پروژهی خدمات ارتباطی پیشرفتهی کشور معطل محتوا با اجرایی شدن پروژهی acs یعنی ارایه خدمات ارتباطی پیشرفته، درصورت تأمین محتوا ازسوی مراجع ذیربط ، امکان استفاده از منابع چندرسانهیی درخواستی شامل صوت و تصویر با کیفیت مطلوب در گیرندههای تلویزیونی، همزمان با استفاده از تلفن برای کاربران فراهم خواهد شد .
ظاهرا هزینه نگهداری پروژه acs نسبت به درآمد آن ، پایینتر است و اگر این پروژه از حالت آزمایشی به اجرایی تبدیل شود، میتواند درآمدزایی مناسبی را برای شرکت مخابرات به همراه داشته باشد.
به گفته مدیر عامل شرکت مخابرات ایران تلاش میشود تا تعرفه خدمات استفاده از این سرویس به گونهای تعیین شود که تاثیر زیادی در سبد هزینه خانوارها نداشته باشد و با توجه به این که تعرفه مرتبط با محتوا خواهد بود و تامین محتوا برعهده سازمانهای مربوطه است، تصویب و تنظیم تعرفه بعد از مشخص شدن نحوه همکاری نهادهای مسوول محتوا اعلام خواهد شد.
صابر فیضی در گفتوگو با ایسنا اظهار کرده بود: محتوا تعیینکننده تعرفه است و باید ببینیم که هر محتوای ارایه شده چه ارزشی دارد.
اما مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران در گفتوگو با ایسنا تاکید کرده است که این پروژه از نظر فنی آماده است و اگر بتوانیم به لحاظ تامین محتوا با صدا و سیما و دیگر تولیدکنندگان محتوا به نتیجه برسیم این موضوع تا پایان سال جاری به نتیجه میرسد.
داوود زارعیان تصریح کرد: برای اجرایی شدن پروژه acs باید با تامینکنندگان محتوا به نتیجه رسید که در این رابطه جلسات و مذاکرات خوبی تا امروز داشتیم و با توجه به این که ضلع اصلی تامین محتوا در این زمینه برعهده صدا و سیماست برای تدوین محتوا مشغول مذاکره با آنها هستیم.
او تصریح کرد که پایلوت این شبکه در تهران راهاندازی شده و امیدواریم بتوانیم بحث محتوا را هرچه زودتر ساماندهی کرده و به نتیجه برسیم.
اما رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران هم پیش از این درباره این سرویس گفته بود: از نظر فنی میتوان گفت که کار سیستم acs تا حد خوبی پیش رفته اما از نظر محتوا اینگونه نبوده است زیرا تا به حال تنها دو سازمان با ما موافقت و همکاری کردند که یکی صدا و سیما (سروش رسانه) و دیگری آستان قدس رضوی است.
وفا غفاریان گفته بود: این سرویس چند بخش دارد که بخش فنی آن عملیاتی و سرورهای آن کاملا نصب شده و بخشهایی که باید نزد مصرف کننده و استفاده کننده نهایی گذاشته شود، شبکهها و سوئیچها در شهرهای مختلف نیز تست شده است.
او با تاکید بر اینکه در زمینه تامین محتوا مشکل داریم گفته بود: یکسری مسائل مرتبط به تنظیم مقررات است مثلا تعرفهها حتی اگر کوتاهمدت یا موقت باشد باید مشخص شود و دومین موضوع نحوه توزیع این سرویس است که ما ترجیح میدهیم از طریق مخابرات این کار صورت نگیرد و ویدیوکلوپها یا بخش خصوصی به نوعی درگیر آن باشند، اما هنوز ساختار آن شکل نگرفته است.
به گفته رییس هیات مدیره مخابرات درصدی از درآمد و هزینهای که از مردم برای دریافت این سرویس میگیریم به خود تامین کننده محتوا داده میشود که هنوز تعرفهی آن نهایی نشده است؛ این کار بحث جدیدی است بنابراین کندتر از سرعتی که مدنظر ما بود انجام میشود.
علاقه مندی ها (بوک مارک ها)