نمایش نتایج: از شماره 61 تا 67 , از مجموع 67

موضوع: هواپیماهای جنگی در ایران و جهان

Threaded View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #38
    عضو سایت
    yeke bara hame hame bara yeke
    تاریخ عضویت
    Aug 2010
    محل سکونت
    tabriz
    نوشته ها
    6,358
    تشکر تشکر کرده 
    3,639
    تشکر تشکر شده 
    1,506
    تشکر شده در
    1,036 پست
    حالت من : Narahat
    قدرت امتیاز دهی
    333
    Array

    پیش فرض

    سوپر اتاندارد الکترونیک :
    سوپر اتاندار دبرای ناوبری و هدف یابی به یک رادار سبک وزن چند حالته جدید ساخت مشترک شرکت تامسون سی اس اف و بخش الکترونیک داسو ، موسوم به اگیو 1 ( Agave 1 ) در دماغه خود مجهز بود که با وزن 65 کیلوگرم ضمن سبکی و ابعاد کوچک ، نگهداری نسبتا اسانی هم داشت . اگیو در حقیقت راداری ساده بود که جستجوی هوا به سطح و هوا به هوا را برای سوپر اتاندارد ممکن می کرد و اطلاعات دریافتی را بر روی نمایشگر سر کابین HUD به نمایش می گذاشت .

    همچنین از توانایی های دیگر ان می شود به امکان هدفیابی و مسافت یابی خودکار اهداف هوایی یا زمینی به همراه نمایش نقشه اشاره کرد . این رادار در حالت نقشه برداری سطحی می توانست پهنای دیدی تا حد 70 درجه در دو سوی دماغه هواپیما و 60 درجه در حالت گردش را پوشش دهد . وضعیت های عملیاتی دیگر رادار شامل نقشه برداری و ایجاد امکان پرواز در شرایط بد اب و هوایی بود .

    برد اکتشافی رادار اگیو در حالت هوا به هوا برای هدفی در ابعاد یک جنگند هبه 11 تا 28 کیلومتر محدود میشد ؛ اما در حالت هوا به سطح این رادار می توانست اهدافی در ابعاد قایقهای گشتی را از فاصله 48 کیلومتری شناسایی کندو برای اهداف بزرگی همانند ناوشکنهایی تا ابعاد اچ ام اس شفیلد ( یکی از ناوهای مدل 42 نیرو دریایی بریتانیا که در فالکلند هدف قرار گرفت ) این برد به 96 کیلومتر هم می رسید . هر چند برد رسمی این سیستم با موشکهای اگزوسه 111 کیلومتر هم ذکر شده بود . اگیو در زمان خود تا حد زیادی خودکار به شمار می رفت و می توانست با توجه به بازتاب امواج ، نوع اهداف یا عوارض زمینی را به صورت برجسته مشخص نماید . همچنین در هنگام پرواز ، خلبان می توانست رادار را در حالت جستجوی خودکار برای فواصل 5 تا 80 ناتیکال مایلی ( 148- 9.28 ) کیومتری بر جستجو روی تنظیم نماید .

    اتاندارد 4 ام برای ناوبری اب ناچار بود با استفاده از سیگنالهای دریافتی از ایستگاه های زمینی و اینکه از کدامیک سیگنال را دریافت کرده مسافت و مختصات خود را مشخص کند . اما دو دهه بعد ، سوپر اتاندارد به لطف سیستم ناوبری اینرسیایی و مجموعه شتاب سنج و ژیروسکوپ های خود ، به راحتی می توانست بداند کجاست و به کدام سو پرواز می کند و در صورت بروز خطا در سیستم ناوبری هم خلبان می توانست با استفاده از یک نقطه مشخص یا استفاده از مسافت یابی دقیق رادار اشتباه را برطرف نماید .

    مغز متفکر تمام سیستم ناوبری تهاجمی جنگنده سیستمی است موسوم به " اتنا " ساخت شرکت " ساژم " تحت لیسانس " سینگر کرفوت " امریکا . اتنا از 4 واحد تشکیل شده که این واحدها به ترتیب شامل واحد ناوبری اینرسیایی با دو ژیروسکوپ و سه شتاب سنج ، کامپیوتر هدایت تسلیحات ، واحد کنترل تصویری و واحد مشترک . بر روی زمین تنها 8 دقیقه زمان برای به چرخش در امدن ژیروسکوپها و تغذیه اطلاعاتی اتنا نیاز است که البته برای عملیات روی اب به اندک زمانی بیشتر نیازمند می شود و در ضمن اتنا می توانست با اتصال به سیستم INS ناو هواپیمابر اطلاعات دریافتی اش را تصحیح کند . اتنا همچنین اطلاعات ناوبری مورد نیاز سرجنگی موشکهای اگزوسه را هم هنگامی که فعال شده اند تامین می کند .

    از دیگر تجهیزات استاندارد سوپر اتاندارد می شود به سیستم شناسایی دوست از دشمن IFF ساخت ال ام تی ، ارتفاع سنج رادیویی ساخت شرکت TRT و گیرنده اخطار رادار ساخت تامسون سی اس اف اشاره کرد .
    امضا ندارم ولی به جاش اثر انگشت میزارم

    [SIGPIC][/SIGPIC]

  2. کاربر مقابل از mohamad.s عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:


برچسب ها برای این تاپیک

علاقه مندی ها (بوک مارک ها)

علاقه مندی ها (بوک مارک ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

http://www.worldup.ir/