صفحه 2 از 3 نخستنخست 123 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 , از مجموع 24

موضوع: اموزش قدم به قدم فتو شاپ

  1. #11
    مدير باز نشسته
    تاریخ عضویت
    Jan 1970
    محل سکونت
    Tabriz
    نوشته ها
    5,550
    تشکر تشکر کرده 
    7,087
    تشکر تشکر شده 
    8,503
    تشکر شده در
    2,353 پست
    قدرت امتیاز دهی
    1937
    Array

    پیش فرض

    رویای ستاره*ها
    Photoshop Cs3
    سطح :متوسط مبتدی



    a18 photoshop 3 s
    (تصویر 1)
    برای شروع لازم است از عكسی با نمای خارجی شب استفاده كنید كه در آن چراغ*های شهر دیده شوند. پیدا كردن عكس، كار چندان سختی نیست. من برای پیدا كردن چنین عكسی عبارت Newyork Night را در جستجوگر عكس سایت گوگل وارد كردم و نحوه ارائه لینك*ها را روی وضعیت Large قرار*دادم تا تصاویر بزرگی از شهر نیویورك در شب جستجو شوند. همان*طور كه می*دانید شهر نیویورك كه به شهر همیشه بیدار شهرت دارد، به دلیل داشتن ساختمان*های بلند و پل معلق كنار آن، دقیقاً همان مشخصاتی را دارد كه برای این كار لازم داریم. تصویری كه در این آموزش از آن استفاده می*كنیم، از این لینك زیر قابل دریافت است.
    a18 photoshop 13 s
    (تصویر 2)
    بازتاب نور ساختمان*های روبه*رو در سطح رودخانه یك جلوه درخشان را پدید آورده است. از آنجا كه ایجاد جلوه ستاره یا هاله*های نورانی روی سطوح وسیع نورانی چندان زیبا نیست، بهتر است این جلوه درخشان را كمی ضعیف*تر كنید تا تنها نورهای نقطه*ای ساختمان*ها و نرده*های پل را ستاره*دار كنید. برای این*كار با یكی از ابزارهای انتخاب، مثل محدوده* انتخاب مستطیلی، رودخانه را انتخاب نمایید و با زدن دكمه*های Ctrl+Alt+D، پنجره Feather Selection را باز كنید و محوشدگی لبه*های محدوده را روی شش قرار دهید.
    a18 photoshop 12 s
    (تصویر3)
    فرمان Image

    a18 photoshop 11 s
    (تصویر4)
    در همان حال كه لایه جدید فعال است، از مسیر Image

    a18 photoshop 10 s
    (تصویر 5)
    احتمالاً حالا یك تصویر بسیار تاریك با تعدادی نقطه رنگی می*بینید. جلوه آمیختگی این لایه را از منوی لایه*ها به Screen تغییر دهید تا تصویر حالت عادی پیدا كند.
    سپس با همان روش مرحله سوم (كلیك كردن دكمه*های Ctrl+J) سه كپی دیگر از این لایه جدید بسازید. از هر یك از این لایه*ها برای ایجاد درخشندگی در یك جهت استفاده خواهید كرد.


    a18 photoshop 9 s
    (عكس 6)
    می*خواهیم جلوه ستاره*های چرخان را روی این نقاط ایجاد كنیم. حداقل تا جایی كه من امتحان كرده*ام، این جلوه در پلاگ*این Scatter Light موجود نیست. (برای جلوه ستاره عادی می*توانید به جای این **********، از .......... Motion Blur استفاده كنید) از منوی Filter
    a18 photoshop 8 s
    (عكس 7)
    اگر به تصویر دقت كنید، خطوط كمرنگی را در جهت چرخش .......... روی نقاط نورانی مشاهده می*كنید. نگران نباشید. درخشندگی این جلوه با استفاده از Level قابل تنظیم است. دكمه*های Shift+Ctrl+L را كلیك كنید تا این خطوط، نورانی شوند. اگر می*خواهید میزان روشنایی را به صورت دستی تنظیم كنید، ابزار Level را باز كنید و متغیر رنگ*های میانی را تا هر جا كه می*پسندید، به سمت چپ یعنی به طرف رنگ سیاه بكشید.

    a18 photoshop 7 s
    (عكس 8)
    مراحل ششم و هفتم را برای سه لایه میانی هم تكرار كنید. نحوه تنظیم هر*سه*لایه در مورد میزان كیفیت و مقدار اعمال .......... یكسان است. اما جهت نورها را برای سه*لایه به این ترتیب تنظیم كنید.

