هفده بار ملاقات با مرگ

گئورگ پیتر ایدر در 8 مارس سال 1900 در اوبرداخشتاتن آلمان به دنیا آمد او در اکتبر سال 1938 به لوفت وافه پیوست و در آپریل سال 1939 بود که تحصیلات خود را در آکادمی پروازی برلین آغاز نمود. پس از گذشت یکسال ایدر با قبولی در امتحانات به مدرسه ی پروازی ورن آیشن فرستاده شد تا به عنوان یک خلبان شکاری آموزش ببیند. در یکم سپتامبر 1940 او نخستین ماموریت رزمی خود را با اسکادران jg51 به انجام رسانید و در طی نبرد بریتانیا او به عنوان اسکورت بمب افکن ها در jg51 انجام وظیفه کرد اما طی این پروازها امتیازی را به دست نیاورد.
در می سال 1941 عاقبت طلسم ناکامیهای او شکست و او طی یک رزم هوایی سنگین موفق شد یک اسپیت فایر انگلیسی را در آسمان به آتش بکشد.
در ادامه او به جبهه ی شرق منتقل شد و در تاریخ 22 ژوئن سال 1941 او موفق شد که در یک نبرد هوایی دو شکاری روس را با آتش تیربارهایش قطعه قطعه نماید.اما اولین ملاقات ایدر با مرگ در تاریخ 24 جولای سال 1941 صورت گرفت در این روز هواپیمای او هدف قرار گرفت و خود او نیز مجروح شد مرگ سرسوزنی با او فاصله داشت ولی ایدر جانش را محکم در دستانش نگه داشت و به هر شکلی که بود موفق شد هواپیمایش را بر زمین نشاند.
22 آگوست سال 1941 تاریخ دومین ملاقات ایدر با مرگ بود در این روز در حین فرود هواپیمای شکاری bf-109f او به شدت با یک هواپیمای ترابری ju52 برخورد کرد و ایدر از ناحیه ی جمجمه به شدت دچار آسیب شد و به بیمارستان انتقال یافت در نهایت ایدر این بار نیز از مهلکه جان سالم به در برد . در این زمان او صاحب 10 پیروزی هوایی بود.
با وجودی که ایدر از مرگ گریخت اما شدت حادثه به حدی بود که او مدتی از پرواز منع شد او در اول نوامبر سال 1941 به پایگاه هوایی زربست فرستاده شد تا به عنوان مربی مشغول به کار شود . او دقیقا یکسال به عنوان مربی به تربیت خلبانان جوان همت گمارد او صبورانه انتظار کشید تا به حدی بهبود یافت که آماده رزم هوایی شد در تاریخ یک نوامبر سال 1942 او به jg2 در فرانسه پیوست. در این زمان او و سایر خلبانان همرزمش در jg2 درگیر پیکاری سهمگین و مرگبار با با بمب افکن های چهار موتوره ی سنگین آمریکایی شدند. یکی از مشهورترین همرزمان ایدر در jg2 سروان اگون مایر خلبان افسانه ای لوفت وافه بود. اگون مایر 102 پیروزی ارزنده در نبردهایی بسیار سنگین و در شرایطی دشوار به دست آورد در این میان او موفق شد که 25 بمب افکن سنگین چهار موتوره را در هم بکوبد. ایدر به کمک مایر تکنیک های رزم هوایی بر علیه بمب افکن های سنگین را به خوبی فرا گرفت و خود تبدیل به یک شکارچی مهیب و مرگ آور شد. او در این زمان یک قصاب تمام عیار برای بمب افکن های b-17 و b-24 بود.
تاکتیک او حمله ی مستقیم و سریع به دماغه ی بمب افکن بود که دفاع آن نسبت به سایر نقاط آن ضعیف تر بود.(البته چند واحد پروازی لوفت وافه در حمله به دم بمب افکن ها تخصص داشتند که این واحدها به تیم های پروازی گردباد مشهور شده بودند)
قرار ملاقات سوم 28 مارس 1943 بود طی ماموریتی او به یک تیم پروازی از بمب افکن های b-17 حمله برد و موفق شد که یکی از b-17 ها را به آتش بکشد اما تیربارچیان b-17 غرق آتش در آخرین لحظات موتور bf-109g-4 ایدر را هدف قرار دادند. ایدر به سرعت فهمید که بازهم مرگ برایش دستی تکان داده است اما او بیدی نبود که به این بادها بلرزد در حالی که موتور شکاریش غرق در آتش بود او هواپیما را بر زمین نشاند در آخرین لحظات به دلیل صدمات شدید هواپیما معلق زده و ایدر مجروح شد. ایدر به هر زحمتی که بود هواپیما را ترک گفت و بار دیگر از آغوش مرگ گریخت. او کم کم داشت در بازی با مرگ صاحب مهارت می شد.