نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: کمری ( جی ال ) vs هيوندای سوناتا

  1. #1
    موسس و مدیر
    نمی‌دانم در کدامین کوچه جستجویت کنم ؟ آسوده بخواب مادر بیمارم
    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    محل سکونت
    13 78 57
    نوشته ها
    13,577
    تشکر تشکر کرده 
    15,753
    تشکر تشکر شده 
    17,227
    تشکر شده در
    4,905 پست
    حالت من : Khoonsard
    قدرت امتیاز دهی
    24982
    Array

    کمری ( جی ال ) vs هيوندای سوناتا

    طراحي خارجي :

    همانطور كه انتظار ميرود چهره ي هر دو خودرو زيبا و جوان پسند طراحي شده است . طراحي سوناتا زودتر از كمري صورت گرفته . سوناتا اتومبيلي بود كه با ورود به بازار سبك جديدي را در طراحي خودروهاي هيونداي رقم زد . و ما امروزه ثمرات اين مدل موفق را ميبينيم .

    فرم چراغ هاي جلوي سوناتا ذوزنقه شكل است و در آن قوس ديده نميشود . فقط كمي چراغ هاي به طرفين كشيده شده اند كه چهره ي خودرو را خشن تر ميكند . جلوپنجره ي اين خودرو از يك طرح نسبتا نهادينه شده در محصولات هيونداي استفاده ميكند . نمونه ي اين جلوپنجره را در مدل هاي قبلي هيونداي نيز ديده بوديم .

    فرم كلي چراغ ها و بدنه يك استيل هوشمند و خشن را به ارمغان آورده است . كاپوت جلو با انواع خطوط تزئين شده تا هر چه بيشتر عضلاني جلوه كند .

    در يك نگاه ميتوان طرح سوناتا را جمع و جورتر از كمري دانست .

    اما چهره ي كمري كه در مدل جي ال از جلوپنجره با زه هاي آلومينيومي استفاده ميكند . به نظر خود من اين زه ها هماهنگي بيشتري با چراغ هاي كشيده ي اين خودرو دارد ( در مدل اس اي جلوپنجره به رنگ مشكي ميباشد ) .

    فرم جلوي كمري محبوب و عامه پسند است . چراغ هاي آن ديگر مانند گذشته كسل كننده و قديمي نيستند . در ظاهر اين خودرو يك پويايي به چشم ميخورد كه با حس علاقه در هم آميخته است .

    طرح وسيع تر جلوپنجره ي كمري به زيباتر كردن خودرو كمك نموده است در حالي كه در سوناتا چنين نيست و پهناي جلوپنجره محدود شده است . طراحان سوناتا ميتوانستند چراغ ها را كمي بيشتر به طرفين ببرند و جلوپنجره را بازتر طراحي كنند .

    هماهنگي قطعات با بدنه در هر دو خودرو مناسب است ولي در سوناتا اين هماهنگي كمتر است . به گونه اي كه چراغ ها كمي براي جلوي خودرو بزرگ به نظر ميرسند . اين مشكل به دليل نحوه ي طراحي جلوي خودروست كه چندان پوش داده نشده و مرتفع به نظر نميرسد .

    1182080805

    1182041449

    بايد گفت كه نحوه ي طراحي چراغ هاي عقب در هر دو خودرو مانند چراغ هاي جلوي آن خودروست .

    در كمري چراغ ها به سمت پايين كشيده شده اند و صندوق عقب لبه دار طراحي گشته است .

    چراغ نيز ابعاد نسبتا بزرگي دارد .

    اما در سوناتا چراغ به صورت ذوزنقه اي شكل طراحي شده ولي با اين تفاوت كه بيشتر بخش چراغ در بغل و كنج قرار دارد .

    طرح عقب سوناتا به مراتب زيباتر و اسپرتي تر از كمري درآمده است . استفاده از خطوط تيز در سوناتا حس جذابيت بيشتري را نسبت به خطوط نرم كمري ايجاد ميكند .

    ولي در ساير موارد كمري زيباتر و عضلاني تر از سوناتاست و برنده ي اين بخش از آزمايش است .