    لایه دوم: مركز چرخش پایین و سمت چپ

    لایه سوم: مركز چرخش پایین و سمت راست

    لایه چهارم: مركز چرخش بالا و سمت راست


    a18 photoshop 6 s
    (عكس 9)
    همان*طور كه می*بینید، جلوه ستاره*مانند با پره*های گرد ساخته شد. حالا می*توانید چهار لایه جلوه (چهار لایه بالایی) را با هم یكی كنید. اگر از فتوشاپ CS2 استفاده می*كنید، می*توانید با نگاه داشتن دكمه Ctrl، روی هر چهار لایه كلیك كنید تا هر چهار لایه فعال شوند. سپس با زدن دكمه*های Ctrl+E این چهارلایه، را با هم یكی كنید. در نسخه*های قبلی فتوشاپ هم روش كار به همین شكل است. با این تفاوت كه برای اتصال همزمان این چهارلایه باید از لینك*ها استفاده كنید. حالا تمامی جلوه*های ایجاد شده روی یك لایه قرار دارند كه می*توانید برای افزایش یا كاهش روشنایی نورهای انعكاس*یافته از آن استفاده كنید.
    a18 photoshop 5 s
    (عكس 10)
    دقت كنید كه پس از یكی*كردن *(Merge) لایه*های جلوه، جلوه آمیختگی آن را روی Screen قرار بدهید. همان*طور كه می*بینید این ستاره*ها رنگی هستند. اگر دوست دارید ستاره*های درخشان سفید*رنگ داشته باشید، می*توانید در حالی كه لایه جلوه فعال است، كادر محاوره*ای Hue/Saturation را با زدن دكمه*های Ctrl+U یا از مسیرImage


    احتمالاً حالا دیگر متوجه شده*اید كه چرا می*توانید هر كاری را كه پلاگ*این*های فتوشاپ انجام می*دهند، با خود ابزارهای فتوشاپ انجام دهید. همه چیز در اختیار شماست. تنها باید روش كار با آن را یاد بگیرید. راستی احتمالاً از رنگ پنجره*های ویندوز تعجب كرده*اید. این رنگ توسی براق اصلاً به دلیل استفاده از كامپیوترهای رویایی اپل نیست. فقط به تازگی یك Theme شبیه اپل روی كامپیوترم نصب كرد*ه*ام. فقط همین!


    93365739541900062743
    profilephpid100002248043280

    22771097565880345367
    facebook

    23759482593804762228
    NewGame7191

  2. #12
    مدير باز نشسته
    تاریخ عضویت
    Jan 1970
    محل سکونت
    Tabriz
    نوشته ها
    5,550
    تشکر تشکر کرده 
    7,087
    تشکر تشکر شده 
    8,503
    تشکر شده در
    2,353 پست
    قدرت امتیاز دهی
    1937
    Array

    پیش فرض

    تبدیل عكس به نقاشی آبرنگ, سطح حرفه*ای
    مقدمه:
    در این آموزش یاد خواهید گرفت كه چگونه یك عكس یا قسمتی از آن را تبدیل یه نقاشی با آبرنگ تبدیل كنید.
    مرحله 1
    در ابتدا یك سند جدید ایجاد كنید، سپس به مسیر زیر رفته و تنظیمات مرتبط را انجام دهید.
    هدف از این كار ایجاد تكسچر بوم برای طرح است.

    , 80% Scaling,
    2 Relief.


    Filter>Texture>Texturizer,
    wol errorبراي نمايش تصوير در سايز اصلي اينجا را كليك كنيدpc39fw5o5np7jn0xbvf3
    مرحله 2
    عكس اصلی خود را وارد برنامه كنید، با ابزار لاسو یا پن قسمت اضافی را انتخاب و پاك كنید


    wol errorبراي نمايش تصوير در سايز اصلي اينجا را كليك كنيدtp2phpg0fbhcm63cy4tq
    مرحله 3
    به عكس خود مقداری لول نسبت دهید
    از این مسیر

    سپس طیف های رنگی آن را با استفاده از هیو عوض كنید
    Image>Adjustments>Levels Image>Adjustments>Hue/Saturation
    l8lx91s1elqfhe72jdb1
    مرحله 4
    .......... زیر را با تنظیمات داده شده انجام دهید

    Brush Detail 9,
    Shadow Intensity 0,
    Texture 1.
    Filter>Artistic>Watercolor
    mx35x0i5mp2lyt0jqu8l
    مرحله 5
    بعد از اینكار به مسیر زیر رفته وماسك را به عكس نسبت دهید و قسمت انتخابی را با براش از بین ببرید، البته با براش مشكی
    Layer>Layer Mask>Reveal All
    wol errorبراي نمايش تصوير در سايز اصلي اينجا را كليك كنيدq4j1mi6nbhuivsajt6d8
    مرحله 6
    در این قسمت احتیاج به براش دارید كه به فایل پیوست شده است
    یك لایه ایجاد كنید وبراش های مورد علاقه خود را به طرح اضافه كنید
    wol errorبراي نمايش تصوير در سايز اصلي اينجا را كليك كنيدiu8jm1hggd90y1a9bqqu

