صفحه 2 از 5 نخستنخست 12345 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 , از مجموع 50

موضوع: استوديوي تدوين ديجيتالي Adobe Premiere 6.5

  1. #11
    مدير باز نشسته
    تاریخ عضویت
    Jan 1970
    محل سکونت
    Tabriz
    نوشته ها
    5,550
    تشکر تشکر کرده 
    7,087
    تشکر تشکر شده 
    8,503
    تشکر شده در
    2,353 پست
    قدرت امتیاز دهی
    1937
    Array

    پیش فرض

    • ترانزيشن ها
    TRANSITION يك جلوه انتقالي ميان دو كليپ ويدئويي است كه در آ ن نمايش از كليپ اول به شكلي خاص وارد كليپ دوم مي شود در حقيقت ترانزيشن ها انتهاي يك كليپ را به ابتداي كليپ بعدي متصل مي كنند برخي از ترانزيشن ها مانند گراديان ها (GRADIENTS) با الگوي خود مي توانند مفاهيمي را به ذهن بيننده منتقل سازند يكي از ترانزيشن هاي معروف DISSOLVE مي باشد كه در اين ترانزيشن عمل انتقال تصوير براي هردو كليپ بصورت همزمان آغاز مي شود پريمير 6.5 داراي 75 ترانزيشن مي باشد كه در پالت ترانزيشن و در مسير زير قرار دارد:

    WINDOW > SHOW TRANSITIONS

    الف ) نحوه اعمال نمودن ترانزيشن ها :
    ابتدا كليپ ها بايد در تراك هاي VIDEO 1A وVIDEO 1B به گونه اي قرار بگيرند كه قسمتي از آنها بر روي همديگر باشد ( شکل 12) .
    سپس ترانزيشن مورد نظر را از پالت ترانزيشن ها انتخاب و در پنجره TIMELINE مابين دو كليپ رها نماييد پريمير بطور خودكار فضاي بين دو كليپ را پر مي نمايد طول ناحيه مشترك بين دو كليپ، زمان ترانزيشن و سرعت اجراي آن را مشخص مي نمايد.
    اگر مي خواهيد سرعت اجراي ترانزيشن آهسته و به خوبي براي بيننده قابل رويت باشد لازم است كه طول ناحيه مشترك بين دو كليپ را افزايش دهيد مثلا فضايي بين 3 تا 4 ثانيه براي ناحيه مشترك در نظر بگيريد انتخاب زمان ترانزيشن كاملا امري سليقه اي مي باشد ولي زمان 2 ثانيه تقريبا مناسب مي باشد.


    Tadvin Digital1 12 12 s
    شکل 12


    93365739541900062743
    profilephpid100002248043280

    22771097565880345367
    facebook

    23759482593804762228
    NewGame7191

  2. #12
    مدير باز نشسته
    تاریخ عضویت
    Jan 1970
    محل سکونت
    Tabriz
    نوشته ها
    5,550
    تشکر تشکر کرده 
    7,087
    تشکر تشکر شده 
    8,503
    تشکر شده در
    2,353 پست
    قدرت امتیاز دهی
    1937
    Array

    پیش فرض

    همانطور كه در شکل 13 مشاهده مي کنيد ترانزيشن CROSS DISSOLVE بين دو كليپ BOYS و FINALE-A اعمال شده است ولي از آنجايي كه طول زمان كليپ FINALE-A دو ثانيه دو فريم مي باشد پس از اتمام ترانزيشن فريمي براي ادامه پخش باقي نمي ماند و اين مسئله كيفيت ترانزيشن را در اين صحنه پائين مي آورد بنابراين در جائيكه زمان كليپ شما كوتاه مي باشد يا بايد از ترانزيشن استفاده نكنيد (CUT)، يا ترانزيشن كوتاه مدت استفاده كنيد و يا اينكه زمان كليپ را افزايش دهيد مطمئنا روش اول و سوم بهترين روش مي باشد چون استفاده از ترانزيشن كوتاه مدت نه تنها جلوه بصري ندارد بلكه ذهن بيننده را نيز منحرف مي سازد.
    ما در اين تمرين از روش سوم استفاده مي كنيم و زمان كليپ را افزايش مي دهيم.

