نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: گزارشی از فیلم های سینمایی اکران نوروز سال 1389

  1. #1
    موسس و مدیر
    نمی‌دانم در کدامین کوچه جستجویت کنم ؟ آسوده بخواب مادر بیمارم
    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    محل سکونت
    13 78 57
    نوشته ها
    13,577
    تشکر تشکر کرده 
    15,753
    تشکر تشکر شده 
    17,227
    تشکر شده در
    4,905 پست
    حالت من : Khoonsard
    قدرت امتیاز دهی
    24982
    Array

    گزارشی از فیلم های سینمایی اکران نوروز سال 1389

    در حالي كه آئين نامه اكران سال 89 همچنان در معاونت سينمايي در حال بررسي است، فيلمهاي نوروزي اكران 89 مشخص شدند.
    پنج فيلم سينمايي «به رنگ ارغوان» در گروه آفريقا، «عيار 14» در گروه قدس، «طهران،تهران» در گروه آزادي، «تسويه حساب» در گروه استقلال، «سلام بر عشق» در گروه عصر جديد و «هيچ» در گروه آزاد به عنوان فيلمهاي اكران نوروزي سينماي ايران مشخص شدهاند.

    براساس اين گزارش، آئيننامه اكران سال 89 پس از تصويب در خانه سينما به معاونت سينمايي ارجاع داده شده است و تا پايان هفته جاري معاونت سينمايي نيز با پايان بررسي آئين نامه اكران سينماي ايران را براي سال 89 در اختيار شوراي صنفي اكران قرار خواهد داد.

    * «به رنگ ارغوان» در گروه آفريقا / برنامه آينده: «هفت دقيقه تا پائيز»
    به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، اين فيلم در گروه سينمايي آفريقا، 12 هفته قرارداد اكران دارد و بر اين اساس، پس از پايان نمايش فيلم در ماه اسفند، بر اساس قرارداد، فيلم در سال 89 نيز تا حداقل 8 هفته روي پرده ميماند و آن را بايد اولين فيلم اكران سال 89 محسوب كرد.
    «به رنگ ارغوان» كه با استقبال بسيار زياد مخاطبان روبرو بوده است در يكهفته اخير توانسته است فروش خود را به مرز 130 ميليون تومان برساند و بسياري از كارشناسان معتقدند اين فيلم ميتواند به راحتي از مرز 1 ميليارد تومان عبور كند و بايد ديد استقبال مخاطبان در عيد نوروز از دهمين ساخته بلند «ابراهيم حاتميكيا» كه پس از رفع توقيفي 5 ساله روانه پرده سينماها شده است چگونه خواهد بود.
    حميد فرخ نژاد، خزر معصومي، كوروش تهامي، بهناز توكلي، رضا بابك، فرهاد قائميان، نوال شريفي و مزدك رستمي از بازيگران اين فيلم هستند.
    پس از پايان اكران «به رنگ ارغوان» در گروه آفريقا فيلم سينمايي «هفت دقيقه تا پائيز» به كارگرداني «عليرضا اميني» جايگزين اين فيلم خواهد شد.

    * ادامه «عيار 14» در گروه قدس / برنامه آينده: «پوپك و مشماشاءالله»
    فيلم سينمايي «عيار 14» به كارگرداني «پرويز شهبازي» كه اكران خود را در گروه قدس آغاز كرده است همچنان در عيد نوروز به اكران خود ادامه ميدهد.
    «عيار 14» كه با استقبال مخاطبان مواجه شده است تا كنون 50 ميليون تومان فروش داشته است و قرار است پس از پايان نمايش اين فيلم در گروه قدس فيلم سينمايي «پوپك و مشماشاءالله» به كارگرداني «فرزاد مؤتمن» روانه پرده سينماها شود.
    سال گذشته «عيار 14» يكي از فيلمهاي برگزيده منتقدان سينمايي در جشنواره بيست و هفتم فيلم فجر بود و از سوي داوران جشنواره نيز «سيمرغ بلورين جايزه ويژه هيأت داوران» را به دست آورد.
    بنا به گزارش فارس، در اين فيلم «محمدرضا فروتن» و «كامبيز ديرباز» نقشهاي اصلي را بازي ميكنند و پوريا پورسرخ، مهشيد افشارزاده، مينا ساداتي و بهرنگ علوي ديگر بازيگران آن هستند.