    مرحله 7
    تنظیمات زیر را به براش نسبت دهید تا به شكل دلخواه تغییر یابد.
    wol errorبراي نمايش تصوير در سايز اصلي اينجا را كليك كنيدk7jmtw5baqusfmkzzhui
    مرحله 8
    مرحله قبل را تكرار كنید
    اینبار با براشی متفاوت ولی با رنگ مشكی
    توجه كنید نحوه كشیدن براش به سلیقه افراد بستگی دارد و تاثیر فراوانی در انتهای كار می گذارد
    0z2suz6mfmcqm520hnbw
    مرحله 9
    تنظیمات زیر را اجرا كنید تا رنگ دلخواه به دست آید
    wol errorبراي نمايش تصوير در سايز اصلي اينجا را كليك كنيد25cbnelvjz2fnvh82bzf


    93365739541900062743
    profilephpid100002248043280

    22771097565880345367
    facebook

    23759482593804762228
    NewGame7191

  3. #13
    مدير باز نشسته
    تاریخ عضویت
    Jan 1970
    محل سکونت
    Tabriz
    نوشته ها
    5,550
    تشکر تشکر کرده 
    7,087
    تشکر تشکر شده 
    8,503
    تشکر شده در
    2,353 پست
    قدرت امتیاز دهی
    1937
    Array

    پیش فرض

    مرحله 10
    مراحل بالا و تنظیمات را دوباره با براش دیگر و در جهت دیگر ادامه دهید



    wol errorبراي نمايش تصوير در سايز اصلي اينجا را كليك كنيدl2wv8jcq8yhy8q1l1177
    مرحله 11
    در آخر براشی انتخاب كنید كه ریختگی بیشتری داشته باشد و آن را به سمت پایین ادامه دهید
    رنگ زرد را انتخاب كرده و تنظیمات بالا را تكرار كنید تا به طرح مورد علاقه برسید




    wol errorبراي نمايش تصوير در سايز اصلي اينجا را كليك كنيدjsttoatdzm7ssq98ncjg
    مرحله 12
    در آخر اگر به مقدار بیشتری از عكس احتیاج داشتید، از لایه ماسكی كه ایجاد كردید، آن را برگردانید



    wol errorبراي نمايش تصوير در سايز اصلي اينجا را كليك كنيدigkm7tlixswrvmyirj8u
    مرحله آخر





    wol errorبراي نمايش تصوير در سايز اصلي اينجا را كليك كنيد. سايز اصلي تصوير709در870 ميباشد1kc1gnhs5tlcjai7ndzh


    93365739541900062743
    profilephpid100002248043280

    22771097565880345367
    facebook

    23759482593804762228
    NewGame7191

  4. #14
    مدير باز نشسته
    تاریخ عضویت
    Jan 1970
    محل سکونت
    Tabriz
    نوشته ها
    5,550
    تشکر تشکر کرده 
    7,087
    تشکر تشکر شده 
    8,503
    تشکر شده در
    2,353 پست
    قدرت امتیاز دهی
    1937
    Array

    پیش فرض

    ایجاد سوختگی به روی پوست
    متوسط
    مرحله1: پیدا کردن تصاویر مناسب
    برای این خودآموز سه عکس مورد نیاز است : تصویر انسانی در حال سوختن ،بافتی که طرح سوختگی را نمایش دهد و تصویری به عنوان پس زمینه صحنه . از تصاویر زیر استفاده کنید یا تصاویر دلخواه خودتان

    org girlorg texture
    org scene

    مرحله 2 :لایه ماسک
    همه تصاویر را در فتوشاپ باز کنید . تصویر پس زمینه را انتخاب کنید و با دابل کلیک کردن بر روی لایه اش آن را قابل ویرایش کنید.سپس تصویر دختر را انتخاب کرده و آن را به روی تصویر پس زمینه بکشید.
    لایه صورت دختر باید بالای لایه پس زمینه باشد.

    step2 layers

    چگونگی ایجاد لایه ماسک:
    روی آیکونی که شکل مربع دارد و دایره ای در وسط آن است از پایین پالت لایه ها کلیک کنید
    .

