صفحه 1 از 5 12345 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 50

موضوع: استوديوي تدوين ديجيتالي Adobe Premiere 6.5

  1. #1
    مدير باز نشسته
    تاریخ عضویت
    Jan 1970
    محل سکونت
    Tabriz
    نوشته ها
    5,550
    تشکر تشکر کرده 
    7,087
    تشکر تشکر شده 
    8,503
    تشکر شده در
    2,353 پست
    قدرت امتیاز دهی
    1937
    Array

    پیش فرض استوديوي تدوين ديجيتالي Adobe Premiere 6.5

    اشاره :
    امروزه كمتر مي توان مراسمي را مشاهده نمود كه در آن يك يا چند نفر مشغول فيلمبرداري نباشند. علاقه مردم به ثبت خاطرات، مناسب بودن قيمت دوربين هاي هندي كم و سادگي كار با آنها همگي مي تواند دلايلي بر گسترش روزافزون تصويربرداري در بين مردم باشد البته هدف اين مقاله اين نيست كه در زمينه اهميت و تكنيك فيلمبرداري صحبت كند بلكه ما مي خواهيم در خصوص فرآيند پس از فيلمبرداري مطالبي را ارائه نماييم كه نه تنها اهميت آن از فيلمبرداري كمتر نيست بلكه به اعتقاد بسياري به مراتب بيشتر نيز مي باشد.


    احتمال بروز خطاهاي ناخواسته و اشكالات احتمالي در حين فيلمبرداري امري اجتناب ناپذير است، لرزش دست، عبور افراد از جلوي دوربين، كافي نبودن نور محيطي، وجود صداهاي مزاحم در صحنه، بهم خوردن تنظيمات رنگ و اشكالات فني همه مي تواند مشكلاتي باشد كه حتي براي افراد حرفه اي نيز پيش آيد و قطعا ديدن فيلمي با صحنه هاي يكنواخت و طولاني و اشكالات فني بسيار نمي تواند خيلي جذاب و خوشايند باشد. همه اين موارد اهميت تدوين را براي ما روشن مي سازد.
    در حقيقت تدوين يا اصطلاح فرانسوي آن مونتاژ(montage) هنر و فني خلاقه مي باشد كه با انتخاب، نظم بخشيدن و تعيين اندازه زمان نمايش نماها بر طبق اصول فني مشخص و مباحث زيبايي شناسي تصوير و صدا، حس و انديشه اي معين را منتقل مي سازد يا به عبارتي ساده تر فرآيند كامل قراردادن فيلم در فرم نهائي را تدوين گويند و همانطور كه مي دانيد استوديوهاي حرفه اي و نيمه حرفه اي بسياري در اين زمينه فعاليت مي كنند اما آنچه كه مسلم است استفاده ازخدمات اينگونه استوديوها براي همه امکان پذير نمي باشد و علاوه بر آن بسياري از فيلم هاي شخصي، خانوادگي فاقد يك سناريوي مشخص براي تدوين مي باشند و يقينا بهترين تدوينگر براي چنين فيلم هايي ، صاحبان واقعي آنها مي باشد اما سوال اين است كه چگونه مي توان يك استوديو تدوين خانگي را راه اندازي نمود؟
    در حقيقت داشتن چنين استوديوئي در گذشته بدليل هزينه هاي بالا امري دشوار و تقريبا غيرممكن مي نمود در حاليكه امروزه به لطف پيشرفت علم و تجهيزات كامپيوتري ، با صرف هزينه اندكي مي توان يك استوديوي تدوين كامپيوتري را راه اندازي کرد.
    هدف ما در اين سلسله مقالات اينست كه اين استوديوي تدوين ديجيتالي را به منازل شما آورده و با بياني ساده روش هاي اصلاح و تدوين فيلم را آموزش دهيم به همين دليل بايد با يكي ازنرم افزارهاي تدوين كه به VIDEO EDITING SOFTWARE معروف مي باشند آشنا شويد.
    در زمينه تدوين ديجيتالي برنامه هاي بسياري وجود دارند كه برخي از آنها از قابليت هاي بسياربالايي برخوردار مي باشند كه از جمله مي توان به برنامه هاي
    ADOBE PREMIERE ، ULEAD VIDEO STUDIO، POWER DIRECTOR و
    PINNACLE STUDIO اشاره نمود.

