▪ دشواری دیگر شكل‌دهی یك برند اینست كه طراحی شما باید با مضمون كسب و كار و كالاها یا خدماتتان سازگار بوده آنها را تداعی نماید. مثلا برند یك كسب و كار كامپیوتری با برند شركتی كه موكت و كاغذ دیواری تولید می‌كند، متفاوت خواهد بود. به علاوه ممكن است شما بخواهید تحت یك نام چند كالا به هم مرتبط هستند را بفروشید. این كار به برند جامعی محتاج است. اگر در ابتدا برندی طراحی كرده باشید كه قویا بر یك محصول تمركز كرده باشد، دیگر اضافه كردن یك كالای دیگر میانه كار دشوار خواهد شد. بدانید كه باید برای تثبیت شدن برند خود، مدت زیادی برایش تبلیغ كنید چرا كه مردم باید چیزی را همواره پیش چشمانشان داشته باشند تا آن را پذیرفته در خاطر نگه دارند.