اين تبلت كه قرار است چند ماه ديگر براي فروش در آمريكا عرضه شود، اولين بار در جريان همايش اختصاصي برنامه نويسان شركت RIM در دوبي به نمايش گذاشته شد و علاقمندان از قابليت ها و امكانات اين تبلت مطلع شدند.

playbook

رايانه لوحي پلي بوك با نمايشگر 7 اينچي در صورت شارژ بودن كامل باتري تا 8 ساعت روشن خواهد ماند و براي انجام امور مختلف قابل استفاده خواهد بود.
البته اعلام شده كه نسخه عرضه شده در دوبي هم كماكان يك نسخه آزمايشي و بتاست و قرار نيست براي فروش عمومي عرضه شود. تكميل اين تبلت قرار است چند ماه ديگر به طول بينجامد و از جمله قرار است عمر باتري آن باز هم بيشتر شود.
پلي بوك در آن واحد از دو مرورگر فايرفاكس و كروم پشتيباني كرده و از نظر سخت افزاري مجهز به پردازنده دو هسته اي و يك گيگاهرتزي است. يك گيگابايت
RAM از جمله ديگر مشخصات پلي بوك است.
اين تبلت مجهز به سيستم عامل
QNX است كه از نظر امنيتي در سطح بسيار مطلوبي بوده و از ان در نيروگاههاي هسته اي و شبكه هاي بانكداري ، حمل و نقل و در شبكه هاي بهداشت و درمان استفاده مي شود. دو دوربين ديجيتال 5 مگاپيكسلي و 3 مگاپيكسلي و دقت تصويري 1080x600 از جمله ديگر ويژگي هاي اين محصول است. بر اساس برآوردهاي كارشناسي در سال 2011 حدود 300 تبلت جديد روانه بازار مي شود.