همه هم توجه دارند به او، لكن اين توجه به دنيا كه توجه ثانوى است و اعوجاجى است، اين جلوگيرى مى‏كند از آن مسائلى كه بايد باشد. اگر مى‏بينيد در دنيا جنگ و جدال است و در بين شما هم خداى نخواسته نمونه‏اش هست، بدانيد كه در اين ضيافت وارد نشديد، ماه رمضان را ادارك نكرديد، اقبال كرده است به شما ماه رمضان. اقبل عليكم شهرالله اما شما او را ردش كرديد، پس زديد.

    دشمن‏ها هميشه دنبال اين هستند كه ما را از داخل بپوسانند

    در انتخابات در عين حالى كه بايد گفت انتخابات خوبى گذشت لكن شياطينى مى‏خواستند كه يك تخم نفاق بكارند. در جاهاى ديگر وقتى انتخابات مى‏شود، حزب‏ها و دست‏هاى خارجى مردم را مى‏كشند طرف خودشان و مردم را بازى مى‏دهند، صحبت‏هايى مى‏كنند كه همه‏اش براى اغفال مردم است. در انتخابات در عين حالى كه بسيار خوب انجام گرفت لكن دست‏هايى مى‏خواست ايجاد اختلاف كند، دو دستگى ايجاد كند و حال آن كه موفق نشدند بحمدالله. بايد شما متوجه باشيد به اين كه دشمن‏ها هميشه دنبال اين هستند كه ما را از داخل... ما را بپوسانند در داخل و اگر در اين ضيافت وارد شده باشيد دشمن‏ها دستشان كوتاه خواهد شد. وقتى حقيقت اين ضيافت را انسان مى‏بيند، مى‏بيند كه اگر انسان وارد اين ضيافت بشود، تمام اختلافات در دنيا حل مى‏شود. شياطين دنبال اين

    صحيفه نور ج 20 صفحه 212

    هستند كه ايجاد اختلاف كنند، دودستگى بگويند هست، لكن بحمدالله ملت ما و خصوصاً روحانيت ما اشخاصى هستند كه چهره‏شان نورانى است و در اين ماه مبارك هم در اين ضيافت انشاءالله وارد شده‏اند و آثارش هم بعد ظاهر مى‏شود كه همه با هم هستند، دو جبهه نيست.

    اگر در يك ملتى اختلاف سليقه نباشد اين ناقص است

    البته دو تفكر هست بايد هم باشد، دو رأى هست بايد هم باشد، سليقه‏هاى مختلف بايد باشد لكن سليقه‏هاى مختلف اسباب اين نمى‏شود كه انسان با هم خوب نباشد. من عرض كردم مثل طلبه‏ها كه با هم مباحثه مى‏كنند، آن وقتى كه مباحثه مى‏كردند جار و جنجال جورى بود كه انسان خيال مى‏كرد دشمن هم هستند، وقتى مباحثه تمام مى‏شد نشستند به دوستى كردن و انس. اگر در يك ملتى اختلاف سليقه نباشد، اين ناقص است. اگر در يك مجلسى اختلاف نباشد، اين مجلس ناقصى است. اختلاف بايد باشد، اختلاف سليقه، اختلاف رأى، مباحثه، جار و جنجال اينها بايد باشد لكن نتيجه اين نباشد كه ما دو دسته بشويم دشمن هم. بايد دو دسته باشيم در عين حالى كه اختلاف داريم، دوست هم باشيم. اگر در اين ماه مبارك، در اين ضيافت وارد شديم بايد بعد از ماه مبارك تا مدت‏ها آثارش باقى باشد.

    ماه مبارك به منزله، يك /چيزى است/ ساعتى است كه كوكش بكنند و خودكار تا مدتى كه اين كوك است باشد. اين ماه مبارك بايد اين جور باشد كه مردم را تا ماه مبارك ديگر حفظ كند، بعد ماه مبارك ديگر بيايد از سر گرفته بشود و اين براى اين است كه بايد ما در اين ضيافت وارد شده باشيم و من اميدوارم كه وارد شده باشيم و همه آقايان با سلامت، صحت و خوشى اين سال را بگذرانند.