    Tadvin Digital1 13 13 s
    شکل 13


    93365739541900062743
    profilephpid100002248043280

    22771097565880345367
    facebook

    23759482593804762228
    NewGame7191

  3. #13
    مدير باز نشسته
    تاریخ عضویت
    Jan 1970
    محل سکونت
    Tabriz
    نوشته ها
    5,550
    تشکر تشکر کرده 
    7,087
    تشکر تشکر شده 
    8,503
    تشکر شده در
    2,353 پست
    قدرت امتیاز دهی
    1937
    Array

    پیش فرض

    ب ) جهت تغيير زمان و سرعت نمايش يك كليپ
    سرعت نمايش يك كليپ در واقع مقايسه اي است بين سرعت نمايش فعلي آن با سرعتي كه در ابتدا ضبط شده است مثلا خورشيد در پديده غروب در حدود يك ساعت طول مي كشد تا ناپديد گردد در حاليكه مي توان اين فرآيند را در زماني كمتر از 20 ثانيه نمايش داد در واقع با تغيير سرعت نمايش يك كليپ، زمان آن را از يك ساعت به بيست ثانيه تقليل داده ايم و يا برعكس با كاهش سرعت يك كليپ مي توانيم زمان پخش آن را بيشتر نماييم از اين تكنيك در مسابقات ورزشي براي تكرار يك صحنه بسيار استفاده مي شود.

    براي ايجاد تغيير در سرعت نمايش به روش زير عمل نماييد :
    پس از انتخاب كليپ از منوي CLIP گزينه SPEED را انتخاب كنيد در پنجره SPEED در قسمت NEW RATE مقدار جيدي را وارد نماييد پريمير نرخ اوليه براي هر كليپ كه بيانگر سرعت واقعي آن كليپ در هنگام ضبط مي باشد را با عدد 100 نشان مي دهد افزايش اين واحد باعث افزايش سرعت نمايش يك كليپ و كاهش آن باعث نمايش آهسته آن كليپ مي شود وارد كردن مقادير منفي باعث نمايش وارونه كليپ و از انتها به ابتدا مي شود براي افزايش زمان و كاهش سرعت نمايش كليپ FINALE-A سرعت جديد را بر روي 30 قرار دهيد و نتيجه را مشاهده نماييد.

    شايد تاكنون متوجه خطوط قرمز رنگ در بالاي خط كش زمان شده ايد همانطور كه در شکل 14 ديده مي شود اين خطوط بالاي ترانزيشن و كليپ FINALE-A مي باشد كه تغيير سرعت داده شده است. هنگام نمايش اين مناطق علامت X بر روي پنجره MONITOR مشاهده مي شود و به معناي اين مي باشد كه پريمير قادر به نمايش اثر اين افكت ها بصورت مستقيم يا REAL TIME نمي باشد براي مشاهده REAL TIME اين مناطق بايد آنها را رندر نماييد براي اين منظور بر روي نوار قرمز رنگ كليك راست نموده و گزينه PREVIEW را انتخاب كنيد ( يا كليد ENTER در صفحه كيبورد را فشار دهيد) پس از اتمام فرآيند رندر خطوط قرمز رنگ به رنگ سبز در مي آيد و با فشردن كليد PLAY قادر به مشاهده اثر افكت هاي استفاده شده، خواهيد بود.

