تفكر در مورد برندي كه داراي فرهنگ خاص خود ميباشد به معناي غلبه بر ديدگاه خشك نسبت به بازار براي بهبود تصوير ذهني پيچيدهتري از برند است، نقشي كه نه تنها پديدهاي اجتماعي است بلكه بهبود دهنده پديدههاي جديدي ميباشد. برندهايي كه قادرند در درون خود يك فرهنگ را خلق نمايند، ميتوانند رويدادها را هم به عنوان بازيگر و هم به عنوان تماشاگر تغيير اجتماعي تحت تأثير قرار دهند. چنانچه بتوان بحثهايي كه در مورد برند صورت ميگيرد را به نحو مطلوبي مديريت كرد، امكان افزايش ارزش اجتماعي آن بيشتر ميشود.
ارزش اجتماعي برند موضوعي است كه به تازگي به عنوان معياري براي سنجش قدرت برندها پيشنهاد شده كه طي دهه اخير شكل گرفته و تكامل يافته است. با اين حال مطالعات انجام شده در زمينه ارزش اجتماعي برند بسيار انگشتشمار بوده و تاكنون موافقت عمومي در مورد چگونگي اندازهگيري آن و اينكه چه سازههايي بايد در فرايند اندازهگيري آن شامل شوند، به وجود نيامده است.
علاقه مندی ها (بوک مارک ها)