    هر روزى كه بر اهل معصيت بگذرد جهنم‏شان بدتر و داغ‏تر مى‏شود

    و من عقيده‏ام است بهترين دعا از براى امثال رئيس جمهورى امريكا و نوكرهاى او مثل صدام، بهترين دعاها دعاى اين است كه خدا مرگشان بدهد، اين دعا براى آنهاست. اگر مى‏خواهيد نفرين كنيد بگوييد خدا حفظشان كند. براى اين كه هر روزى كه بر امثال اينها مى‏گذرد، جهنم‏شان بدتر مى‏شود. جهنم مراتبش مثل خود مراتب انسان لايتناهاست. هر روزى كه بر اهل معصيت بگذرد، جهنم‏شان بدتر و داغ‏تر مى‏شود. پس دعاى براى اينها اگر بخواهيد بكنيد اين است كه خداوند اينها را مرگ بدهد تا اين كه اين جهنم به آن سختى نباشد برايشان و خداوند انشاءالله ما را هم بيدار كند، متوجه كند، متوجه كند كه ما چند روزى بيشتر نيستيم، منتها من زودتر و شما هم دنبالش ديگر، بعد از صد سال ديگر از اين بساط خبرى نيست. اينها همه گذراست و از بين مى‏رود، آن چيزى كه باقى مى‏ماند حركات خود انسان است. آن چيزى كه به انسان جهنم را مى‏رساند يا بهشت را مى‏رساند خود انسان است، از خارج نيست. انسان كه مرد شروع مى‏شود به يك عالم ديگرى كه خود انسان تهيه كرده، از خارج چيزى نمى‏آيد، هر چه هست از خود انسان است. كوشش كنيد كه انشاءالله اصلاح

    صحيفه نور ج 20 صفحه 213

    بكنيد در اين روز، در اين وقت، در اين سال‏ها خودتان را و خداوند انشاءالله به شما و همه اهالى اين كشور سلامت عنايت كند و همه شما انشاءالله در جوار خداى تبارك و تعالى و با دعاى حضرت صاحب سلام‏الله عليه و ارواحنا فداه همه شما انشاءالله موفق و مويد و به آرزوهاى صحيحى كه داريد كه آرزوى همه رسيدن به خداست و خودش هم نمى‏داند، همه توجهشان به اوست و خدا پرده‏ها را بردارد تا همه ببينيم او را.

