نمره منفي محصولات ايران خودرو 45 درصد کاهش يافت
خبرگزاري آريا- بر اساس گزارش هاي شرکت بازرسي و کيفيت استاندارد ايران، نمره منفي محصولات ايران خودرو در سال 89 نزديک به 45 درصد کاهش يافته است.
به گزارش سرويس اقتصادي آريا، کيانوش پور مجيب معاون کيفيت ايران خودرو با بيان اين مطلب اظهار داشت: سازمان بازرسي و استاندارد که موسسه مستقلي است، روند رو به افزايش ارتقاي کيفيت در محصولات ايران خودرو را تاييد کرده است.
وي افزود: در سال 88 خودروي 206 اس. دي. در سطح خيلي خوب a قرار داشت، اما در دي ماه سال جاري اين خودرو در رده a+ شناخته شده و نسبت به سال گذشته 47درصد نمره منفي آن کاهش يافته است.
پور مجيب تصريح کرد: 206 هاچ بک نيز در رده a+ است و نمره منفي آن در مقايسه با مدت مشابه، 39 درصد کاهش نشان مي دهد. پژو 405 سال گذشته در حد قابل قبول c بود، اما در حال حاصر به مرحله خوب b رسيده و 35 درصد نمره منفي آن کم شده است
معاون کيفيت ايران خودرو ميزان کاهش نمره منفي 405 توليد ايران خودرو خراسان را 21 درصد و کاهش نمره منفي پارس توليدي اين سايت را نيز بالغ بر 20درصد ذکر کرد و گفت: رتبه کيفيتي اين محصول بهa+ رسيده است.
وي کاهش نمره منفي تندر، روآ و سمند را به ترتيب 54 درصد، 37 درصد و 54 درصد عنوان کرد و اظهار داشت: اين رقم در مورد گراند ويتارا 31 درصد است.
پورمجيب روند کاهش نمره منفي در محصولات ايران خودرو را مداوم توصيف کرد و گفت: به عنوان يک اولويت مهم، در مورد روآ دو سطح بهبود کيفيت ايجاد کرديم تا جاذبه بيشتر براي مشتريان داشته باشد.
معاون کيفيت ايران خودرو از رشد قابل توجه کيفيت قطعات و مجموعه هاي خودرو در ايران خودرو خبر داد و اظهار داشت: ميانگين مراجعه خودروهاي توليدي ايران خودرو به شبکه خدمات پس از فروش براي تعميرات در سال 89 نسبت به سال پيش، 40درصد کاهش يافته که نشانه بهبود قابل توجه در بهبود قطعات و خدمات است
وي افزود: شاخص هاي رضايتمندي مشتريان از کيفيت محصولات ايران خودرو در سال 89 نسبت به سال 88 افزايش داشته، در حالي که محصولات هيچ خودرو ساز ديگري در ايران، در اين شاخص افزايش نداشته است.
معاون کيفيت ايران خودرو همچنين از رشد چهار هزار درصدي نمايندگي هاي خدمات پس از فروش رتبه 1 متعلق به ايران خودرو خبر داد و افزود: در حال حاضر تعداد نمايندگي هاي رتبه 1 ايران خودرو تا 41 نمايندگي افزايش يافته، درحالي که درسال 88 اين عدد تنها يک نمايندگي بوده و نزديک به 70درصد نمايندگي هاي رتبه 1 خدمات پس از فروش کشور به ايران خودرو و ايساکو تعلق دارد.
پورمجيب ارتقاي رتبه شرکت ايساکو از 3 به 2 را نيز از دستاوردهاي ارتقاي جهشي کيفيت خدمات ايران خودرو دانست و گفت: در حال حاضر ايساکو رتبه برتر شرکت هاي عرضه کننده خدمات پس از فروش کشور را دارا است.
وي دستاوردهاي کيفيت در محصولات ايران خودرو را حاصل ايجاد و فعاليت کميته عالي کيفيت براي تحقق جهش کيفيت دانست و گفت: اين کميته در پي ديدار مقام معظم رهبري از ايران خودرو شکل گرفت و با تاکيد بر اهميت ارتقاي کيفيت در صنعت خودرو سازي، زمينه هاي تازه اي براي يک جهش کيفيت فراهم و در تمامي فرايند ها از توليد تا خدمات پس از فروش تحولات جدي روي داده است
وي ادامه داد: ايران خودرو با بهره گيري از تمامي ساز و کار هاي خود، فعاليت هاي همه جانبه اي را در دستور کار قرار داده تا بتواند شاخص هاي کيفيت را در همه جوانب خود ارتقا دهد.
علاقه مندی ها (بوک مارک ها)