نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 , از مجموع 2

موضوع: آموزش مقدماتي Adobe Flash CS 3

  1. #1
    ناظم ارشد انجمن
    شاید من بی عیب نباشم اماتوهم نیستی...پس برو وپیش از شمارش اشتباهات من به خطاهای خودت رسیدگی کن
    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    محل سکونت
    زیر ی سقف کنار عزیزترینم
    نوشته ها
    12,484
    تشکر تشکر کرده 
    190
    تشکر تشکر شده 
    12,809
    تشکر شده در
    3,688 پست
    حالت من : Relax
    قدرت امتیاز دهی
    11330
    Array

    آموزش مقدماتي Adobe Flash CS 3

    آموزش مقدماتي Adobe Flash CS 3

    1254811175 4 32fc82843f



    نام این دوره : آموزش Adobe Flash CS ۳ - قسمت اول

    آموزش توسط : علیرضا خالقی نیک (forum.designator.ir)

    مباحث آموزش : بررسی محیط اصلی نرم افزار ، Document properties ، Publish setting ، ابزارهای ترسیم سمت چپ ، نکاتی بسیار مهم برای بالا بردن دقت ترسیم و اصلاح اشکال ، تفاوت Paste و Paste in place ، معرفی Duplicate

    قسمت اول :

    بعد از نصب نرم افزار فلش آن را اجرا می کنیم و با پنجره زیر مواجه می شویم:
    برای ديدن تصویر در اندازه واقعی بر روی آن كليك كنيد. اندازه واقعی: 497 * 647

    1254811279 4 007f0271dd

    روی گزینه ای که در تصویر مشخص شده کلیک کنید
    حال وارد محیط اصلی نرم افزار شدیم چیزی شبیه به تصویر زیر:
    برای ديدن تصویر در اندازه واقعی بر روی آن كليك كنيد. اندازه واقعی: 578 * 956

    1254811540 4 32e7e1fc46
    همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید برخی از قسمت ها به صورت مختصر معرفی شده اند ، حال به سراغ معرفی جزئی تر اجزا می رویم.
    روی stag راست کلیک کرده و گزینه ی Document properties را انتخاب کنید پنجره ی زیر ظاهر می شود.
    1254811692 4 49fa6e0df8
    Dimensions : اندازه stag را مشخص می کند.

    Frame rate : تعداد فریمی که در ثانیه اجرا می شود را نشان می دهد – مثلا اگر این مقدار را بر روی عدد ۳۰ قرار دهید معنی آن این خواهد بود که در مدت یک ثانیه ۳۰ فریم از این فیلم پخش می شود – هرچه میزان fps(مخفف Frame per second) بیشتر باشد انیمیشن شما راحت تر و روان تر اجرا خواهد شد ولی توصیه ما به شما این است که این مقدار را روی ۳۰ قرار دهید. البته چشم انسان ۱۶ فریم در ثانیه با بالا را پیوسته می بیند ولی در این حالت پدیده چشمک زدن خود نمایی میکند.

    - از منوی فایل گزینه ی Publish setting را انتخاب کنید ، پنجره ای ظاهر می شود که مخصوص خروجی گرفتن از انیمیشن ساخته شده می باشد که دارای سه تب می باشد که در تصاویر زیر توضیح داده شده شده اند :
    1254811990 4 2f26691ee8

    1254812015 4 1d18ebd075

    1254812083 4 57e8da9b67
    حال که خروجی گرفتن از کارمان را یاد گرفته ایم می پردازیم به مبحث ترسیم اشکال در فلش و همچنین نحوه ترسیم دقیق تر اشکال.
    همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید برخی از ابزارهای ترسیم سمت چپ توضیح مختصر داده شده اند :
    1254812188 4 fc5d1a0580
    ابزار ترسیم در فلش همانند اکثر نرم افزار هاست و پیچیدگی خاصی ندارد ، دقت کنید دلیل اینکه ما همه موارد از هر قسمت را توضیح نمی دهیم این است که بتوانیم این مجموعه آموزشی را در یک تعداد صفحات معقول به پایان برسانیم ، ما سعی مان بر این است که مهم ترین و کلیدی ترین موارد را حتما توضیح دهیم.

    به تصویر زیر نگاه کنید :
    1254812267 4 c7ed367367

    از این گزینه جهت ترسیم اشکالی مثل مربع ، مستطیل ، دایره و چند ضلعی استفاده می شود

    نکاتی بسیار مهم برای بالا بردن دقت ترسیم و اصلاح اشکال :
    در هنگام ترسیم اشکال با نگه داشتن کلید Shift دقت ترسیم بالا می رود.
    در هنگام ترسیم اشکال با نگه داشتن کلید Alt نقطه آغاز رسم میشود همان نقطه مرکزی شکل .
    در اصلاح کردن اشکال هم همین قضایا صادق است برای مثل در هنگام اصلاح اندازه تصویر با ابزار Free Transform Tools اگر کلید Shift را به صورت همزمان نگه دارید طول و عرض تصویر متناسب با هم کم یا زیاد می شوند.