    Tadvin Digital1 14 14 s
    شکل 14


    93365739541900062743
    profilephpid100002248043280

    22771097565880345367
    facebook

    23759482593804762228
    NewGame7191

  4. #14
    مدير باز نشسته
    تاریخ عضویت
    Jan 1970
    محل سکونت
    Tabriz
    نوشته ها
    5,550
    تشکر تشکر کرده 
    7,087
    تشکر تشکر شده 
    8,503
    تشکر شده در
    2,353 پست
    قدرت امتیاز دهی
    1937
    Array

    پیش فرض

    اشاره :
    در شماره قبلي با پنجره هاي پريمير آشنا شديد و آموختيد كه چگونه از دستورات DURATION SPEED و RAZOR استفاده نمائيد. مطالبي را نيز در ارتباط با ترانزيشن ها فرا گرفتيد اما احتمالا سوالاتي در حين كار با ترانزيشن ها براي شما بوجود آمده است از آنجا كه ترانزيشن ها يكي از بخش هاي مهم در برنامه هاي تدوين ويديوئي مي باشد سعي مي كنيم كه بطور كامل در اين شماره آن را توضيح داده و تمرين هايي را نيز با آن انجام دهيم .


    ترتيب در ترانزيشن ها
    همانطور كه قبلا گفتيم يك ترانزيشن انتهاي يك كليپ را به ابتداي كليپ ديگر متصل مي سازد بنابراين ترانزيشن حتما بايد بين دو كليپ قرار گيرد به نحوي كه ابتدا و انتهاي آن توسط كليپ ها پوشانده شود ( شكل 1) .
    چنانچه قسمتي از ترانزيشن خالي بماند ( شكل 2 ) عمل انتقال تصوير بصورت ناقص و توام با اشكال خواهد بود براي درك بهتر اين مطلب ترانزيشن DOORS را از پوشه 3D MOTION در پالت ترانزيشن ها انتخاب نموده و مابين دو كليپ BOYS و FINALE-A قرار دهيد و صحنه را رندر نمائيد سپس همانند شكل 2 زمان كليپ اول را كمي كوتاه كرده و صحنه را مجددا رندر نمائيد .


    Taadvin Digital 01 1 s
    شكل 1
    Taadvin Digital 02 2 s


    93365739541900062743
    profilephpid100002248043280

    22771097565880345367
    facebook

    23759482593804762228
    NewGame7191

  5. #15
    مدير باز نشسته
    تاریخ عضویت
    Jan 1970
    محل سکونت
    Tabriz
    نوشته ها
    5,550
    تشکر تشکر کرده 
    7,087
    تشکر تشکر شده 
    8,503
    تشکر شده در
    2,353 پست
    قدرت امتیاز دهی
    1937
    Array

    پیش فرض

    1
    Taadvin Digital 02 2 s
    شكل 2


    نكته : هنگام كوتاه كردن زمان كليپ كليدCTRL را پايين نگاه داريد تا زمان ترانزيشن به همراه كليپ كوتاه نشود .

    همانطور كه در شكل 1 مي بينيد انتهاي كليپ BOYS به ابتداي كليپ FINALE-A متصل شده است ( لطفا به نحوه چيدمان كليپ ها و ترانزيشن دقت نمائيد) .در حال حاضر نمايش از تراك VIDEO 1A شروع شده و در تراك VIDEO 1B ادامه پيدا مي كند.
    اين سير نمايش توسط فلش TRACK SELECTOR كه بر روي ترانزيشن قرار دارد ( شكل 3 ) مشخص مي شود كه درحال حاضر از بالا به پايين مي باشد. در حقيقت TRACK SELECTOR برا ي ترانزيشن مشخص مي سازد كه نمايش از كدام تراك ويديوئي شروع شده و ادامه پيدا نمايد.بنابراين مي توانيد جهت آنرا عوض كرده و از پايين به بالا قرار دهيد ولي فراموش نكنيد كه هنگام تغيير TRACK SELECTOR منطق حركت را حفظ نمائيد به نحوي كه قبل از اجراي ترانزيشن قسمتي از آن كليپ مشاهده شود (شكل 4) .