    ما براي اين مقاله برنامه PREMIERE 6.5 ADOBE را انتخاب كرده ايم چون علاوه بر سادگي و امكانات بالايي كه دارد توسط اكثر كارت هاي ويدئويي نيز پشتيباني مي شود و ديگر اينكه در بيش از 70 درصد استوديوهاي تدوين در ايران از اين برنامه استفاده مي گردد و همچنين بيش از100 پلاگين (PLUG-IN) براي اين برنامه موجود است كه تعدادي از آنها را در شماره هاي بعدي معرفي خواهيم نمود.
    شيوه آموزشي مورد استفاده در اين راهنماي آموزشي كاملا عملي و توام با تصاوير خواهد بود و علاوه بر تكنيك هاي اوليه شما را با تكنيك هاي حرفه اي برنامه نيز آشنا خواهيم نمود. پيشنهاد مي كنيم همراه با تمرين هاي اين مقاله، پروژه اي شخصي باز نموده و تكنيك هاي آموخته شده را در آن بكار بگيريد اكنون پريمير را بر روي سيستم خود نصب نموده و مراحل آموزشي را دنبال
    نماييد.

    شروع كار
    براي شروع كار ابتدا بايد تصاوير مورد نظر را وارد كامپيوتر نماييد اگر منابع تصويري شما آنالوگ باشد (S-VHS , VHS ) براي دريافت و ضبط تصاوير بر روي هارد ديسك به يك كارت ويدئويي يا همان كارت كپچر نياز داريد. كارت هاي ويدئويي قطعات سخت افزاري هستند كه امكان ورود و خروج سيگنال هاي آنالوگ و ديجيتال را بداخل كامپيوتر فراهم مي سازند البته برخي از كارت هاي گرافيكي مانند
    ATI ALL IN WONDER داراي ورودي آنالوگ بوده و بوسيله آنها مي توان تصاوير را ضبط نمود.
    در صورتيكه تصاوير توسط دوربين فيلمبرداري DV يا تجهيزات ديجيتالي VIDEO 8 تهيه شده باشد مي توانيد با استفاده از پورت IEEE 1394 ( فايرواير ) از طريق پنجره CAPTURE نرم افزار پريمير يا برنامه همراه دوربين، تصاوير را بر روي هارد ديسك ضبط نماييد( در شماره هاي بعد در ارتباط با نحوه ضبط تصاوير و انواع كارت هاي ويدئويي بيشتر توضيح خواهيم داد.
    براي شروع مي توانيد از نمونه فيلم قرارداده شده در وب سايت مجله و يا ازفايل هاي صوتي و تصويري موجود درپوشه SAMPLE برنامه پريمير كه در آدرس زير قرار دارد استفاده نماييد.

    …\Program Files\Adobe\Premiere 6.5\Sample Folder

    ابتدا برنامه پريمير را اجرا نماييد.اولين باري كه برنامه پريمير را بعد از نصب اجرا مي كنيد پنجره INITIAL WORKSPACE يا انتخاب كارگاه اوليه ظاهر مي شود.
    كارگاه A/B EDITING را انتخاب كنيد سپس از پنجره LOAD PROJECT SETTINGS يكي از تنظيمات پيش فرض را كه با خصوصيات پروژه و تصاوير ضبط شده مطابقت دارد انتخاب نماييد بعنوان مثال چنانچه رزولوشن تصاوير ضبط شده 576 * 720 باشد بهتر است آيتمي را انتخاب كنيد كه اندازه فريم(FRAME SIZE) آن همين مقدار باشد.

    بطور كلي اكثر سازندگان كارت هاي ويدئويي تنظيماتي را براي كار با محصول خود پيشنهاد مي كنند كه اين تنظيمات ، هنگام نصب برنامه بطور خودكار در ليست LOAD PROJECT SETTINGS قرار مي گيرد.
    در اين مقاله به اين دليل كه از فايل هاي تصويري و صوتي موجود در پريمير استفاده شده است آيتمي را انتخاب مي كنيم كه خصوصيات آن به تصاوير ما نزديك باشد بدليل اينكه اندازه فريم تصاوير 180 *240 مي باشد لذا در پنجره LOAD PROJECT SETTINGS آيتم MULTIMEDIA VIDEO FOR WINDOWS را انتخاب مي كنيم (‌شکل 1 )‌ .


