نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: 30درصدمردم به كبد چرب مبتلا هستند

  1. #1
    عضو سایت
    تاریخ عضویت
    May 2010
    محل سکونت
    آذربایجان
    نوشته ها
    236
    تشکر تشکر کرده 
    83
    تشکر تشکر شده 
    321
    تشکر شده در
    154 پست
    قدرت امتیاز دهی
    28
    Array

    پیش فرض 30درصدمردم به كبد چرب مبتلا هستند

    نايب رئيس جامعه متخصصان داخلي گفت: 30 درصد مردم به كبد چرب مبتلا هستند و اين عارضه روزبهروز به علت بالارفتن چاقي و بيتحركي بين مردم در حال افزايش است.

    سيد محمود اسحاق حسيني در گفتگو با فارس، با اشاره به اينكه كبد چرب بيماري نسبتاً شايعي در بين مردم است اظهار داشت: اين عارضه از مهمترين علل نارسايي كبد محسوب ميشود.

    كبد چرب بر دو نوع خفيف و شديد است كه نوع خفيف آن بين 27 درصد مردم و نوع شديد آن كه كبد را به سمت فيبروز و سيروز ميبرد در بين 3 درصد مردم ديده ميشود.

    وي افزود: متأسفانه چاقيهاي تنهاي كه مهمترين علت افزايش اين عارضه است روزبهروز در كشور در حال افزايش است به طوري كه 40 تا 50 درصد جوانان و نوجوانان ايراني افزايش وزن دارند و اين موضوع خطرناك است.

    اين عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران اضافه كرد: عدم تحرك كافي و ورزش مناسب، زندگي ماشيني ، ديابت كه نزديك به 3 ميليون نفر به آن مبتلا هستند و چربيها كه با رفتن مردم به سمت مصرف غذاهاي آماده و دورشدن از غذاهاي سنتي بالا رفته است از ديگر علل افزايش اين ميزان است. افرادي كه افزايش آنزيمهاي كبدي دارند احتمال اينكه به فيبروز و سيروز كبدي مبتلا شوند بيشتر است.

    اسحاق حسيني گفت: كبد چرب علامتي ندارد و فقط وقتي كه فرد به طور اتفاقي چكاب خون ميدهد يا سونوگرافي ميكند امكان دارد متوجه تغيير آنزيمهاي كبدي شود.

    نايب رئيس جامعه متخصصان داخلي يادآور شد: ورزش و لاغري، تغيير شيوه زندگي، نخوردن غذاهاي چرب از جمله خامه و بستني و مراجعه منظم هر 3 تا 6 ماه به پزشك براي انجام معاينات دورهاي ميتواند راههاي بهبودي فرد باشد. همچنين بايد گفت درمانهاي طبي شناختهشده از ويتامين e گرفته تا داروهاي ضدديابت ثابت نشده است.

  2. 3 کاربر مقابل از Hidden عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.


برچسب ها برای این تاپیک

علاقه مندی ها (بوک مارک ها)

علاقه مندی ها (بوک مارک ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

http://www.worldup.ir/