    حال وقت آن رسیده که به سراغ دو گزینه پر کاربرد در منوی Edit برویم :
    Paste in place : یعنی شی ء مورد نظر را بیاور و در همان مختصاتی که قبلا از آن کپی شده قرار بده (این گزینه در روش انیمیشن سازی Frame to frame کاربرد زیادی دارد ، ضمنا بهتر است کلید میانبر این عمل را که Ctrl+Shift+V میباشد را به خاطر بسپارید)
    Duplicate : از آبجکت انتخاب شده کپی برداری می کند (با تمام خصوصیات آن آبجکت – کلید میانبر Ctrl+D)

    [SIGPIC][/SIGPIC]

  2. #2
    ناظم ارشد انجمن
    شاید من بی عیب نباشم اماتوهم نیستی...پس برو وپیش از شمارش اشتباهات من به خطاهای خودت رسیدگی کن
    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    محل سکونت
    زیر ی سقف کنار عزیزترینم
    نوشته ها
    12,484
    تشکر تشکر کرده 
    190
    تشکر تشکر شده 
    12,809
    تشکر شده در
    3,688 پست
    حالت من : Relax
    قدرت امتیاز دهی
    11330
    Array

    پیش فرض

    ما توی فلش ۳ نوع Text داریم :

    ۱- Static : نوع معمولی که نه برنامه نویس میتونه تغییری توش بده نه کاربر (موقع اجرا)

    ۲- Dynamic : برنامه نویس میتونه تغییرش بده (مثل تاریخ ها ، سخن روز و ...)

    ۳- Input : هم برنامه نویس میتونه تغییر توش ایجاد کنه هم کاربر

    نکته :

    - با استفاده از راست کلیک روی Text و سپس گزینه Break Apart میتوان Text را خرد کرد (در اصطلاح شکست)

    فایل زیر رو دانلود کنید حاوی نمونه های Text می باشد


    zip Texts.zip (اندازه: 22.26 KB / دانلودها: 1)


    حال به سراغ تکنیک ماسک میرویم :

    برای اینکه درک کلی از تکنیک ماسک و کاربردش براتون حاصل بشه لطفا فایل زیر را دانلود کنید و مشاهده بفرمایید :
    [attachment=94]

    همان طور که مشاهده میکنید با استفاده از این تکنیک چه صحنه زیبایی روی برگ اتفاق می افتد ! آیا تا به حال با خود فکر کرده بودید که افکت های نوری که از روی اجسام یا نوشته میگذرد چیست و چگونه اجرا میشود ؟ بله درست حدس زدید همین تکنیک ماسک است !

    نحوه اعمال این تکنیک:

    ما برای اعمال این تکنیک نیاز به حداقل ۳ لایه داریم : ۱- لایه ماسک ۲- لایه تحت ماسک ۳- لایه تصویر اصلی

    به تصویر زیر دقت کنید :

    برای ديدن تصویر در اندازه واقعی بر روی آن كليك كنيد. اندازه واقعی: 399 * 562

    1262796121 4 7e1de0beb8

    هدف ما از اجرای تکنیک ماسک در این تصویر این است که نور یا خطی سفید را از بین آجر ها عبور دهیم (هدف ما فقط فراگیری پایه کار است در این آموزش قصد زیبایی کار را نداریم)برای این کار ابتدا سه لایه با اسم های تعیین شده (اسم ها مهم نیستند و شما تو نتیجه کار هیچ تاثیری ندارند ولی با شلوغ شدن پروژه و زیاد شدن لایه ها اسم های معنی دار هستند که پروژه را قابل فهم می کنند) ایجاد کنید و عکس را در لایه Pic وارد کنید (همانند شکل زیر)

    برای ديدن تصویر در اندازه واقعی بر روی آن كليك كنيد. اندازه واقعی: 664 * 797

    1262796163 4 c3fff68672

    حال روی فریم ۴۰ لایه اول ( Mask ) کلیک کرده و کلید F۶ را بزنید ، سپس به فریم اول از همون لایه اول برید و یک مستطیل عمودی کوچک رسم کنید و بعد روی همان فریم راست کلیک کنید و گزینه Create Motion Tween را انتخاب کنید و سپس روی فریم آخر کلیک کنید و مستطیل را به این سمت صفحه بکشید

    حال روی لایه دوم کلیک کنید و یک خط راست سفید لایه آجرهای دیوار رسم کنید (در مسیر مستطیل ) (یادتان باشد که برای لایه های دوم و آخر هم باید همان عمل زدن کلید F۶ را انجام بدهیم - در مورد کلید های F۶ و F۵ و ... در آینده صحبت خواهیم کرد)

    حال رسیدیم به پایان کار و باید روی لایه ی اول راست کلیک کنید و گزینه Mask را انتخاب کنید.
    [SIGPIC][/SIGPIC]

برچسب ها برای این تاپیک

علاقه مندی ها (بوک مارک ها)

علاقه مندی ها (بوک مارک ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

http://www.worldup.ir/