    طراحي داخلي :

    1182089772

    1182137566

    طراحي داخلي كمري را ميتوان يكي از بزرگترين نقاط قوت آن دانست . البته نه به خاطر استفاده از تركيب ها و رنگ هاي مختلف در اين مدل ( مدل جي ال از هيچ پوشش چوبي يا فلزي استفاده نميكند ) بلكه به دليل طراحي ساده ولي گيراي كابين .

    در كابين كمري همه چيز بر سر جاي خود قرار گرفته است . دريچه هاي كولر در بالاي ساير ادواتي قرار گرفته كه از جنس و كيفيت مناسبي نيز برخوردارند .

    رنگ و تركيب نشان دهنده ها و غربيلك فرمان نيز به مراتب زيباتر از سوناتا است .

    شايد بدترين قسمت كابين سوناتا دريچه هاي كولر آن باشد كه در زير سيستم صوتي قرار دارد و نحوه ي طراحي آن نيز بسيار ابتدايي و ساده است . به خصوص اين كه دريچه ها به گونه اي طراحي شده اند كه گويي داشبورد سوراخ شده و به اين شكل درآمده است !

    رنگ كرم روشن با خاكستري چندان هماهنگي ندارد و اين موردي است كه در هر دو خودرو ديده ميشود ولي در كمري اين ناهماهنگي كمتر است .

    نحوه ي طراحي ادوات سوناتا و كيفيت آن چندان چنگي به دل نميزند . به نظر ميرسد كه كره اي ها بايد كمي بيشتر بر داخل خودروهايشان كار كنند .

    رنگ زرد فسفري كمي براي اين كابين زننده و نازيباست .

    در حقيقت شما با ديدن كابين كمري با يك كابين زيبا و آرام روبرو هستيد اما اگر به كابين سوناتا نگاه بكنيد با يك طرح سنگين و بي هويت روبرو ميشويد .

    در اين بخش نيز كمري خودروي برتر است .

    موتور و گيربكس :


    1182120951

    1182066167


    موتور هر دو خودرو از نوع چهار سيلندر و به حجم 4/2 ليتر ميباشد .

    در اين ميان موتور سوناتا مجهز به 16 سوپاپ و دو ميل سوپاپ براي هر سيلندر 162 اسب بخار در دورموتور 5800 توليد ميكند .

    حداكثر گشتاور اين موتور برابر 164 پوندفوت ميباشد كه آن نيز در دور موتور 4250 به دست مي آيد .

    موتور كمري نيز با همين حجم 158 اسب بخار نيرو توليد ميكند كه آن هم در دور موتور 6000 به دست مي آيد ( مجهز به سيستم زمان بندي متغير سوپاپ ها ).

    حداكثر گشتاور موتور كمري نيز 161 پوندفوت ميباشد كه در دور موتور 4000 به دست مي آيد .

    گيربكس هر دو خودرو نيز از نوع 5 سرعته دستي ميباشد .

    موتور سوناتا نه تنها 4 اسب بخار نيروي بيشتري دارد بلكه اين اضافه نيرو را زودتر در اختيار راننده قرار ميدهد .

    در اين بخش برنده ي آزمايش هيونداي سوناتا است .

    حرف آخر :


    1182055346
    1182107500



    قيمت هيونداي سوناتا در بازار آزاد رقمي بين 30 تا 32 مليون تومان است .

    اين در حالي است كه قيمت كمري با تجهيزاتي به نسبت كمتر از سوناتا حدود 37 مليون (براي بازار آزاد ) ميباشد .

    اگر شما خريداري هستيد كه قدرت خريد محدودتري داريد و خيلي هم به تفاوت هاي دو خودرو اهميت نميدهيد سوناتا انتخب معقولي است .

    ولي بايد خودروي برتر را تويوتا كمري دانست . زيبايي و كيفيت بالاتر اين خودرو نسبت به سوناتا دليل برتري اين خودروست .

    رتبه ي اول : تويوتا كمري ( جي ال )

    رتبه ي دوم : هيونداي سوناتا
    زندگی در بردگی شرمندگی است * معنی آزاد بودن زندگی است
    سر که خم گردد به پای دیگران * بر تن مردان بود بار گران




  2. 2 کاربر مقابل از Mohamad عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.


برچسب ها برای این تاپیک

علاقه مندی ها (بوک مارک ها)

علاقه مندی ها (بوک مارک ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

http://www.worldup.ir/