    یک لایه ماسک به لایه 2 اضافه کنید.سپس ابزار قلمو را از پالت ابزار انتخاب کنید.رنگ پیش زمینه را به رنگ سیاه تغییر دهید.حال باقلمو پس زمینه تصویر را رنگ بزنید موها و صورت را دست نخورده رها کنید.
    تصویر شما باید چیزی شبیه به این باشد.

    step2 image

    مرحله سوم : اضافه کردن بافت
    تصویر Texture را انتخاب کنید و آن را به روی صحنه بکشید.این لایه باید بالای دو لایه قبلی باشد موقعیت آن را مطابق تصویر زیر تنظیم کنید.

    step3 texture placement

    مد این لایه را به overlay تغییر دهید.یک لایه ماسک جدید به لایه بافت اضافه کنید و ابزار قلمو را با فشار دادن کلید B انتخاب کنید.
    همه تصویر بجز قسمتی که قصد دارید سوخته نشان داده شود را رنگ کنید.اندازه قلم و شفافیت را به دلخواه تغییر دهید.
    از تصویر زیر به عنوان مرجع استفاده کنید.

    step3 texture blending

    مرحله 4:Color Blance
    Layer > Adjasment Layer > Color blance
    تنظیمات را مطابق تصویر زیر تغییر دهید.

    step4 colorbalance

    ظاهرا تصویر بیش از اندازه قرمز شد. که البته از نظر من با توجه به صحنه کاملا درست است. برای حذف رنگ قرمز از موها یک لایه ماسک به لایه color blance اضافه کنید.حالا با قلمو موها را رنگ کنید.

    step4 colorbalance layers

    مرحله 5: آخرین دستکاری ها
    بدک نیست ، تنها کاری که قصد دارم قبل از اتمام کار انجام دهم اینه که کمی تصویر پس زمینه را تیره تر کنم.

    چگونگی کپی گرفتن از یک لایه :
    لایه ای که قصد دارید از آن کپی بگیرید را با روی آیکون "ایجاد لایه جدید"در پایین پالت لایه ها بکشید
    .

    لایه 1 را انتخاب کرده و با کشیدن آن به روی آیکون "create new layer" از آن کپی بگیرید.مد لایه را به Multply تغییر دهید.و شفافیت آن را 68% قرار دهید.

    step5 duplicate layer

    و این هم تصویر نهایی:

    step5 final


    93365739541900062743
    profilephpid100002248043280

    22771097565880345367
    facebook

    23759482593804762228
    NewGame7191

  5. #15
    مدير باز نشسته
    تاریخ عضویت
    Jan 1970
    محل سکونت
    Tabriz
    نوشته ها
    5,550
    تشکر تشکر کرده 
    7,087
    تشکر تشکر شده 
    8,503
    تشکر شده در
    2,353 پست
    قدرت امتیاز دهی
    1937
    Array

    پیش فرض

    تبدیل عکسهای آماتور به عکسهای حرفه ای ( سطح : مبتدی )

    در این آموزش ساده سعی بر آن شده که شما با نحوه استفاده از ابزار های مناسب برای تبدیل عکسهای آماتور به عکسهای حرفه ای آشنا شوید و در واقع با وجود اینکه این آموزش جزو آموزش های ساده به حساب می آید اما در برگیرنده نکات مهم و مفیدی برای همه طراحان و مخصوصآ عکاسان آماتور می باشد.
    برای شروع از یک عکس معمولی که با یک دوربین کوچک خانگی گرفته شده و هنوز میشه تغییرات زیادی روش اعمال بشه شروع میکنیم.

    photo basics1


    در ابتدای کار تصویرمون رو یک مقدار توسط ابزار Unsharp Mask که در منوی Filter > Sharpen > Unsharp Mask قرار داره شارپ می کنیم.البته باید یادآور بشم که ما قصد ایجاد تغییر خیلی محسوسی رو در این مرحله نداریم بنابراین از تنظیمات پایینی در این مرحله استفاده می کنیم.تقریبآ ( . Amount: 40%; Radius: 0.9 pixels; Threshold: 1 level).در واقع شما در این مرحله به یک میزان متناسب و معمولی نیاز دارید و در واقع نباید لبه های عکستون حالت تیز و مشخصی پیدا کند.


    photo basics2

    در مرحله بعدی ما قصد داریم یک لایه Levels Adjustment به عکسمون اضافه کنیم که برای این کار به منوی Layer > New Adjustment Layer > Levels رفته و یک لایه جدید ایجاد میکنیم.بعد از باز شدن پنجره Levels فقط کافیه روی گزینه Auto کلیک کنید.البته خیلی از مردم به استفاده از این گزینه اعتماد ندارند ولی اگر شما نمی دونید چه تنظیماتی رو باید انجام بدید این گزینه بهترین راه هست.