    * مهرجويي و كرمپور با «طهران،تهران» در گروه آزادي / برنامه آينده: «طلاو مس» و «چهل سالگي»
    همان نسخه نمايش داده شده در جشنواره فيلم، بدون هيچ تغيير و مميزي به اكران عمومي در خواهد آمد و «طهران،تهران» از 28 فررودين ماه جايگزين «محافظ» به كارگرداني «محمدجواد كاسهساز» خواهد شد .
    در اپيزود «داريوش مهرجويي» با عنوان «روزهاي آشنايي» بازيگراني چون پانتهآ بهرام، قربان نجفي، مهتاج نجومي، اكبر مشكاتي، غلامرضا نيكخواه، كتايون امير ابراهيمي، علي عابديني، پرويز و ثريا نوري، فريده سپاه منصور، مينو صابري، اردشير كاظمي، رحمان حسيني، هنرمندان خردسال نيكي نصريان و مهدي طالبزاده نقش آفريني كردهاند و دركنار آنها فاطمه فردين نيز حضوري ويژه دارد.
    در اپيزود دوم تحت عنوان «سيم آخر» به كارگرداني «مهدي كرمپور» بازيگراني مانند رضا يزداني، رعنا آزاديور، برزو ارجمند، طناز طباطبايي، سروش صحت، فرهاد قائميان، مجيد جوزاني، محمد باغباني نقش آفريني كردهاند.
    تهيهكننده فيلم سينمايي دو اپيزودي «طهران، تهران»، محمدعلي حسيننژاد و سرمايهگذار اصلي آن سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران است.
    به گزارش فارس، با اعلام «رضا سعيديپور» مدير سينما آزادي، برنامه آينده اين گروه «طلا و مس» ساخته همايون اسعديان و اكران سوم بهار در اين گروه فيلم «چهل سالگي» ساخته عليرضا رئيسيان است.

    * ميلاني با «تسويه حساب» در گروه استقلال / برنامه آينده: «دموكراسي تو روز روشن»
    «تهمينه ميلاني» كه سال گشذته فيلم پرفروش «سوپر استار» را در اكران نوروزي روي پرده سينماها داشت بازهم در اكران نوروزي و اين بار با «تسويه حساب» در گروه استقلال حاضر خواهد بود.
    براساس اين گزارش، براي اكران عمومي «تسويه حساب»، نسخه تازه نسبت به نمايش جشنوارهاي با تغييراتي همراه خواهد بود كه اين تغييرات البته به فيلم لطمهاي اساسي نخواهد زد.
    براساس اين گزارش، تهمينه ميلاني «تسويه حساب» را سال 83 كارگرداني كرده است و در اين فيلم مهناز افشار، لادن مستوفي، السا فيروزآذر، بهاره افشاري، اكبر عبدي، سياوش تهمورث و حامد بهداد به ايفاي نقش پرداختند.
    در خلاصه داستان اين فيلم آمده است: «تسويه حساب» نقدي اجتماعي است در مورد آسيبهاي اجتماعي، به ويژه در ميان زنان و علل بزهكاري آنها.
    در گروه سينمايي استقلال پس از پايان اكران «تسويه حساب» فيلم سينمايي «دموكراسي تو روز روشن» به كارگرداني «علي عطشاني» اكران خواهد شد.

    * پويا فيلم با «سلام برعشق» در گروه عصر جديد
    فيلم «سلام بر عشق» به كارگرداني اصغر نعيمي و به تهيه كنندگي عبدالله عليخاني و حسين فرحبخش توسط حسين ابوالصدق در استوديو آواي نفس به صورت دالبي صداگذاري ميشود تا براي اكران عيد نوروز آماده شود.
    هم اكنون آنونس «سلام بر عشق» كه توسط مستانه مهاجر ساخته شده، در سينماهاي سراسر كشور در حال نمايش است.
    امين حيايي، نيكي كريمي، الناز شاكردوست، آتيلا پسياني، احمد پورمخبر، رضا آشتياني، كامران تفتي، مختار سائقي، ملكه رنجبر و انوشيروان نعيمي در مقابل دوربين اصغر رفيعي جم در «سلام بر عشق» به ايفاي نقش پرداختهاند.
    «سلام بر عشق» جديدترين محصول مؤسسه سينمايي پويافيلم قرار است در عيد نوروز در گروه عصر جديد روانه پرده سينماها شود اما هنوز گزينه اكران دوم عيد اين گروه مشخص نشده است.

    * كاهاني با «هيچ» در گروه آزاد
    فيلم سينمايي «هيچ» به كارگرداني «عبدالرضا كاهاني» پس از تك نمايش موفقيت آميز خود در جشنواره قرار است در گروه آزاد اكران شود اما با توجه به ادامه اكران «به رنگ ارغوان» و «عيار14» در عيد نوروز قرار است سينماهاي زيرگروه اين فيلمها در اختيار «هيچ» قرار گيرد.
    فيلم سينمايي «هيچ» داستان مردي است كه به بيماري پرخوري مبتلا است و سرپرست خانوادهاي پرجمعيت ميشود، مهدي هاشمي، پانتهآ بهرام، باران كوثري، احمد مهرانفر، نگار جواهريان، مهران احمدي، مرضيه برومند، نيره فراهاني و... بازيگران اين فيلم هستند.
    «علي سرتيپي» مديرعامل شركت پخش بينالمللي فيلميران پيش از اين در گفتوگو با فارس اظهار داشته بود: «هيچ» با كمترين اصلاحيه عيد نوروز روانه پرده سينماها خواهد شد.
    «عبدالرضا كاهاني» فيلمهاي سينمايي «آنجا»، «آدم» و «بيست» را كارگرداني كرده است كه سال گذشته «بيست» حضور موفقي در اكران نوروزي داشت.
    زندگی در بردگی شرمندگی است * معنی آزاد بودن زندگی است
    سر که خم گردد به پای دیگران * بر تن مردان بود بار گران




  2. 2 کاربر مقابل از Mohamad عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.


برچسب ها برای این تاپیک

علاقه مندی ها (بوک مارک ها)

علاقه مندی ها (بوک مارک ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

http://www.worldup.ir/