    Taadvin Digital 03 3 s
    شكل 3
    Taadvin Digital 04 4 s
    شكل 4


    93365739541900062743
    profilephpid100002248043280

    22771097565880345367
    facebook

    23759482593804762228
    NewGame7191

  6. #16
    مدير باز نشسته
    تاریخ عضویت
    Jan 1970
    محل سکونت
    Tabriz
    نوشته ها
    5,550
    تشکر تشکر کرده 
    7,087
    تشکر تشکر شده 
    8,503
    تشکر شده در
    2,353 پست
    قدرت امتیاز دهی
    1937
    Array

    پیش فرض


    تنظيم ويژگي هاي يك ترانزيشن
    ترانزيشن ها داراي ويژگي هايي مي باشند كه مي توان آنها را تغيير داد البته پارامترهايي كه براي ترانزيشن هاي پريمير وجود دارد محدود مي باشند در حاليكه قابليت ترانزيشن هايي كه توسط كارت هاي ويديوئي مختلف مانند DV STORM MATROX X100 و PINNACLE PRO1 ارائه مي شوند خيلي وسيع تر مي باشند .
    براي تنظيم ويژگي هاي يك ترانزيشن روي آن كليك راست نموده و گزينه TRANSITION SETTINGS را انتخاب نمائيد .
    همانطور كه در پنجره TRANSITION SETTINGS ملاحظه مي كنيد (شكل 5 ) ترانزيشن از دو پنجره START و END تشكيل شده است كه نقطه شروع و پايان ترانزيشن را مشخص مي نمايد . با استفاده از اسلايدري كه در پايين اين پنجره ها قراردارد مي توان نقاط شروع و پايان يك ترانزيشن را تغيير داد و بدين صورت جلوه هاي زيبايي را ايجاد نمود .

    Taadvin Digital 05 5 s
    شكل 5


    93365739541900062743
    profilephpid100002248043280

    22771097565880345367
    facebook

    23759482593804762228
    NewGame7191

  7. #17
    مدير باز نشسته
    تاریخ عضویت
    Jan 1970
    محل سکونت
    Tabriz
    نوشته ها
    5,550
    تشکر تشکر کرده 
    7,087
    تشکر تشکر شده 
    8,503
    تشکر شده در
    2,353 پست
    قدرت امتیاز دهی
    1937
    Array

    پیش فرض

    بطور مثال فرض كنيد كه مي خواهيد تصويرA با يك ترانزيشن وارد تصويرB شده و براي مدتي هر دو تصوير نشان داده شود براي اين منظور از ترنزيشن WIPE كه در پوشهWIPE قراردارد استفاده كنيد براي اينكه دو تصوير را براي مدتي با هم داشته باشيد بايد منطقه مشترك بين دو كليپ را بيشتر نمائيد (شكل 6 ) . اكنون ترانزيشن WIPE را بين آنها بكشيد و زمان آن را يك ثانيه قرار دهيد (شكل 7 ) سپس وارد پنجره TRANSITION SETTINGS شده و اسلايدر END را بر روي عدد 50 قراردهيد براي ديدن تصاوير اصلي گزينه SHOW ACTUAL SOURCES را در پنجره ترانزيشن فعال نمائيد (شكل 8 ) .

    Taadvin Digital 06 6 s
    شكل 6
    Taadvin Digital 07 7 s
    شكل 7


    93365739541900062743
    profilephpid100002248043280

    22771097565880345367
    facebook

    23759482593804762228
    NewGame7191

  8. #18
    مدير باز نشسته
    تاریخ عضویت
    Jan 1970
    محل سکونت
    Tabriz
    نوشته ها
    5,550
    تشکر تشکر کرده 
    7,087
    تشکر تشکر شده 
    8,503
    تشکر شده در
    2,353 پست
    قدرت امتیاز دهی
    1937
    Array

    پیش فرض


    حالا مجددا ترانزيشن WIPE از پالت ترانزيشن ها انتخاب و بين دو كليپ قراردهيد. زمان اين ترانزيشن را 3 ثانيه انتخاب كنيد (شكل 9 ) سپس وارد پنجره تنظيمات ترانزيشن دوم شده و اسلايدرSTART و END را بر روي 50 قرار دهيد ( شكل 10 ).
    اكنون پروژه را رندر نموده و نتيجه را مشاهده كنيد.

