حالا نوبت می رسه به شکل هایی که باید خودتون بکشید
برای این کار به اینجا برید :

Modeling>plygon>Create Polygon Tool

و برای ترسیم راحت تر به نمای کنار یا جلویی برید برای این کار کلید Space را بفشارید تا با شکل زیر مواجه شید :



420bod

بهتره در نمای Side یا Front این کار رو انجام بدید پس موس رو روی نمای ساید یا فرنت ببرید و کلید Space را بفشارید

شکل رو بکشید مثل خشاب اسلحه و در آخر نقطه آخری رو با نقطه اولی وصل نکنید و اینتر رو بزنید

polygon20tool

که میشه شکل زیر :

poly20e

حالا شکل شما حجم نداره برای اینکه حجم بدید بعد از انتخاب شکل اینجا برید :

Modeling>Edit Polygon>Extrude Face

ولی شما برای اینکه دسته ها رو با محور مچ کنید مثل شکل عمل کنید و روی نقطه مشخص شده در شکل کلیک کنید تا با محور ها تنظیم بشه



mehvar

حالا تنظیم شد :



match

حالا جابه جایی رو انجام بدید مطابق شکل
قبل از جابجایی فیس رو انتخاب کنید که یکی هم بیشتر نیست مثل شکل



keshidan

و حالا شکل شما حجم پیدا کرد

شکل های دیگه از این اسلحه رو یا خیلی اجسام دیگه رو می تونید مدلسازی کنید

با استفاده از مجموع اینها می تونید به راحتی مدل زیر رو بسازید :



m420model


و حالا نوبت می رسه به متریال این اسلحه
برای رنگ و ... این اسلحه ابتدا اسلحه رو باید یک دست کنید
یعنی همه رو انتخاب و گزینه زیر :

Modeling>Polygon>Combine

در واقع همه این تکه ها از اسلحه تبدیل به یک تکه می شن
چون این اسلحه فقط یک رنگ داره این کار رو می کنیم

حالا اسلحه رو انتخاب و مطابق شکل عمل می کنیم و گزینه Bline رو انتخاب می کنیم :



bline

که حالا شکلمون اینطور میشه :



bline20end

سپس به قسمت Attribute Editor میریم با کلید Ctrl + A یا آیکن مطابق شکل :

icon20channel20box

آیکن سمت چپی رو انتخاب کنید

اگر هم این پنجره باز هست نیازی نیست
رنگ مورد نظر رو انتخاب می کنیم مطابق شکل :
براي اين اسلحه رنگ مشكي رو انتخاب كنيد
فلش سمت راست هم براي دادن تكسچر و ... است

atrib20color

حالا به این قسمت میایم و تنظیم می کنیم مطابق شکل برای براق بودن اسلحه :

bargh

حالا به این قسمت میریم از و مطابق شکل تنظیم می کنیم برای میزان منعکس کردن اشیائ در جسم :

racstring

حالا برای گرفتن خروجی به رندر آپشن میریم مطابق شکل :



render20option

یا از منوی:
Window > Render Editor > Render Setting

و مطابق شکل ها تنظیم می کنیم
در شکل زیر سایز مورد نظر رو انتخاب کنید :

size

و در این قسمت مانند شکل تنظیم کنید :

maya20software

و در آخر Close

حالا برای مشاهده نتیجه کار مانند شکل عمل کنید :

wol errorThis image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1065x28.render

و کار خودتونو مشاهده کنید
اگر کارتون خیلی تاریکه چون اسلحه سیاه رنگه و زمینه های خالی هم به رنگ سیاه در میان پس بهتره یک بک گراند قرار بدید مثل رنگ آبی :
برای این کار از منوی :
View>Image Plane > Import Image
یک بک گراند روشن انتخاب کنید مثل رنگ آبی یا حتی یک عکس

که میشه این : smilingsmiley winksmiley02 biggrinsmiley


m41

منبع ایرانتراک