    photo basics3

    در مرحله بعد ما یک لایه Brightness/Contrast به عکسمون اضافه می کنیم که برای این کار به منوی Layer > New Adjustment Layer > Brightness/Contrast رفته و یک لایه جدید ایجاد میکنیم.در این قسمت هم یک مقدار به Contrast عکسمون می افزاییم.10 معمولآ یک مقدار استاندارد مناسب و خوب هست.بخاطر داشته باشید مقدار زیاد از حد باعث مصنوعی شدن عکس ما میشه.

    photo basics4

    یک بار دیگه به سراغ adjustment layer و این بار قسمت Hue/Saturation از منوی Layer > New Adjustment Layer > Hue/Saturation میرویم و میزان Saturation را مقدار کمی بالا میبریم.من خودم هیچوقت بیشتر از 5و6 استفاده نمیکینم.

    photo basics5


    حالا شما مطمئنآ میتونید تغییراتی رو که در این چند مرحله به وجود آوردید رو مشاهده کنید.
    یکی دیگر از بخشهای که در فتوشاپ CS وجود دارد بخشی با نامPhoto Filter هست که اون هم در منوی Layer > New Adjustment Layer > Photo Filter وجود دارد .برای استفاده از این بخش من شخصآ از میزان پیش فرض خود برنامه یعنی Warming(85) استفاده کردم.

    photo basics6


    در واقع این یک تغییر زیرکانه هست که باعث میشه عکس ما دلپسند تر و مطلوب تر به نظر برسه.

    photo basics7


    شما میتونید در این مرحله کار رو تمام شده فرض کنید ولی اگر مایل باشید میتونید یک مقدار کمی زمینه عکستون رو محو کنید.با یک کپی از لایه بکگراند عکسمون این کار رو شروع میکنیم(Ctrl + J).سپس به منوی Filter > Blur > Lens Blur رفته و تغییرات لازم رو انجام می دهیم.(من همون تنظیمات پیش فرض رو نگه داشتم فقط مقدار Radius رو تا زمانی که به نتیجه دلخواه برسم پایین میارم ).فقط باید حواستون به این باشه که پس زمینه عکس خیلی زیاد هم محو نشه.

    photo basics8


    حالا Layer Mask رو به لایه محو شده از طریق منوی Layer > Add Layer Mask > Reveal All اضافه میکنیم و منطقه ای رو که نمی خواهیم محو بشه رو سیاه میکنیم.وقتی این کار رو انجام دادید شما حتی میتونید opacity لایه محو شده رو برای کاهش میزان محوی اون تغییر بدید.

    در پایان هم میتونید تصویر مقایسه بین عکس اولیه رو با عکس انتهایی رو ببینید.

    photo basics9




    photo basics1


    Retouched:

    photo basics10


    93365739541900062743
    profilephpid100002248043280

    22771097565880345367
    facebook

    23759482593804762228
    NewGame7191

  6. #16
    مدير باز نشسته
    تاریخ عضویت
    Jan 1970
    محل سکونت
    Tabriz
    نوشته ها
    5,550
    تشکر تشکر کرده 
    7,087
    تشکر تشکر شده 
    8,503
    تشکر شده در
    2,353 پست
    قدرت امتیاز دهی
    1937
    Array

    پیش فرض

    کوه آرام _ کوه آتشفشان ( سطح : متوسط )

    سلام دوستان عزیز
    اینهم یه آموزش جدید و توپ
    خودتون این دو تصویر رو ببینید و نظر بدین

    1
    After
    2
    خوب حالا بهتره شروع کنیم
    ابتدا فایل زیر رو دانلود کنید
    »
    http://img84.imageshack.us/my.php?im...inscenefa8.jpg
    فایل دانلود شده را در فتوشاپ باز کنید و سپس کلیدهای Ctrl +J برای تکثیر را بزنید
    سپس کلیدهای Ctrl +M را بزنید و تنظیمات زیر را انجام دهید
    3
    سپس کلیدهای Ctrl +L را بزنید و تنظیمات زیر را انجام دهید
    4
    سپس مد این لایه را به Multiply تغییر بدین سپس از این لایه چندبار تکثیر کنید تا تصویر تاریک تر بشه
    5
    سپس تمامی لایه های تکثیر شده را یکی کنید و نام این لایه را Darken Color بنامید و مد این لایه را به Multiply تغییر بدین
    »»
    از لایه Darken Color تکثیر کنید و نام آن را color overlay بنامید
    سپس به قسمت Image > Adjustment > Channel Mixer رفته و تنظیمات زیر را انجام دهید
    6
    سپس به قسمت Image > Adjustment > Color Balance رفته و تنظیمات زیر را انجام دهید
    7
    8
    سپس کلیدهای Ctrl +M را بزنید و تنظیمات زیر را انجام دهید
    9
    مد این لایه را به Color تغییر بدین
    10
    »»»
    لایه جدیدی به نام Lava بسازید
    ابزار Lasso Tool را انتخاب کنید و feather آن را به 40Px تغییر بدین و مثل تصویر زیر عمل کنید
    11
    سپس به قسمت Filter > Render > Cloud رفته
    توجه کنید که :