    والسلام عليكم و رحمةالله‏

    
    previos page menu page next page
    

  10. #1820
    afsanah82
    مهمان

    پیش فرض

    
    previos page menu page next page
    

    صحيفه نور ج 20 صفحه 214

    تاريخ: 7/3/67

    پيام به مناسبت آغاز كار سومين دوره مجلس شوراى اسلامى

    بسم الله الرحمن الرحيم‏

    از عنايت و توجه ذات مقدس حق تعالى سپاسگزاريم كه بار ديگر ملت شريف و عزيز ايران را به اداى يكى از بزرگترين فرايض سياسى و اجتماعى خود مفتخر نمود. و در اوج شرارت شيطان بزرگ و اذناب پليد او عليه انقلاب و نظام جمهورى اسلامى ايران، توفيق بيعت مجدد با ميثاق‏هاى ازلى خود را به آنان كرامت فرمود. و به رغم بدخواهان، انتخابات سومين دوره مجلس شوراى اسلامى با صحت و سلامت و در موعد برگزار گرديد، كه بحمدالله امروز ما شاهد افتتاح سومين دوره مجلس شوراى اسلامى هستيم. و من ضرورتى به ذكر حوادث زمان انتخابات و نيز حماسه‏هاى مردم عزيزمان در اين مورد نمى‏بينم و همچنين اهميت و نقش مجلس شوراى اسلامى و شوراى نگهبان در نظام كشور اسلامى ايران بر كسى پوشيده نيست. و انشاءالله نمايندگان محترم مجلس، سنگينى بار مسؤوليت و رسالت خود را در اين امر خطير احساس كرده و مى‏كنند و به خوبى دريافته‏اند كه نظام و مردم از آنان چه انتظارى دارند، كه بايد گفت مجموعه خواسته‏ها و انتظارات اسلامى مردم از مجلس، رفع گرفتارى‏ها و محروميت‏ها و دگرگونى در نظام پر پيچ و خم ادارى كشور، از انتظارات بحقى است كه بايد آنها را جدى گرفت. و نمايندگان محترم مجلس قبل از پرداختن به لوايح و تبصره‏ها و مواد غيرضرورى به فكر مسائل اصلى و كليدى كشور باشند و بر اساس اسلام عزيز در كميسيون‏ها با طرح قوانين و لوايح به سمتى حركت كنند كه مشكلات اساسى كشور مرتفع و سياست‏هاى زيربنايى كشور در امور فرهنگى و اقتصادى و اجتماعى و سياسى در راستاى كمك به محرومين و رفع استضعاف، مدون و به مورد اجرا درآيد.

    و امروز كشور و نظام و مديريت آن همچون گذشته نياز به شجاعت در حل مسائل و چه بسا وسوسه‏ها ما را از رسيدن به اهداف بزرگترى كه در پيش رو و در نظر داريم محروم كند، كه اميدوارم اين مجلس با هماهنگى و همدلى نمايندگان و نيز با همسويى و ارتباط قوى با مجريان و كارشناسان و همچنين با استفاده از نظريات و مشورت با شوراى محترم نگهبان، بتواند گام‏هاى بلندى در حل معضلات محرومين و پابرهنه‏ها بردارد و در تنگناها و موانع، از قدرت و قاطعيت و سرعت عمل مجمع تشخيص مصلحت كه پشتوانه عظيم و بابركت و پر ثمرى براى كشور ماست، بهره‏مند شود.

    و اما چيزى كه از همه اينها مهمتر است، اين كه چه آنهايى كه به مجلس راه يافته‏اند و خادم

    صحيفه نور ج 20 صفحه 215

    منتخب شده‏اند و چه آنها كه به وظيفه خود عمل نموده‏اند ولى به مجلس راه نيافته‏اند و همچنين طرفداران هر دو گروه بايد بدانند كه همه اين امور اعتبارى و زودگذر است و همه در محضر حق هستيم و آنچه در صحيفه كردار ما ماندنى است اعمال و رفتار ما و آنچه موجب سعادت و جاودانگى ما مى‏شود، صفاى معنويت و ثمرات خلوص بندگى است، و ما هم نبايد خلوص عمل و جامعه اسلامى خودمان را به زنگار كدورت‏ها و اختلافات آلوده كنيم و رقابت‏هاى گذشته انتخاباتى هم هرگز نبايد موجبات تفرقه و جدايى را فراهم نمايد.

    و من احتمال مى‏دهم كه عوامل و دست‏هاى ناپاكى بخواهند از رقابت‏هاى انتخاباتى در رسيدن به آرزوهاى خود استفاده كنند و با طرح مسائل پوچ و بى معنا دل‏ها را از يكديگر جدا سازند و يا با ترديد و ايجاد ذهنيت‏ها، صحت و سلامت انتخابات و نهايتاً مشروعيت مجلس را زير سؤال برند، كه در اين شرايط همه آحاد ملت ايران و همه روحانيون و دست‏اندركاران كشور بايد در كنار هم و دست در دست هم به راه مقدس خود ادامه دهند. و صاحبان قلم و سخن و مطبوعات نيز به طور جد مواظب نوشته‏ها و گفته‏هاى خود باشند و نمايندگان مجلس نيز به عدالت و عطوفت با يكديگر برخورد كنند و به مسائل دامن نزنند و خصوصاً در اعتبارنامه‏ها به مسائل شخصى و گروهى نپردازند و در نطق‏هاى قبل از دستور و غير آن به شخصيت و اعتبار نمايندگى مجلس توجه كنند و حرمت مجلس و نظام و اخلاق كريمه اسلامى را مقدم دارند و خلاصه كلام اين كه مجلس و نمايندگان بايد مويد وحدت و انسجام جامعه باشند و مسؤولين در كنار مردم و مردم همراه و پشتيبان مسؤولين به وظيفه خود عمل كنند و از بركات مادى و معنوى اتحاد مقدس خود بهره‏مند شوند و از صحنه‏ها كنار نروند، امروز شايد گناهى بالاتر از كناره‏گيرى نباشد و هيچ عذر و بهانه‏اى براى ترك صحنه انقلاب پذيرفته نمى‏شود.