    Tadvin Digital1 01 1 s
    شکل 1


    93365739541900062743
    profilephpid100002248043280

    22771097565880345367
    facebook

    23759482593804762228
    NewGame7191

  2. #2
    مدير باز نشسته
    تاریخ عضویت
    Jan 1970
    محل سکونت
    Tabriz
    نوشته ها
    5,550
    تشکر تشکر کرده 
    7,087
    تشکر تشکر شده 
    8,503
    تشکر شده در
    2,353 پست
    قدرت امتیاز دهی
    1937
    Array

    پیش فرض

    چون فريم سايز اين پروژه بطور پيش فرض 240 * 320 تعريف شده است لذا پس از باز شدن پروژه ، وارد منوي PROJECT شده و و از قسمت PROJECT SETTINGS گزينه VIDEO را انتخاب و مقدار فريم سايز را بر روي 180 * 240 قرار مي دهيم.
    همانطور كه در شکل 2 مشاهده مي نماييد برنامه پريمير از سه پنجره اصلي و تعدادي پالت در سمت راست تشكيل شده است پنجره هاي اصلي پريمير شامل پنجره PROJECT ، پنجره TIMELINE و پنجره MONITOR مي باشد كه وظايف هر كدام از اين پنجره ها به شرح زير مي باشد:

    1ـ پنجره PROJECT براي وارد كردن، مرتب و بايگاني نمودن كليپ ها بكار مي رود.
    2ـ پنجره TIMELINE براي ويرايش كليپ ها و ايجاد افكت هاي صوتي و تصويري مورد استفاده قرار مي گيرد.
    3ـ پنجره MONITOR كه براي مشاهده كليپ ها و برنامه ويدئويي مي باشد.
    بنابراين با توجه به توضيحات بالا ابتدا بايد فايل هاي صوتي و تصويري را بداخل پنجره PROJECT وارد نمود.

    نكته : كليه فايل هاي صوتي و تصويري كه در برنامه پريمير مورد استفاده قرار مي گيرد كليپ (CLIP) ناميده مي شود كليپ يك نام كلي است كه مي تواند فرمت هاي مختلفي مانند AVI, MOV, MPG,WAV, AIFF را در بر گيرد.


    Tadvin Digital1 02 2 s
    شکل 2


    93365739541900062743
    profilephpid100002248043280

    22771097565880345367
    facebook

    23759482593804762228
    NewGame7191

  3. #3
    مدير باز نشسته
    تاریخ عضویت
    Jan 1970
    محل سکونت
    Tabriz
    نوشته ها
    5,550
    تشکر تشکر کرده 
    7,087
    تشکر تشکر شده 
    8,503
    تشکر شده در
    2,353 پست
    قدرت امتیاز دهی
    1937
    Array

    پیش فرض

    وارد كردن كليپ هاي صوتي و تصويري
    همانطور كه در شكل 2 ملاحظه کرديد كارگاه تدوينA/B EDITING فاقد منابع صوتي و تصويري مي باشد بنابراين براي شروع كار ابتدا بايد منابع مورد نياز را از داخل هارد به داخل پنجره PROJECT وارد نمود.
    براي اين منظور در منوي FILE گزينه IMPORT FILE را انتخاب مي كنيم و در پنجره IMPORT ، فايل مورد نظر را انتخاب و با كليك بر روي كليد OPEN پنجره را مي بنديم بدين ترتيب تمام فايل هاي مورد نياز را كه مي تواند فيلم، عكس، صدا باشد وارد پنجره پروژكت كنيم.
    در اين تمرين ، وارد پوشه SAMPLE پريمير در مسير
    …\Program Files\ Adobe\Premiere 6.5\Sample Folder
    شده و فايل هاي BOYS ، FINALE وMUSIC را IMPORT نمايد( شکل 3 )‌.

