حجت الاسلام والمسلمین مالك اژدر شریفی دقایقی پیش در گفت وگو با فارس اظهار داشت: در روزهای گذشته چند خبرگزاری خارجی خواهان ملاقات و مصاحبه خبری با سیكنه محمدی بودند و اذعان داشتند از رسانه های مختلف با این فرد گفت وگو شده و از این رو ما نیز خواهان برگزاری تهیه خبر از این شخص هستیم.
وی افزود: با بررسی های صورت گرفته و با تاكید بر این موضوع كه نكته مبهم در این ارتباط وجود ندارد، با هماهنگی مقامات مافوق اجازه برگزاری این گفت وگو فراهم شد كه هنوز متن آن را ملاحظه نكرده ام.
شریفی گفت: این خبرنگاران شب گذشته با سكینه محمدی گفت وگو كرده و هم اكنون از فرودگاه تبریز به سمت تهران در حال حركت هستند.
وی در پاسخ به این سؤال كه چرا خبرنگاران داخلی حضور نداشتند، اظهار داشت: قراری به این شكل مقرر نشده بود.
شریفی گفت: نگرانی از مصاحبه با این خانم از سوی خبرگزاری های خارجی نداریم چرا كه هر حرفی بوده زده شده و نكته مهمی باقی نمانده و وكلای سكینه محمدی، خود متهم و فرزند ایشان گفتنی ها را گفته اند و چیز دیگری برای گفتن باقی نمانده است.
وی در زمینه احتمال لغو حكم سنگسار سكینه محمدی اظهار داشت: هر چیزی ممكن است.
رئیس دادگستری آذربایجان شرقی در ادامه در پاسخ به این سؤال كه چرا اطاله دادرسی در این پرونده صورت گرفت تا اجازه بهره برداری های خارجی را بدهد نیز گفت: در مورد پرونده ای كه قاتل شفاف اقرار می كند و ادله هم تایید می كند صدور حكم راحت است اما در خصوص این پرونده كه متهم منكر می شود یا توجیه می كند و ادله هم ابهاماتی دارد مسیر دادرسی طولانی می شود.
وی گفت: این پرونده در حال حاضر در مرحله تجدید نظر است كه حكم آن پس از تایید تهران به اجرا در می آید.