نتایج یک تحقیق: تمامی نامزدان اعتیاد، معتاد می‌شوند

" حسین دژاکام " یک محقق و بنیانگذار"کنگره ‪"۶۰‬با استناد به یک تحقیق انجام شده گفت که تمامی نامزدان اعتیاد، معتاد می‌شوند.

به گزارش ایرنا، وی براساس نتایج یک تحقیق که "کنگره ‪ "۶۰‬در پنج سال گذشته انجام داده، با تقسیم‌بندی معتادان به سه دسته ، معتادان خود خواهان اعتیاد، نامزدان اعتیاد و معتادان خواهان بهبودی ، گفت : نامزدان اعتیاد، معتادان فردا هستند.

نامزدان اعتیاد به افرادی گفته می‌شود که مواد مخدر را به صورت تفننی مصرف می‌کنند.

وی روز چهارشنبه در ادامه نشست‌های پژوهشی و هم اندیشی پژوهشگران با عنوان"اعتیاد درمان و راهکارهای مناسب" که در تهران برگزار شد، نامزدی اعتیاد را درب ورودی به دنیای اعتیاد دانست و گفت: تمامی معتادان مراجعه کننده به "کنگره ‪ "۶۰‬به این نکته اعتراف کرده‌اند که هرگز گمان نمی‌کردند روزی معتاد خواهند شد و همه آنان در نخستین مصرف به صورت تفریحی یا تفننی مواد مصرف کرده اند.

این محقق ، گفت: نامزدان اعتیاد، نوعی احساس قدرت و توانایی در برابر اعتیاد به مواد دارند، در حالی که به مرور زمان متوجه می‌شوند کار از کار گذشته و با احساس نخستین‌بار خماری متوجه می‌شوند که معتاد شده‌اند.

" خماری " به حالاتی گفته می‌شود که پس از نرسیدن مواد مخدر به یک معتاد نمایان می‌شود و غالبا استخوان درد ، ***که و خمیازه‌های شدید و پرخاشگری را شامل می‌شود.

بنیانگذار کنگره ‪ ۶۰‬گفت: بنابراین در نخستین گام در درمان اعتیاد ، باید به نامزدان اعتیاد کمک کرد.

وی نحوه کمک به این افراد را، دادن اطلاعات کافی به آنان در مورد نحوه ابتلا به اعتیاد ذکر کرد.

دژاکام در ادامه به نتایج دیگر تحقیق این کنگره بر روی معتادان اشاره کرد و گفت: براساس همین تحقیق ، مدت زمان بهبودی اعتیاد معتادان ‪ ۱۱‬ماه پس از ترک مواد حاصل می‌شود.

وی افزود: اعتیاد به مواد مخدر نیز به مانند بسیاری از بیماری‌های دیگر نیاز به گذشت زمان مشخص برای بهبودی دارد.

این تئوریسین با تشریح راه‌های ترک معتادان، گفت: یک معتاد هم از نظر جنسی و هم از نظر روحی به این بیماری مبتلا می‌شود و تازمانی که ازهمه نظر کار مداوا بر روی وی انجام نشود، بهبودی کامل صورت نمی‌پذیرد.

وی با اشاره به مثلث جسم، روح و جهان بینی معتاد گفت: این موارد لازمه بهبودی یک معتاد است و هرگاه که تعادلی در این سه به وجود نیاید ، معتاد نمی تواند از دنیای اعتیاد فاصله بگیرد.

"دژاکام" در ادامه به تحقیق دیگری اشاره کرد که توسط وی و در مدت چهار سال گذشته انجام شده است.

براساس این تحقیق، یکی‌از دلایل اعتیاد به‌مواد جدید در ایران، شعار "این ماده اعتیادآور نیست" ذکر کرد که قاچاقچیان به همراه مواد خود، وارد کشور می کنند.