    Tadvin Digital1 03 3 s
    شکل 3


    93365739541900062743
    profilephpid100002248043280

    22771097565880345367
    facebook

    23759482593804762228
    NewGame7191

  4. #4
    مدير باز نشسته
    تاریخ عضویت
    Jan 1970
    محل سکونت
    Tabriz
    نوشته ها
    5,550
    تشکر تشکر کرده 
    7,087
    تشکر تشکر شده 
    8,503
    تشکر شده در
    2,353 پست
    قدرت امتیاز دهی
    1937
    Array

    پیش فرض

    پنجره PROJECT
    در اين قسمت قبل از ورود به مرحله بعد، بطور مختصر با پنجره PROJECT آشنا مي شويم. اين پنجره از دو قسمت تشكيل شده است :

    سمت چپ ، « بين » ها (BIN) قرار دارند و سمت راست محلي براي نمايش محتويات « بين » ها مي باشد .
    « بين » ها(BIN) پوشه هايي براي نگهداري و ساماندهي كليپ ها مي باشند و مي توان آنها را از يك پروژه به پروژه ديگر منتقل كرد.
    براي ايجاد « بين » جديد كافيست كه وارد منوي FILE شده ،گزينه BIN و سپس NEW را انتخاب و در پنجره CREATE BIN نامي را به آن اختصاص دهيد.پيشنهاد مي كنيم كليپ ها را در درون « بين » هاي مجزا قرار داده تا كاركردن با آنها براي شما راحت تر شود در اين تمرين ما كليه فايل هاي صوتي را داخل يك « بين » بنام AUDIO قرار داده و « بين » VIDEO را براي نگهداري فايل هاي تصويري ايجاد نموده ايم( شکل 4 )‌.
    اكنون بدين شيوه تمام منابع صوتي و تصويري را كه مي خواهيم در برنامه نهايي مورد استفاده قرار گيرد وارد پنجره پروژكت نموده و در « بين » هاي مستقل قرار داده ايم.

    Tadvin Digital1 04 4 s
    شکل 4


    93365739541900062743
    profilephpid100002248043280

    22771097565880345367
    facebook

    23759482593804762228
    NewGame7191

  5. #5
    مدير باز نشسته
    تاریخ عضویت
    Jan 1970
    محل سکونت
    Tabriz
    نوشته ها
    5,550
    تشکر تشکر کرده 
    7,087
    تشکر تشکر شده 
    8,503
    تشکر شده در
    2,353 پست
    قدرت امتیاز دهی
    1937
    Array

    پیش فرض

    پنجره TIMELINE
    اكنون براي تغيير، اصلاح و ايجاد جلوه هاي ويدئويي بايد كليپ هاي صوتي و تصويري را داخل پنجره TIMELINE قرار دهيد. اين پنجره از چهار قسمت تشكيل شده است
    (‌ شکل 5 ) :
    1ـ بخش تصويري
    2ـ بخش صوتي
    3ـ جعبه ابزار
    4ـ خط كش زمان
    بخش تصويري شامل تراك هايي مي باشد كه كليپ هاي تصويري در آنها قرار مي گيرد و بصورت پيش فرض شامل تراك هاي VIDEO 2 , VIDEO 1B , VIDEO 1Aو TRANSITION مي باشد.
    بخش صوتي نيز شامل تراك هاي صوتي مي باشد كه پيش فرض آن
    AUDIO 2 , AUDIO 1 و AUDIO 3 مي باشد.
    حداكثر تراك هاي صوتي و تصويري كه در پنجره TIMELINE مي توانيم داشته باشيم 99 تراك است كه براي ايجاد آنها بايد از منوي TIMELINE گزينه TRACK OPTIONS را انتخاب و در پنجره بعدي با استفاده از كليد ADD تعداد تراك هاي مورد نياز را وارد نماييد.


    Tadvin Digital1 05 5 s
    شکل 5


    93365739541900062743
    profilephpid100002248043280

    22771097565880345367
    facebook

    23759482593804762228
    NewGame7191

  6. #6
    مدير باز نشسته
    تاریخ عضویت
    Jan 1970
    محل سکونت
    Tabriz
    نوشته ها
    5,550
    تشکر تشکر کرده 
    7,087
    تشکر تشکر شده 
    8,503
    تشکر شده در
    2,353 پست
    قدرت امتیاز دهی
    1937
    Array

