▪ مفهوم كلیدی دیگری كه برندهای چشمگیر می‌رسانند قدمت و تجربه شركت‌های صاحب آنهاست. مردم این طور می‌دانند كه شركت صاحب یك نام و نشان سرآمد، سال‌هاست كه فعالیت می‌كند و با كوله‌باری از تجربیات گوناگون توانسته اینچنین اسم و رسمی به دست آورد. دیگر این كه هرگز یك شركت ضعیف كه كالاهایی بی‌كیفیت عرضه می‌كند، زحمت ثبت و خلق یك برند انحصاری را به خود نمی‌‌دهد.
بدانید كه هر قدر یك برند یگانه‌تر، ساده‌تر، منحصر به فردتر و جامعتر و تاثیرگذارتر باشد، می‌تواند محصولات بیشتری را در خود جای دهد. مثلا برنده ساده "سونی" از این نمونه است. شركت سونی گستره وسیعی از محصولات را تحت همین نام تولید می‌كند. تا این جا مزایای برندها را برشمردیم