    Taadvin Digital 08 8 s
    شكل 8
    Taadvin Digital 09 9 s
    شكل 9
    Taadvin Digital 10 10 s
    شكل 10


    93365739541900062743
    profilephpid100002248043280

    22771097565880345367
    facebook

    23759482593804762228
    NewGame7191

  9. #19
    مدير باز نشسته
    تاریخ عضویت
    Jan 1970
    محل سکونت
    Tabriz
    نوشته ها
    5,550
    تشکر تشکر کرده 
    7,087
    تشکر تشکر شده 
    8,503
    تشکر شده در
    2,353 پست
    قدرت امتیاز دهی
    1937
    Array

    پیش فرض


    براي تكميل اين جلوه ترانزيشن WIPE را براي بار سوم انتخاب كنيد و بين دو كليپ قرار دهيد. اسلايدرSTART را بر روي 50 قراردهيد مجددا پروژه را رنده نموده و نتيجه را ملاحظه نمائيد (شكل 11) . در حقيقت در اين شيوه ما نحوه اجراي ترانزيشن را تغيير داده ايم شما نيز مي توانيد با استفاده از تكنيك هاي مشابه كارهاي بسياري را با ترانزيشن ها انجام دهيد البته براي ايجاد چنين افكتي روش هاي ساده تري نيز وجود دارد كه در آينده راجع به آنها صحبت خواهيم نمود.

    Taadvin Digital 11 11 s
    شكل 11


    93365739541900062743
    profilephpid100002248043280

    22771097565880345367
    facebook

    23759482593804762228
    NewGame7191

  10. #20
    مدير باز نشسته
    تاریخ عضویت
    Jan 1970
    محل سکونت
    Tabriz
    نوشته ها
    5,550
    تشکر تشکر کرده 
    7,087
    تشکر تشکر شده 
    8,503
    تشکر شده در
    2,353 پست
    قدرت امتیاز دهی
    1937
    Array

    پیش فرض


    پارامترهاي ديگر پنجره TRANSITION SETTINGS بشر ح زير مي باشد (شكل 5 ) :
    BORDER براي تنظيم عرض حاشيه ترانزيشن بكار مي رود .
    TRACK SELECTOR براي جابجايي بين منابع ويدئويي بكار مي رود و شروع ترانزيشن را بين منبعA و B تغيير مي دهد .
    EDGE SELECTOR نقطه شروع ترانزيشن را مشخص مي نمايد .
    FORWARD/REVERSE SELECTOR جهت حركت ترانزيشن را معكوس مي نمايد .
    ALIASING – ANTI باعث نرمي لبه ترانزيشن مي شود .

    اكنون با ساخت وله شمارش معكوس مبحث ترانزيشن را به پايان مي بريم.
    قبل از هر چيز پنجره TIME LINE را به حالت اول برگردانيد براي اين اين كار از پالت HISTORY استفاده كنيد.

    پالت HISTORY
    پالت HISTORY تاريخچه اي از فعاليت هاي انجام شده در پنجره هاي پريمير را در خود ثبت مي نمايد و به شما اين امكان را مي دهد كه هر زمان كه از نتيجه تغييري در برنامه راضي نبوديد با استفاده از ليست موجود در پالت HISTORY به وضعيت پيشين پروژه بازگرديد.
    عملكرد اين پالت دقيقا مشابه عملكرد پالت HISTORY در فتوشاپ يا دستورUNDO مي باشد.
    تعداد عملياتي كه در پالت HISTORY ذخيره مي شود در بخش PREFERENCES از منويEDIT مشخص مي شود كه حداكثر تا 99 عمليات مي باشد اكنون براي بازگشت به وضعيت پيشين ، پالت HISTORY را از منوي WINDOW انتخاب نماييد و بر روي وضعيت هاي قبلي كليك نموده تا به حالت مورد نظر باز گرديد (شكل 12).

    Taadvin Digital 12 12 s
    شكل 12


    93365739541900062743
    profilephpid100002248043280

    22771097565880345367
    facebook

    23759482593804762228
    NewGame7191

صفحه 2 از 5 نخستنخست 12345 آخرینآخرین

برچسب ها برای این تاپیک

علاقه مندی ها (بوک مارک ها)

علاقه مندی ها (بوک مارک ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

http://www.worldup.ir/