    پیش فرض

    جعبه ابزار كه در سمت چپ پنجره TIMELINE قرار دارد داراي ابزارهايي مي باشد كه براي ويرايش و اصلاح كليپ هاي صوتي و تصويري بكار مي رود كه البته عملكرد برخي از اين ابزارها بصورت فرمان در نوار منو وجود دارد.
    خط كش زمان در بالاي پنجره TIMELINE قرار دارد و زمان را در طول برنامه ويدئويي به ما نشان مي دهد. پريمير براي نشان دادن زمان از استاندارد SMPTE استفاده مي كند كه به صورت فريم : ثانيه : دقيقه : ساعت ( 00:00:00:00 ) مي باشد كه تعداد فريم ها براي سيستم هاي PAL وSECAM عدد 25 براي سيستم هاي NTSC عدد 30 و براي فيلم هاي سينمايي عدد 24 است.
    براي اينكه بتوانيد تغييرات و اصلاحاتي را در كليپ ها ايجاد نماييد بايد آنها را به داخل پنجره TIMELINE منتقل كنيد. براي اين منظور كليپ را در پنجره PROJECT انتخاب و در حاليكه كليد چپ ماوس را پايين نگه داشته ايد آن را به داخل TIMELINE بكشيد
    (Drag & Drap) .
    اكنون كليپ ها بر اساس زمان خود در پنجره TIMELINE قرار مي گيرند كليپ صوتي را نيز بدين شيوه به بخش صدا منتقل مي كنيم همانطور كه در شکل 6 مشاهده مي كنيد هر كليپ از دو نقطه تشكيل شده است نقطه شروع يا اولين فريم آن كليپ را نقطه ورودي يا IN POINT و نقطه پايان يا آخرين فريم را نقطه خروجي يا OUT POINT گويند بنابراين هر زمان كه بخواهيد زمان پخش يك كليپ را كم و زياد نماييد بايد اين تغييرات را روي نقاط ورودي و خروجي يك كليپ انجام دهيد از همين رو به اين نقاط EDIT POINTS يا نقاط ويرايش مي گويند.
    براي مشاهده تصوير يك كليپ در پنجره TIMELINE ، نشانگر ماوس را بر روي نقطه شروع كليپ قرار داده و كليد PLAY را در پنجره MONITOR و يا كليد SPACE BAR را بر روي كيبورد فشار دهيد اكنون بايد تصوير را داخل پنجره مانيتور مشاهده نموده و صدا را از طريق بلندگوهاي كامپيوتر بشنويد.


    Tadvin Digital1 06 6 s
    شکل 6


    93365739541900062743
    profilephpid100002248043280

    22771097565880345367
    facebook

    23759482593804762228
    NewGame7191

  7. #7
    مدير باز نشسته
    تاریخ عضویت
    Jan 1970
    محل سکونت
    Tabriz
    نوشته ها
    5,550
    تشکر تشکر کرده 
    7,087
    تشکر تشکر شده 
    8,503
    تشکر شده در
    2,353 پست
    قدرت امتیاز دهی
    1937
    Array

    پیش فرض

    ابزارهاي ويرايش
    پس از آشنايي با نحوه وارد نمودن كليپ ها به داخل پنجره TIMELINE، لازم است كه با ابزارها و دستورات موجود در برنامه پريمير آشنا شده تا بتوانيد كليپ ها را مطابق نظر خود اصلاح و ويرايش نماييد:

    • زمان يا Duration
    مدت زمان پخش يك كليپ را Duration يا زمان آن كليپ مي گويند.در حقيقت زمان يك كليپ فاصله زماني بين اولين فريم و آخرين فريم آن كليپ مي باشد . براي بدست آوردن زمان يك كليپ، ابتدا آن را در TIMELINE انتخاب ، سپس از منوي CLIP دستور Duration را كليك نماييد.اكنون با استفاده از روش فوق به راحتي مي توانيد زمان نمايش كليپ هاي موجود در TIMELINE را بدست آوريد :

    كليپ BOYS برابر است با 7 ثانيه و 14 فريم (07:14)
    كليپ FINALEبرابر است با 15 ثانيه و 22 فريم (15:22)
    كليپ MUSIC برابر است با 32 ثانيه و 1 فريم (32:01)

    • پيش نمايش
    براي مشاهده كليپ هاي موجود در TIMELINE به روش هاي زير مي توان عمل نمود :

    1ـ نشانگر ماوس را بر روي نقطه ورودي (IN POINT) كليپ قرار داده و كليد PLAY در پنجره MONITOR يا كليد SPACE BAR در صفحه كيبورد را فشار دهيد.