    12
    سپس به قسمت Filter > Render > Difference Cloudرفته و این کار را 4 یا 5 بار انجام بدید تا تصویر شما مثل تصویر زیر شود
    13
    سپس کلیدهای Ctrl +L را بزنید و تنظیمات زیر را انجام دهید
    14
    سپس به قسمت Image > Adjustment > Color Balance رفته و تنظیمات زیر را انجام دهید
    15
    16
    به قسمت Filter > Artistic > Plastic Wrap رفته و تنظیمات زیر را انجام دهید
    17

    پایان قسمت اول


    93365739541900062743
    profilephpid100002248043280

    22771097565880345367
    facebook

    23759482593804762228
    NewGame7191

  7. #17
    مدير باز نشسته
    تاریخ عضویت
    Jan 1970
    محل سکونت
    Tabriz
    نوشته ها
    5,550
    تشکر تشکر کرده 
    7,087
    تشکر تشکر شده 
    8,503
    تشکر شده در
    2,353 پست
    قدرت امتیاز دهی
    1937
    Array

    پیش فرض



    سپس مد این لایه(Lava) را به Screen تغییر بدین
    18
    »»»»
    فایل زیر را دانلود کنید
    http://cgtextures.com/getfile.php/Va...ash=1581941094
    سپس از آن کپی بگیرید و در تصویر اصلی قرار دهید
    نام این لایه را به Explosion تغییر بدین و آن را در زیر لایه Lava قرار دهید
    ابزار Eraser Tool را انتخاب کنید و قسمت های زیادی را پاک کنید و سپس کلید های Ctrl +T را بزیند ومثل تصویر زیر آن را در قسمت بالایی کوه قرار دهید
    19
    از این لایه دو بار تکثیر کنید اندازه آنها را تغییر بدین
    20
    و بااستفاده از ابزار های زیر تنظیماتی را به دلخواه انجام بدین تا تصویر شما شبیه به تصویر زیر باشد

    21
    سپس با یه خورده تغییر در رنگ می تونه تصویر شما مثل تصویر زیر باشه
    این قسمت بستگی به سلیقه شما داره
    2
    Levels یا Curves Tool


    93365739541900062743
    profilephpid100002248043280

    22771097565880345367
    facebook

    23759482593804762228
    NewGame7191

  8. #18
    مدير باز نشسته
    تاریخ عضویت
    Jan 1970
    محل سکونت
    Tabriz
    نوشته ها
    5,550
    تشکر تشکر کرده 
    7,087
    تشکر تشکر شده 
    8,503
    تشکر شده در
    2,353 پست
    قدرت امتیاز دهی
    1937
    Array

    پیش فرض

    طراحی قطره های آب روی لیوان در فتوشاپ

    ایجاد قطره های آب روی لیوان است مثل شکل زیر:


    water dr

    Water را ذخیره کرده و در فتوشاپ باز کنید.


    1- ابتدا تصویر
    water 1
    2- یک لایه ی جدید در تصویر به نام Droplet ایجاد کنید. 3- با زدن کلید D رنگ ها را به پیش فرض برگردانید. 4- لایه ی Droplet را با رنگ مشکی پر کنید. 5- از دسته .....های Render .......... Fibers را با اندازه های زیر به لایه ی Droplet اعمال کنید.
    water dr 8

    تصویر شما باید شبیه شکل زیر باشد


    water dr 7
    6- از دسته .....های Texture .......... Stained Glass را با اندازه های زیر به لایه ی Droplet اعمال کنید.
    water dr 6
    اکنون باید شکل زیر را داشته باشید:
    water dr 5
    7- از دسته .....های Sketch .......... Plaster را با تنظیم های زیر به لایه Droplet اعمال کنید.
    water dr 4
    شکل شما باشد شبیه تصویر زیر باشد
    water dr 3
    8- ابزار Magic wand را برداشته و در نوار Options اندازه ی Tolerance آن را روی 32 تنظیم کنید و گزینه ی Contiguous را هم علامت بزنید. 9- با این ابزار روی یک ناحیه ی مشکی لایه ی Droplet کلیک کنید.
    water dr 2
    10- با زدن کلید Delete محتویات لایه ی Droplet را در ناحیه ی انتخاب پاک کنید. 11- انتخاب را لغو کنید.
    water dr 1
    12- حالت آمیختگی لایه ی Droplet را روی Overlay قرار دهید و میزان Opacity آن را روی 75% قرار دهید.
    water dr


