laptop buying guide the best choice 11

10- آخرین برندی که در این بخش به بررسی آن می نشینیم را شاید کمتر کسی از کاربران ایرانی بشناسد این برند که صادقانه اعتراف می کنم خودم هم از ارتباطش با ایران تا همین یکی دو هفته اخیر بی اطلاع بودم Juniper نام دارد این نام که در اولین برخورد یک نام لاتین به نظر می رسد در حقیقت یک برند کاملا ایرانی ست و جونیپر که یک نام ایرانی ست به معنای درخت همیشه سبز است. داستان جونیپر مطمئنا برای کاربران ایرانی جذابیت ویژه و خاصی دارد چرا که برخلاف دیگر نمونه های وطنی (مثل فراسو) محصولات ارائه شده توسط این برند تنها یک remark ساده از یک کارخانه چینی نیست بلکه جونیپر خود یک تولید کننده واقعی ست و بر طبق اطلاعات حاضر در سایت رسمی این شرکت، جونیپر اولین و تنها برند ایرانی ست که سفارش ساخت نوت بوک را به کارخانه مادر Quanta (که تولید کننده قطعات داخلی غول های این صنعت یعنی HP، Apple، Dell و... می باشد)، داده است. این موضوع غرورانگیز یک مزیت فوق العاده دیگر نیز برای کاربران ایرانی به همراه دارد و بعلت تماس مستقیم جونیپر با کارخانه مادر با اینکه قطعات در قیاس با Dell و HP برای این برند گرانتر تمام می شود اما در عوض هزینه های معمول برای انتقال دستگاه و موارد پر هزینه ای که برای نمونه های خارجی در انتقال به کشورهای دیگر وجود دارد در اینجا حذف شده و در نهایت قیمت تمام شده دستگاه به طرز محسوسی در مقابل رقبای خارجی پائین می آید. جونیپر در حال حاضر 9 محصول را در سایت خود به معرض نمایش و فروش گذاشته است که همگی آنها 14.1 اینچی و بر طبق یک پلتفرم مشترک و با وزن 2.3 کیلوگرم ساخته شده اند و همگی آنها بلااستثنا به کارت گرافیک GF 9300GS مجهز شده اند که با اینکه برای مدل های گران مزیت چندانی به حساب نمی آید اما برای مدل های ارزان قیمت قطعه نسبتا نادری محسوب می شود. از دیگر نکات جالب در رابطه با جونیپر ها تجهیز مدل های بالای آنها به پردازنده جدید 3.06 گیگاهرتزی 45 نانومتری اینتل است که رقیب دومی در این حوزه قیمتی نمی توان برای آن یافت. فروش اقساطی دانشجوئی و امکان ساخت سفارشی دستگاه از دیگر مواردی ست که برند جونیپر ارائه می کند.
مشخص است که لیست 10 گانه فوق تمامی نام های موجود در بازار را در بر نگرفته و برندهای دیگری مثل MSI، Gigabyte، سوزوکی، فراسو و چندین نمونه دیگر نیز بخش کوچکی از فروش نوت بوک در بازارهای داخلی را تشکیل می دهند اما آنچه مسلم و بدیهی ست میزان فروش و اقبال کاربران به برندهای ده گانه فوق به مراتب بیش از سایر نمونه هائی ست که در اینجا به آنها اشاره ای نکرده ایم.
__________________