    2ـ نشانگر ماوس را بالاي كليپ و بر روي خط كش زمان قرار داده تا شكل نشانگر بصورت مثلث وارونه درآيد آنگاه در حاليكه كليد چپ ماوس را نگه داشته ايد به سمت انتهاي كليپ SCRUB نماييد براي ديدن اثر فيلترها و ترانزيشن ها و افكت هايي كه به رندر نياز دارند كليد ALT را پايين نگه داريد.

    3ـ از پنجره كليپ براي نمايش استفاده كنيد براي اين منظور دو بار بر روي كليپ در TIMELINE كليك نماييد تا كليپ مورد نظر در پنجره خودش باز شود.

    نكته : بياد داشته باشيد كه راه هاي مختلف و زيادي براي اجراي يك دستور در پريمير وجود دارد و مي توان يك دستور يا عمليات كاربردي را به روش هاي مختلفي انجام داد ولي چون نمي خواهيم مقاله طولاني و كسل كننده شود لذا از بيان همه روش ها خوداري نموده و فقط سعي مي كنيم ساده ترين و كاربردي ترين روش ها را ارائه دهيم.

    • ابزار برش يا RAZOR
    اين ابزار براي ايجاد برش در كليپ ها بكار مي رود و داراي دو حالت برش تك و چند لايه مي باشد در برش تك ، ايجاد برش فقط بر روي كليپ انتخاب شده اعمال مي شود در حاليكه در برش چند لايه تمام كليپ هايي كه در يك خط عمودي قرار دارند برش داده مي شوند.

    • ابزار بزرگ نمايي يا ZOOM
    چنانچه بخواهيم كليپ ها را در پنجره TIMELINE از نمايي نزديك تر و با جزئيات بشتري مشاهده نماييم از ابزار ZOOM استفاده مي كنيم. مبناي نمايش زمان در پنجره TIMELINE در بخش TIME ZOOM LEVEL مشخص مي شود كه كوچكترين واحد آن، يك فريم و بزرگترين واحد آن، هشت دقيقه مي باشد هر چقدر مقدار اين پارامتر بزرگتر باشد ( به سمت دقيقه) مي توان قسمت بيشتر و زمان طولاني تري از پنجره TIMELINE را مشاهده نمود(‌شکل 7 )‌ و هر چقدر مقدار پارامتر بزرگ نمايي زمان كوچكتر باشد ( به سمت فريم) مي توان جزئياتي بيشتري از كليپ و زمان كوتاهتري از پنجره TIMELINE را در صفحه كامپيوتر مشاهده نمود (‌شکل 8 ) بعنوان مثال چنانچه مقدار پارامتر بزرگ نمايي بر روي 8 دقيقه باشد زماني در حدود 2ساعت و 16 دقيقه از پنجره TIMELINE قابل مشاهده مي شود در حاليكه اگريك فريم انتخاب شود فقط قادر به مشاهده 16 فريم از پنجره TIMELINE خواهيد بود.


    Tadvin Digital1 07 7 s
    شکل 7
    Tadvin Digital1 08 8 s
    شکل 8


    93365739541900062743
    profilephpid100002248043280

    22771097565880345367
    facebook

    23759482593804762228
    NewGame7191

  8. #8
    مدير باز نشسته
    تاریخ عضویت
    Jan 1970
    محل سکونت
    Tabriz
    نوشته ها
    5,550
    تشکر تشکر کرده 
    7,087
    تشکر تشکر شده 
    8,503
    تشکر شده در
    2,353 پست
    قدرت امتیاز دهی
    1937
    Array

