تا به این جا گفتیم كه یك برند چه فواید و چه مضراتی دارد. حالا ببینیم كه برندهای شركتهایی كه غولهای اقتصاد و بازار تجارت جهان هستند چه ویژگیها دارند:
▪ اكثریت برندهای مشهور نامهایی كوتاه ومختصر هستند كه با خلاقیت و ابتكار طراحان به گونهای منحصر به فرد خلق شدهاند. تعدادی از این برندها تركیبی اختصاری از حروف اول نام كامل شركت یا نام مالكان و موسسان اولیه آن هستند
▪ شركت كوكاكولا، نام «كوكاكولا» را برند خود قرار داده است. برند JVC، شركت بزرگ تولیدات الكترونیكی در دنیا از حروف اول نام كامل Victor Company of Japan Limited گرفته شده است.
▪ خبرگزاری BBC كه یكی از امپراطوریهای نشر اخبار در دنیاست، نام خود را از سه كلمه British Broadcasting Corporation گرفته كه معنی آن بنگاه نشر و توسعه خبر بریتانیاست.
علاقه مندی ها (بوک مارک ها)