    و مردم عزيز ايران بعد از فراغت از انتخابات همچون گذشته به پشتيبانى مادى و معنوى خود از جبهه‏هاى نبرد و رزمندگان ادامه دهند و سپاهيان نور را حمايت نمايند و همه آنان و رزمندگان عزيز بدانند كه در هر صورت پيروزى با ماست و ما به اين مسأله يا تمام وجود معتقديم و از آغاز جنگ تاكنون بارها عنايات حق را ديده‏ايم. و ملت بزرگ ايران مطمئن باشند كه از آن روزى كه در اين راه مقدس قدم نهاده‏اند، چيزى را از دست نداده‏اند كه نگران حادثه باشند و ضررى نكرده‏اند كه از آن احساس غبن و پشيمانى كنند. همه سرمايه‏هاى آنان در پيشگاه مقدس حق تعالى باقى مانده است.

    البته كشورى همانند ايران كه درصدد تحقق اهداف بلند اسلامى است، ممكن است فرازها و نشيب‏هايى داشته باشد همان گونه كه در صدر اسلام نيز چنين بوده است ولى براى يك ملت بزرگ هيچ پيروزى‏اى بالاتر از تصميم و عزم و اراده استوار آنان براى رسيدن به حق نيست كه بحمدالله خداوند آن را به مردم كشور ايران عنايت نموده است و ما به يارى خدا و با همت و اراده پولادين مردم در برابر همه مشكلات خواهيم ايستاد و همان گونه كه به بركت ايمان و توكل مردم و رزمندگان به پيروزى‏هاى بزرگ و معجزه‏آسايى رسيده‏ايم و هر روز موفقيت و امتحان جديدى بوده است، بعد از اين نيز به راه خود ادامه مى‏دهيم.

    صحيفه نور ج 20 صفحه 216

    رزمندگان عزيز و دلاور ما اعم از ارتش و سپاه و بسيج با تكيه بر ايمان و سلاح و اميد به نصرت حق و با حمايت بى شائبه مردم، به نبرد و دفاع مقدس خود ادامه دهند و عزم‏ها را جزم كنند و بر دشمن زبون بتازند و با همت خود افتخار نصرت و پيروزى را به ارمغان آورند كه سرنوشت جنگ در جبهه‏ها رقم مى‏خورد نه در ميدان مذاكره‏ها. و به يارى خداوند و دعاى خير حضرت بقيه‏الله ارواحنا فداه حرف آخرمان را با صداميان و جهانخواران در صحنه حماسه جهاد و شهادت مى‏زنيم و از خداوند نيز صبر و مدد مى‏طلبيم. خداوند يار و ناصر مجاهدان و رزمندگان ما باد.

    والسلام عليكم و رحمةالله

    روح‏الله الموسوى الخمينى

    
    previos page menu page next page
    

صفحه 182 از 208 نخستنخست ... 82132172178179180181182183184185186192 ... آخرینآخرین

برچسب ها برای این تاپیک

علاقه مندی ها (بوک مارک ها)

علاقه مندی ها (بوک مارک ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

http://www.worldup.ir/