نمایش نتایج: از شماره 1 تا 4 , از مجموع 4

موضوع: آموزش تصویری ساخت اسلحه ام فر (m4) در مایا

  1. #1
    »»»---(¯*¤پری سایت¤*¯)--»
    تاریخ عضویت
    Sep 2010
    محل سکونت
    ı̴̴̡̡̡ ̡͌l̡̡̡ ̡͌l̡ ̴̡ı̴̴̡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫
    نوشته ها
    1,056
    تشکر تشکر کرده 
    209
    تشکر تشکر شده 
    680
    تشکر شده در
    248 پست
    قدرت امتیاز دهی
    87
    Array

    آموزش تصویری ساخت اسلحه ام فر (m4) در مایا

    پس آموزش ساخت اسلحه زیر رو :



    m41



    m42

    شروع می کنیم :
    ابتدا برای ساخت قسمتی از اسلحه ( روپوش) که در کلاشینکف ( روپوش فوقانی و تحتانی هست اگه آشنایی داشته باشید که چوبی هم هست ) که دست روی اون قرار می گیره به اینجا میریم :

    create> polygon primitives>Torus

    روی گزینه آپشن (مربع کنار گزینه) کلیک کنید و مانند شکل تنظیم کنید :

    option20tours

    برا اینکه اونو به حالت ایستاده در بیارید ابزار زیر انتخاب کنید :

    tools20m

    برای جابجایی و تنظیم اندازه و چرخاندن از ابزار بالا استفاده کنید و اونو به این حالت زیر در بیارید :



    rotate

    و شکل رو در راستای محور Z بچرخونید
    برای دقیق بودن کار و مطمئن شدن از زاویه اون که باید 90 باشه به چنل باکس مراجعه کنید با استفاده از شکل زیر

    icon20channel20box

    در سمت راست بالا محیط مایا آیکن سمت راستی رو از شکل بالا کلیک کنید



    حالا گزینه rotate Z رو مساوی 90 یا -90 قرار بدید
    در اینجا فرق نمی کنه - باشه یا نه

    channel20box

    و با استفاده از ابزار های شکل زیر مدل مورد نظر خودتونو تنظیم کنید که در بالا هم گفته شده

    tools20m
    بنــــــــــــد نمی آید دوست داشتنت !
    مثل آنکه شاهــــــــــرگ
    احســـــــــــــاسام را بریده باشی !

    141
    142
    85214085768964716462



  2. #2
    »»»---(¯*¤پری سایت¤*¯)--»
    تاریخ عضویت
    Sep 2010
    محل سکونت
    ı̴̴̡̡̡ ̡͌l̡̡̡ ̡͌l̡ ̴̡ı̴̴̡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫
    نوشته ها
    1,056
    تشکر تشکر کرده 
    209
    تشکر تشکر شده 
    680
    تشکر شده در
    248 پست
    قدرت امتیاز دهی
    87
    Array

    پیش فرض

    بعد از این کار نوبت می رسه که از این torus ها کپی بگیریم
    من 13 تا کپی گرفتم شما هر چند تا که به نظر زیباتر میاد کپی بگیرید
    برای این کار از منوی :

    Edit>Duplicate

    روی گزینه آپشن کلیک کنید (آپشن همون مربع کنار گزینه ) مانند شکل زیر :

    options

    حالا مطابق شکل زیر تنظیمات رو انجام بدید

    dop20option

    حالا باید اینو داشته باشید :



    1320tors

    بعد از این نوبت لوله تفنگ می رسه برای این کار مثل شکل زیر مدل رو بسازید



    moarefi

    مدل ها نام گذاری شدند برای ایجاد اونها این کار رو انجام بدید

    Cylinder :
    Create>Ppolygon primitives>Cylander

    Sphere :
    Create>polygon primitives>sphere

    و این پایینی رو مطابق شکل تنظیم کنید

    Pipe :
    Create>Polygon primitives>Pipe

    pipe20option


    حالا نوبت به ادیت این شکل هاست برای جاهایی که نیاز هست مثل شکل زیر :



    smooth

    شکلتون رو انتخاب کنید و مطابق شکل عمل کنید با کلیک راست البته



    vertex
    بنــــــــــــد نمی آید دوست داشتنت !
    مثل آنکه شاهــــــــــرگ
    احســـــــــــــاسام را بریده باشی !

    141
    142
    85214085768964716462



  3. #3
    »»»---(¯*¤پری سایت¤*¯)--»
    تاریخ عضویت
    Sep 2010
    محل سکونت
    ı̴̴̡̡̡ ̡͌l̡̡̡ ̡͌l̡ ̴̡ı̴̴̡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫
    نوشته ها
    1,056
    تشکر تشکر کرده 
    209
    تشکر تشکر شده 
    680
    تشکر شده در
    248 پست
    قدرت امتیاز دهی
    87
    Array

    پیش فرض

    حالا نقطه ها رو ادیت کنید با ابزار به شکل دلخواه
    بعد از رسیدن به مدل دلخواه باید به حالت آبجکت مود باز گردید پس مطابق شکل عمل کنید :



    object20mode

    گزینه Object Mode رو انتخاب کنید

    حالا برای ایجاد فرورفتگی این کار رو انجام بدید با کلیک راست
    مطابق شکل



    face

    حالا فیس های مورد نظر رو انتخاب و اونا رو جابجا کنید یا تنظيم اندازه یا بچرخونید به اندازه مورد نظر
    مثل شکل زیر



    too20face

    و بعد دوباره به حالت آبجکت مود برگردید ( در بالا گفته شد )
    کلیک راست روی مدل و گزینه Object Mode

    حالا هم نوبت نرم کردن برا نرم کردن به اینجا بربد :
    البته برا این اسلحه

    Modeling>Polygon>Smooth

    می تونید درجه نرم کردن رو مانند شکل تنظیم کنید در قسمت آپشن این گزینه

    smooth20option
    بنــــــــــــد نمی آید دوست داشتنت !
    مثل آنکه شاهــــــــــرگ
    احســـــــــــــاسام را بریده باشی !