    93365739541900062743
    profilephpid100002248043280

    22771097565880345367
    facebook

    23759482593804762228
    NewGame7191

  9. #19
    مدير باز نشسته
    تاریخ عضویت
    Jan 1970
    محل سکونت
    Tabriz
    نوشته ها
    5,550
    تشکر تشکر کرده 
    7,087
    تشکر تشکر شده 
    8,503
    تشکر شده در
    2,353 پست
    قدرت امتیاز دهی
    1937
    Array

    پیش فرض

    آموزش ساخت آدم برفی
    حرفه ای
    1


    گام یک : تنظیمات Background


    1- یک سند با اندازه 550*750 پیکسل بسازید .
    2- ابزار Gradient Tool را انتخاب کنید و یک Gradient بسازید .
    3- رنگ ها از چپ به راست :
    #FFFFFF و #759CC3 و #02143A
    4- این Gradient را از پایین به بالا بکشید .


    2


    گام دوم A : ساختن توپ های برفی


    1- یک لایه جدید ایجاد کنید و نام آن را Snow Body بگذارید .
    2- ابزار Gradient Tool را انتخاب کنید و یک Radial Gradient بسازید .
    3- رنگ ها از چپ به راست :
    #FFFFFF و #B8B7BD و #FFFFFF
    4- لایه Snow Body را انتخاب کنید و یک دایره ترسیم کنید و با Gradient شکل را پر کنید .
    5- شروع به کشیدن گرادیانت (Gradient) از سمت بالا به پایین کنید .



    3






    گام دوم B : ساخت توپ های برفی






    1- لایه Snow Body را انتخاب گنید و به مسیر زیر بروید .


    Filter > Noise > Add Noise


    و مقدار Amount را 2 قرار دهید و از قسمت Distribution، Gaussian را انتخاب کنید و Monochromaticرا تیک بزنید و در آخر دکمه OK را فشار دهید .






    4






    گام دوم C : ساخت توپ های برفی






    1- یک لایه جدید ایجاد کنید و نام آن را Snow Head بگذارید .


    2- گام های دوم A و دوم B را تکرار کنید و یک دایره کوچکتر در لایه Snow Head ایجاد کنید .






    5






    گام سوم A : ساخت شال گردن






    1- یک لایه جدید بالای لایه های برف ایجاد کنید و نام آن را Scarfبگذارید .


    2- با استفاده از ابزار Pen Tool یک شکل در Path شبیه به شکل روبرو بکشید .




    6






    گام سوم B : ساخت شال گردن






    1- به برگه Path بروید و Path ای که طراحی کرده اید را انتخاب کنید .


    2- Load path as Selection button را کلیک کنید .


    3- به برگه Layer بازگردید و لایه Scarf را انتخاب کنید .


    4- لایه Scarf را با رنگ #9F0004 پر کنید .




    7






    گام سوم C : ساخت شال گردن






    1- یک لایه جدید ایجاد کنید و نام آن را Scarf Folds بگذارید .


    2- با استفاده از ابزار Lasso Tool بهم ریختگی هایی که می خواهید در شال گردن باشد را ایجاد کنید .


    3- ابزار Brush Tool را انتخاب کنید و یک نوع قلموی نرم و سایه ای را انتخاب کنید و مقدار Master Diameter را 50px قرار دهید و رنگ آن را به #4F0101 تغییر دهید و از پایین قسمت انتخاب شده شروع به رنگ کردن کنید .


    4- انتخاب شما مانع از رنگ کردن قسمت های خارج می شود (خارج از محوطه انتخاب)






    8






    گام سوم D : ساخت شال گردن






    گام سوم C را با ساخت بهم ریختگی بیشتر در لایه Scarf Folds تکرار کنید .




    9



    گام چهارم : ساخت کلاه آدم برفی




    1- یک لایه جدید ایجاد کنید و نام آن را Snow Cap بگذارید .


    2- گام دوم A را با رنگ های زیر تکرار کنید :


    #870203 و #210102و #870203


    و در ادامه گام دوم B را هم تکرار کنید .


    3- با استفاده از ابزار Marquee Tool و با استفاده از حالت Elliptical Marquee Tool قسمتی از دایره قرمز را پاک کنید .




    10






    گام پنجم : ساخت چشم




    1- یک لایه جدید ایجاد کنید و نام آن را Eyes بگذارید .


