به طور کلی مدل کلر در مورد دانش برند به شکل زیر است:
دیوید آکر یک مرحله را نیز به مراحل آگاهی اضافه میکند و آن را شامل سه مرحله میداند:
1 - Recognition: شناخت
2 - Recall: یادآوری
3 - Top of mine: وقتی برند اولین برندی باشد که در طبقه محصول به ذهن مشتری میرسد.
به طور کلی آگاهی را در دو دسته “aided” و “unaided” میتوان طبقهبندی کرد. آگاهیِ aided میزان آشنایی مصرفکننده با یک برند، هنگامی است که جزئی از یک برند به وی نشان داده می شود (به طور مثال لوگو) و یا نام برند برای وی خوانده می شود. آگاهیِ unaided بر ارتباط قویتری با برند دلالت دارد و به عنوان توانایی مصرفکننده در نام بردن از برند هنگامیکه در مورد طبقه محصول از او سؤال میشود، مطرح می گردد.
علاقه مندی ها (بوک مارک ها)