    پیش فرض

    به سراغ كليپ BOYS در پنجره TIMELINE باز مي گرديم زمان اين كليپ 7 ثانيه و14 فريم مي باشد و از دو صحنه تشكيل شده است زمان صحنه اول 05:28 و صحنه دوم 01:16 فريم مي باشد فرض كنيد كه به صحنه دوم نيازي نداريد و مي خواهيد آن را از پروژه حذف كنيد دقت داشته باشيد كه نمي خواهيم حتي يك فريم از صحنه اول حذف شود بنابراين خودتان را براي يك برش دقيق آماده كنيد ابتدا نوع نمايش كليپ ها را در پنجره TIMELINE براي مشاهده دقيق تر فريم ها تغيير مي دهيم.
    از منوي WINDOW گزينه WINDOW OPTIONS سپس TIMELINE WINDOW OPTIONSرا انتخاب کنيد.
    در بخشTRACK FORMAT قسمت اول را انتخاب ( ‌شکل 9 )‌ و سپس با استفاده از ابزار ZOOM براي نمايش جزييات بيشتر و دقت برش، پارامتر بزرگ نمايي را بر اساس فريم قرار داده و كاملا به فريم هاي انتهايي صحنه اول نزديك مي شويم سپس با استفاده از ابزار برش بر روي آخرين فريم صحنه اول كليك كرده و كليپ BOYS را به دو قسمت تقسيم كنيد بدين ترتيب بخشي را كه نياز نداشته ايم جدا نموده ايم اكنون اين بخش را با استفاده ازدستور CLEAR از منوي سمت راست و يا كليد Delete صفحه كيبورد حذف نماييد.


    Tadvin Digital1 09 9 s
    ‌شکل 9


    93365739541900062743
    profilephpid100002248043280

    22771097565880345367
    facebook

    23759482593804762228
    NewGame7191

  9. #9
    مدير باز نشسته
    تاریخ عضویت
    Jan 1970
    محل سکونت
    Tabriz
    نوشته ها
    5,550
    تشکر تشکر کرده 
    7,087
    تشکر تشکر شده 
    8,503
    تشکر شده در
    2,353 پست
    قدرت امتیاز دهی
    1937
    Array

    پیش فرض


    زمان كليپ FINALE ، 15 ثانيه و 22 فريم مي باشد و از سه صحنه تشكيل شده است با استفاده از روش فوق اين صحنه ها را از هم جدا كنيد اكنون بايد سه كليپ بترتيب با زمان هاي 02:02 ، 02:04 و 11:16 داشته باشيد.
    مي توانيد براي هر كدام از اين كليپ ها يك نام جداگانه اختصاص دهيد.
    جهت تغيير دادن نام كليپ ها بر روي كليپ اول كليك راست كرده و دستور
    SET CLIP NAME ALIAS را انتخاب كنيد در قسمت NAME ALIAS نام جديد را وارد نماييد مثلا FINALE-A و به همين شيوه به دو قسمت بعدي نام هاي FINALE-B و FINALE-C را اختصاص دهيد ( ‌شکل 10 )‌ توجه داشته باشيد كه تغييراتي را كه بر روي كليپ ها در پنجره TIMELINE اعمال مي كنيد هيچگونه تاثيري بر روي كليپ اصلي در پنجره PROJECT ندارد.


    Tadvin Digital1 10 10 s
    ‌شکل 10


    93365739541900062743
    profilephpid100002248043280

    22771097565880345367
    facebook

    23759482593804762228
    NewGame7191

  10. #10
    مدير باز نشسته
    تاریخ عضویت
    Jan 1970
    محل سکونت
    Tabriz
    نوشته ها
    5,550
    تشکر تشکر کرده 
    7,087
    تشکر تشکر شده 
    8,503
    تشکر شده در
    2,353 پست
    قدرت امتیاز دهی
    1937
    Array

    پیش فرض

    اكنون شما بايد چهار كليپ تصويري و يك كليپ صوتي در پنجره TIMELINE طبق شكل 11 داشته باشيد.
    در حال حاضر تمام كليپ هاي تصويري بر روي تراك VIDEO 1A قرار دارند براي استفاده از ترانزيشن بايد تعدادي از آنها را به تراك VIDEO 1B منتقل نماييم.


    Tadvin Digital1 11 11 s
    ‌شکل 11


    93365739541900062743
    profilephpid100002248043280

    22771097565880345367
    facebook

    23759482593804762228
    NewGame7191

صفحه 1 از 5 12345 آخرینآخرین

برچسب ها برای این تاپیک

علاقه مندی ها (بوک مارک ها)

علاقه مندی ها (بوک مارک ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

http://www.worldup.ir/