بلیر فلاور،16 ساله و کاربر ویدوئی وبلاگ ها، ویدوئی را در سایت یوتوپ از " shoes of prey" به نمایش گذاشت. Shoes of prey سایتی است که به خانم ها این امکان را می دهد که طرح کفش مورد استفاده خود را طراحی کرده و آن را سفارش دهند. به گزارش بانکی دات آی آر ، این دختر 16 ساله ،بازدیدکنندگان ویدویو خودرا تشویق به خلق طرح مورد علاقه شان در این سایت کرده است تا به ازاء ارسال آن ها به عنوان نظر و پیشنهاد برای ویدیو اش ، برنده یک کفش آن هم به صورت مجانی شوند. بدین ترتیب ویدئوی او با بیش از 450000 بازدید کننده که تنها 200000 تای آن ها در یک روز صورت گرفته بود، در صدر پر بیننده ترین عناوین در یوتوپ قرار می گیرد.
این ویدیو مبتکرانه موجب شد تا مدیریت سایت با بلیر تماس بگیرند و برای او یک جف کفش به عنوان هدیه ارسال کند.البته کار وی فراتر از انتظار مدیران سایت کارکرد داشت.
هرچند تعداد بسیار کمی از آن بازدید ها منجر به فروش واقعی شد، زیرا بسیاری از بازدید کنندگان ویدوئوی بلیر دخترانی بودند با حدود سنی 13 تا 17 سال که عموما به کارت های اعتباری والدین خود دسترسی نداشتند. به هر حال صاحب امتیاز shoes of prey از این عمل بسیار هیجان زده و خوشحال شد.
این ماجرا نشان دهنده این امر است که تا چه حد یک رسانه اجتماعی می تواند مایه حیرت و رقابت برای یک فعالیت اقتصادی کوچک باشد. از طرفی در سراسر جهان،در میان انبوهی از بازدیدکنندگان، می تواند از هر یک برای خود فرصتی را خلق کند و از سوی دیگر چگونگی اجرای آن نیز بعضی مواقع پیچیده است ، زیرا لزوما این امر منجر به افزایش فروش نمی شود.
علاقه مندی ها (بوک مارک ها)