mehraboOon
08-18-2011, 05:40 PM
در این آموزش شما روش استفاده از Spline (موضوعات دوبعدی )برای ایجاد موضوع های سه بعدی را فرا می گیرید.
طرح نهایی : http://www.explorer.ir/learnimages/toor.jpg
پس از اجرای برنامه۳d max به مسیر زیر بروید :
Command panel/Create/Shapes
سپس یک NGon به شعاع ۶۰ ایجاد کنید
http://www.explorer.ir/learnimages/13dmax.gif
به منوی Tools بروید و گزینه Array را انتخاب کنید و تنظیمات آن را مطابق شکل زیر تغییر دهید
http://www.explorer.ir/learnimages/23dmax-thumb.gif
حالا تمام NGon ها را انتخاب کنید و به منوی Tools بروید و گزینه Array را انتخاب کنید و تنظیمات آن را مطابق شکل زیر تغییر دهید
http://www.explorer.ir/learnimages/33dmax-thumb.gif
اگر تا اینجا درست پبش امده باشید باید چنین شکلی داشته باشید
http://www.explorer.ir/learnimages/43dmax.gif
دوباره همه NGon ها را انتخاب کنید و به منوی Tools بروید و گزینه Array را انتخاب کنید و تنظیمات آن را مطابق شکل زیر تغییر دهید
http://www.explorer.ir/learnimages/53dmax-thumb.gif
پس از انتخاب همه NGon ها کلید Ctrl+V را فشار دهید سپس در پنجره باز شده Ok را بزنید
http://www.explorer.ir/learnimages/63dmax.gif
حالا Ngon ها را روی محور X ها جابجا کنید وکنار Ngon های قبلی قرار دهید .
http://www.explorer.ir/learnimages/73dmax-thumb.gif
یکی از NGonها را انتخاب کنید سپس راست کلیک کرده و از منوی Convert to گزینه Convert to Editable Spline را انتخاب کنید
به پنل Modify بروید و در کرکره Geometry دکمه Attach Mult را بزنید.
http://www.explorer.ir/learnimages/93dmax.gif
در پنجره باز شده پس از زدن دکمه All دکمه َAttach را بزنید.
http://www.explorer.ir/learnimages/103dmax.gif
حالا به کرکره Rendreing بروید و گزینه Enable in Rendreing و Enable in Viewport را فعال کنید .
حال شما می توانید رندر کنید و نتیجه را مشاهده کنید ( کلید F9 را بزنید )
طرح نهایی : http://www.explorer.ir/learnimages/toor.jpg
پس از اجرای برنامه۳d max به مسیر زیر بروید :
Command panel/Create/Shapes
سپس یک NGon به شعاع ۶۰ ایجاد کنید
http://www.explorer.ir/learnimages/13dmax.gif
به منوی Tools بروید و گزینه Array را انتخاب کنید و تنظیمات آن را مطابق شکل زیر تغییر دهید
http://www.explorer.ir/learnimages/23dmax-thumb.gif
حالا تمام NGon ها را انتخاب کنید و به منوی Tools بروید و گزینه Array را انتخاب کنید و تنظیمات آن را مطابق شکل زیر تغییر دهید
http://www.explorer.ir/learnimages/33dmax-thumb.gif
اگر تا اینجا درست پبش امده باشید باید چنین شکلی داشته باشید
http://www.explorer.ir/learnimages/43dmax.gif
دوباره همه NGon ها را انتخاب کنید و به منوی Tools بروید و گزینه Array را انتخاب کنید و تنظیمات آن را مطابق شکل زیر تغییر دهید
http://www.explorer.ir/learnimages/53dmax-thumb.gif
پس از انتخاب همه NGon ها کلید Ctrl+V را فشار دهید سپس در پنجره باز شده Ok را بزنید
http://www.explorer.ir/learnimages/63dmax.gif
حالا Ngon ها را روی محور X ها جابجا کنید وکنار Ngon های قبلی قرار دهید .
http://www.explorer.ir/learnimages/73dmax-thumb.gif
یکی از NGonها را انتخاب کنید سپس راست کلیک کرده و از منوی Convert to گزینه Convert to Editable Spline را انتخاب کنید
به پنل Modify بروید و در کرکره Geometry دکمه Attach Mult را بزنید.
http://www.explorer.ir/learnimages/93dmax.gif
در پنجره باز شده پس از زدن دکمه All دکمه َAttach را بزنید.
http://www.explorer.ir/learnimages/103dmax.gif
حالا به کرکره Rendreing بروید و گزینه Enable in Rendreing و Enable in Viewport را فعال کنید .
حال شما می توانید رندر کنید و نتیجه را مشاهده کنید ( کلید F9 را بزنید )