4. با اشتیاق به سوی منافع بازسازی برند هجوم نبرید.

در طول مسیر رشد، گوگل در چندین پروژه پر منفعت بزرگ سرمایه گذاری کرده است. از جمله سه عدد از بزرگترین پروژه ها می توان به Blogger (یک مکان برای وبلاگ سازی)، Picasa (یک مکان برای به اشتراک گذاری عکس) و یوتیوب اشاره کرد. هر کدام از آن ها روند برند سازی و هویت شخصی خود را حفظ کرده و گوگل در مقابل وسوسه آنها به بازسازی مقاومت می کند، در غیر این صورت آنها را مستقیما به سوی کارمندان این شرکت هدایت خواهد کرد. ایجاد این فرصت، امکان حفظ روابط مردم با برندهای مختلف و ارائه خدمات مورد استفاده کاربران –به جای اجبار در استفاده از محصول جدید گوگل– را فراهم می کند. به این ترتیب گوگل می تواند حسن نیت خود را نشان داده و مشتریان را حفظ کند. این کاری است که بسیاری از برندهای بزرگ تر قادر به انجام آن نبوده اند.