محققین می گویند : حركات بدن ، مهارتهای گفتاری كودكان را تقويت میكند
كودكان با ايما و اشاره ميتوانند توان گفتاري خود را تقويت كنند . پژوهشگران به تازگي دريافتهاند كه حركات دستها و سر به شكل ايما و اشاره، مهارتهاي گفتاري كودكان را تقويت خواهد کرد .
در اين پژوهش، محققان ۵۰ خانواده را با پيش زمينههاي متنوع و گوناگون مورد مطالعه قرار دادند. آنها دريافتند: خردسالاني كه بيشتر از حركات دست و سر براي فهماندن منظور خود استفاده ميكنند، به هنگام رسيدن به سن مدرسه، لغات و واژههاي بيشتري را نسبت به ساير همسالان خود ميدانند و دانش واژگان آنها بسيار بهتر است.
بر اساس نتايج اين تحقيق، كودكاني كه در ۱۴ ماهگي مفاهيم بيشتري را با كمك ايما و اشاره به اطرافيان خود القا ميكنند در سن ۵۴ ماهگي دانش لغوي آنها بسيار بيشتر و گستردهتر است و بنابراين براي حضور در مدرسه آماده تر هستند.
با توجه به نتايج اين تحقيق روانشناسان دانشگاه شيكاگو توصيه ميكنند، والدين و معلمان ميتوانند به كودكان كمك كنند كه براي آموزشهاي گفتاري و بهتر صحبت كردن از ايما و اشاره استفاده كنند. نتايج اين تحقيق در مجله ساينس منتشر شده و در كنفرانس aaas ارائه ميشود.
درعين حال اين محققان دريافتهاند كه كودكان در خانوادههايي كه درآمد زيادتر و هم چنين والدين تحصيل كرده دارند، در دوران طفوليت بيشتر از حركات دست و سر براي ارتباط گرفتن با ديگران استفاده ميكنند.
پروفسور سوزان گولدين - ميدوو در اين باره خاطرنشان كرد: دانش لغوي يك فاكتور پيش گويي كننده اصلي درباره موفقيت تحصيلي در مدرسه است و البته ابتداييترين دليل اين كه چرا كودكان خانوادههاي كم درآمد در دوران مدرسه بيشتر دچار مشكلات تحصيلي و ضعف يادگيري هستند.
محققان تاكيد كردند: ايما و اشاره و توان صحبت كردن در هم آميخته هستند و در كنار هم رشد ميكنند. آنها مطالعات خود را براي كشف علت اين تعامل ادامه خواهند داد
علاقه مندی ها (بوک مارک ها)