    2- دو دایره ساده با رنگ مشکی (#000000) بسازید .


    3- روی لایه Eyes راست کلیک کنید و گزینه Blending Options را انتخاب کنید .


    4- در پنجره Blending Options گزینه Drop Shadow را انتخاب کنید و مقادیر زیر را در گزینه Drop Shadow وارد کنید :


    Opacity : 30%


    Distance : 3


    Size : 0


    بعد از وارد کردن مقادیر بالا OK را بزنید تا تغییرات صورت گیرند .




    11






    گام ششم A : ساخت بینی




    1- یک لایه جدید ایجاد نمایید و نام آن را Nose بگذارید .


    2- با استفاده از ابزار Pen Tool یک شکل مخروطی شکل رسم کنید .




    12






    گام ششم B : ساخت بینی




    1- به برگه Path بروید و یک شکل مخروطی مثل قبل بسازید (شکل انتخابی)


    2- به برگه Layer بازگردید و لایه Nose را انتخاب کنید و با استفاده از ابزار Gradient Tool و نوع Linear Gradient و با رنگ های زیر از بالا به سمت پایین شروع به رنگ کردن لایه کنید .


    رنگ ها از سمت بالا : #FFB036 و #FE2E00



    13






    گام ششم C : ساخت بینی




    1- یک لایه جدید با نام Nose Shadow زیر لایه Nose ایجاد کنید .


    2- با استفاده از ابزار Polygonal Lasso Tool یک سه ضلعی (مثلث) بسازید .


    3- سپس شکل ساخته شده را با رنگ سیاه (#000000) پر کنید .


    4- مقدار Opacity لایه Nose Shadow را به 20% تغییر دهید .






    14






    گام هفتم A : ساختن توپ خزه ای




    1- ابزار Brush Tool را انتخاب کنید و نوع آن را که یکی از انواع قلموهای اولیه است را با نام Dune Grass انتخاب کنید .


    2- Brush Palette را باز کنید و تنظیمات Shape Dynamics را برابر با شکل بالا قرار دهید .


    (Brush Palette در منوی بالای صفحه و سمت راست می باشد و با کلیک روی گزینه Brushes این پنجره ظاهر می شود)




    15






    گام هفتم B : ساخت توپ خزه ای




    تنظیمات Scattering را برابر با شکل بالا قرار دهید .




    16






    گام هفتم C : ساخت توپ خزه ای




    تنظیمات Color Dynamics را برابر با شکل بالا قرار دهید .




    17






    گام هفتم D : ساخت توپ خزه ای




    تنظیمات Other Dynamics را برابر با شکل بالا قرار دهید .




    18






    گام هفتم E : ساخت توپ خزه ای




    1- یک لایه جدید ایجاد کنید و نام آن را Furball بگذارید .


    2- رنگ Foreground Color را #9b0004 و اندازه قلمو (Brush) را 20 قرار دهید .


    3- سپس شروع به کشیدن یک توپ خزه ای در لایه Furball کنید و به شکل گرد و به صورت مداوم مثل شکل روبرو یک توپ خزه ای بکشید .



    93365739541900062743
    profilephpid100002248043280

    22771097565880345367
    facebook

    23759482593804762228
    NewGame7191

  10. #20
    مدير باز نشسته
    تاریخ عضویت
    Jan 1970
    محل سکونت
    Tabriz
    نوشته ها
    5,550
    تشکر تشکر کرده 
    7,087
    تشکر تشکر شده 
    8,503
    تشکر شده در
    2,353 پست
    قدرت امتیاز دهی
    1937
    Array

    پیش فرض

    گام هفتم F : ساخت توپ خزه ای




    وقتی توپ خزه ای را ساختید ، 3 کپی از این لایه گرفته و با اندازه های دلخواه و مکان های دلخواه مثل شکل بالا پیش بروید .





    20






    گام هشتم : اضافه کردن غبار برف




    1- یک لایه جدید ایجاد نمایید و نام آن را Snow Dust بگذارید .


    2- ابزار Brush Tool را انتخاب کنید و نوع قلمو آن را Dry Brush قرار دهید .


    3- رنگ Foreground Color را #FFFFFF قرار دهید و اندازه قلمو را به 30 تغییر دهید و نقاطی از غبار برف را روی کلاه و توپ های خزه ای ایجاد نمایید .




    93365739541900062743
    profilephpid100002248043280

    22771097565880345367
    facebook

    23759482593804762228
    NewGame7191

صفحه 2 از 3 نخستنخست 123 آخرینآخرین

برچسب ها برای این تاپیک

علاقه مندی ها (بوک مارک ها)

علاقه مندی ها (بوک مارک ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

http://www.worldup.ir/