    141
    142
    85214085768964716462



  4. #4
    »»»---(¯*¤پری سایت¤*¯)--»
    تاریخ عضویت
    Sep 2010
    محل سکونت
    ı̴̴̡̡̡ ̡͌l̡̡̡ ̡͌l̡ ̴̡ı̴̴̡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫
    نوشته ها
    1,056
    تشکر تشکر کرده 
    209
    تشکر تشکر شده 
    680
    تشکر شده در
    248 پست
    قدرت امتیاز دهی
    87
    Array

    پیش فرض

    حالا نوبت می رسه به شکل هایی که باید خودتون بکشید
    برای این کار به اینجا برید :

    Modeling>plygon>Create Polygon Tool

    و برای ترسیم راحت تر به نمای کنار یا جلویی برید برای این کار کلید Space را بفشارید تا با شکل زیر مواجه شید :



    420bod

    بهتره در نمای Side یا Front این کار رو انجام بدید پس موس رو روی نمای ساید یا فرنت ببرید و کلید Space را بفشارید

    شکل رو بکشید مثل خشاب اسلحه و در آخر نقطه آخری رو با نقطه اولی وصل نکنید و اینتر رو بزنید

    polygon20tool

    که میشه شکل زیر :

    poly20e

    حالا شکل شما حجم نداره برای اینکه حجم بدید بعد از انتخاب شکل اینجا برید :

    Modeling>Edit Polygon>Extrude Face

    ولی شما برای اینکه دسته ها رو با محور مچ کنید مثل شکل عمل کنید و روی نقطه مشخص شده در شکل کلیک کنید تا با محور ها تنظیم بشه



    mehvar

    حالا تنظیم شد :



    match

    حالا جابه جایی رو انجام بدید مطابق شکل
    قبل از جابجایی فیس رو انتخاب کنید که یکی هم بیشتر نیست مثل شکل



    keshidan

    و حالا شکل شما حجم پیدا کرد

    شکل های دیگه از این اسلحه رو یا خیلی اجسام دیگه رو می تونید مدلسازی کنید

    با استفاده از مجموع اینها می تونید به راحتی مدل زیر رو بسازید :



    m420model


    و حالا نوبت می رسه به متریال این اسلحه
    برای رنگ و ... این اسلحه ابتدا اسلحه رو باید یک دست کنید
    یعنی همه رو انتخاب و گزینه زیر :

    Modeling>Polygon>Combine

    در واقع همه این تکه ها از اسلحه تبدیل به یک تکه می شن
    چون این اسلحه فقط یک رنگ داره این کار رو می کنیم

    حالا اسلحه رو انتخاب و مطابق شکل عمل می کنیم و گزینه Bline رو انتخاب می کنیم :



    bline

    که حالا شکلمون اینطور میشه :



    bline20end

    سپس به قسمت Attribute Editor میریم با کلید Ctrl + A یا آیکن مطابق شکل :

    icon20channel20box

    آیکن سمت چپی رو انتخاب کنید

    اگر هم این پنجره باز هست نیازی نیست
    رنگ مورد نظر رو انتخاب می کنیم مطابق شکل :
    براي اين اسلحه رنگ مشكي رو انتخاب كنيد
    فلش سمت راست هم براي دادن تكسچر و ... است

    atrib20color

    حالا به این قسمت میایم و تنظیم می کنیم مطابق شکل برای براق بودن اسلحه :

    bargh

    حالا به این قسمت میریم از و مطابق شکل تنظیم می کنیم برای میزان منعکس کردن اشیائ در جسم :

    racstring

    حالا برای گرفتن خروجی به رندر آپشن میریم مطابق شکل :



    render20option

    یا از منوی:
    Window > Render Editor > Render Setting

    و مطابق شکل ها تنظیم می کنیم
    در شکل زیر سایز مورد نظر رو انتخاب کنید :

    size

    و در این قسمت مانند شکل تنظیم کنید :

    maya20software

    و در آخر Close

    حالا برای مشاهده نتیجه کار مانند شکل عمل کنید :

    wol errorThis image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1065x28.render

    و کار خودتونو مشاهده کنید
    اگر کارتون خیلی تاریکه چون اسلحه سیاه رنگه و زمینه های خالی هم به رنگ سیاه در میان پس بهتره یک بک گراند قرار بدید مثل رنگ آبی :
    برای این کار از منوی :
    View>Image Plane > Import Image
    یک بک گراند روشن انتخاب کنید مثل رنگ آبی یا حتی یک عکس

    که میشه این : smilingsmiley winksmiley02 biggrinsmiley


    m41

    منبع ایرانتراک
    بنــــــــــــد نمی آید دوست داشتنت !
    مثل آنکه شاهــــــــــرگ
    احســـــــــــــاسام را بریده باشی !

    141
    142
    85214085768964716462



برچسب ها برای این تاپیک

علاقه مندی ها (بوک مارک ها)

علاقه مندی ها (بوک مارک ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

http://www.worldup.ir/